2015-01-30, 20:44
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Okej, Det här är rent hypotetiskt..

Är det inte lite så också att det beror på spelaren om en tank är OP eller inte?
Då tänker jag inte bara på de tekniska data för tanken, utan även hur pass bra spelaren är på att hantera tanken, dvs utnyttja de starka sidorna till max och vara medveten om dess svaga sidor och vända dessa till sin fördel.

Hellcat är ett imho lysande exempel på vad det är jag är ute efter.
En riktigt bra bössa, och hastighet för snabba förflyttningar.

Att få stopp på en spelare som kan hantera Hellcaten är riktigt svårt, då denne skjuter en gång och sticker snabbt som attan därifrån, medans en medioker/dålig spelare är väldigt mycket lättare att få stopp på, då de inte utnyttjar vagnens potential.

Jag kan inte hålla med om Hellcaten. Det stora problemet med denna vagn är att manövrera den. Den var bra mycket mer flexibel förr.

Den var min favorit länge, nu mera föredrar jag Cromwell. Jag gillar pipan på Hellcat dock, den kan vara med och leka med större busar.

Tyvärr upplever jag Hellcaten som för seg för mig, T-34-85 ligger nog t.o.m över Hellcaten på min lista.

Föredrar Hellcatens lillebror - T67 fastän den uppträder ganska likt egentligen..
Citera
2015-01-30, 21:44
Medlem
xyklopfs avatar
Spelat ett antal matcher nu i "8-bit mode". Riktigt kul faktiskt.

Personal missions däremot...tröttnat rejält på de. sitter fortfarande fast på platoon missions på TD och är där strax på MT och HT också. Har fortfarande ingen tier 4 SPG eller nån större framgång på LT missions.

Läste nånstans att personal missions är tillgängliga i 6 månader (minns inte vart dessvärre), så man har ju tid på sig ännu.
Citera
2015-01-31, 00:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
Jag älskar mm

http://i62.tinypic.com/w72dew.jpg
Citera
2015-01-31, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Spelat ett antal matcher nu i "8-bit mode". Riktigt kul faktiskt.

Personal missions däremot...tröttnat rejält på de. sitter fortfarande fast på platoon missions på TD och är där strax på MT och HT också. Har fortfarande ingen tier 4 SPG eller nån större framgång på LT missions.

Läste nånstans att personal missions är tillgängliga i 6 månader (minns inte vart dessvärre), så man har ju tid på sig ännu.

Det är bara gissningar.. WG har sagt lite löst "Antagligen åtminstone 6 månader." men om det funkar som dom hoppas - typ för alltid.. Kanske med flera campaigns i framtiden om jag förstod det rätt
Citera
2015-01-31, 01:07
Moderator
Arne.Ankas avatar
Testade pluton och kändes mest rörigt, hamnade med en spelare som i klienten hade låst konto och på hemsidan "non-existing" så ingen aning om om stats men jag i waffenträger och han i foch, 2:a och 4:e plats i skada, 3500xp.
Mycket koncentration gick åt bara för att se var han var, fiender, support så jag förstår varför det är mikrofonkrav i många klaner.

I vilket fall har jag en del personal missions kvar, någon bra casual klan på na med skapliga spelare som kan va värd att gå med i?
Citera
2015-01-31, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Men du kan ju göra samma sak med alla autoloaders.

Poängen är att även om jag får en annan T10 tank betyder inte det att jag vill ha den, jag grindar den tank jag vill ha och spenderar den tid och det guld jag gör för att jag tycker den vagnen är kul - skall du börja dra upp att vagnen är ohistorisk så är det ju någon sorts simulator du vill köra, för tro mig - det är jävligt ohistoriskt att du ens kan ta emot två penetrerande skott från en WTE till att börja med så då kan vi ju föra in att ett skott innebär att du är ute......men nej, det vill vi inte just för att det här är ett spel och ett nöje som sådant och just därför vill jag ha min WTE som jag faktiskt betalt reda pengar för att få tillgång till och om den byts ut mot något jag inte vill ha så blir jag purken, inte så konstigt.
Men att regga sig på ett spel och spendera pengar på det för det handlar om tanks från och omkring WW2, För att sedan se fantasivagnar... Är det mer rätt då? Det är ett arkardspel ja, men för den sakens skull behöver man ju inte förvänta sig att möta saker som inte ens existerade på ritning. För mig är det illa nog med prototyper, än värre med pappersvagnar. Det är ju regelrätt SCI-FI. Ingenting annat... Och det va inte vad jag signa upp mig för. Kommer dock inte sluta om den/dom inte ryker... Men Nej tack till pappers-tanks säger jag. Jätte tråkigt för dom som skaffat dem... men ja. Bara för att man inte vill ha sådana vagnar betyder ju inte det att man är ute efter en simulator. Finns andra spel för den kategorin spelare. Dock kommer inte alla, om ens denna att försvinna. Men just denna vagn vill jag ha bort då den är lite extra extrem i avseendet fantasi.
Citera
2015-01-31, 01:40
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PekkaPojkka
Men att regga sig på ett spel och spendera pengar på det för det handlar om tanks från och omkring WW2, För att sedan se fantasivagnar... Är det mer rätt då? Det är ett arkardspel ja, men för den sakens skull behöver man ju inte förvänta sig att möta saker som inte ens existerade på ritning. För mig är det illa nog med prototyper, än värre med pappersvagnar. Det är ju regelrätt SCI-FI. Ingenting annat... Och det va inte vad jag signa upp mig för. Kommer dock inte sluta om den/dom inte ryker... Men Nej tack till pappers-tanks säger jag. Jätte tråkigt för dom som skaffat dem... men ja. Bara för att man inte vill ha sådana vagnar betyder ju inte det att man är ute efter en simulator. Finns andra spel för den kategorin spelare. Dock kommer inte alla, om ens denna att försvinna. Men just denna vagn vill jag ha bort då den är lite extra extrem i avseendet fantasi.

Den är inte extremare än E100 eller många andra vagnar som bara fanns på ett projektstadium, nu finns vagnarna och spelet är inte särskilt historiskt varken i skadehantering eller vilka vagnar som är inkluderade och då tycker jag att det är fel att bara plocka bort en vagn för att plötsligt ändrat sig och inte vill ha kvar den. Bättre då att balansera den och kanske ta bort den från trädet men låta dom som redan har den fortsätta med den - som man gjort med andra vagnar.
Om WTE är fantasi så är det än mer fantasi att en Is3 kan köra vidare efter en direktträff av en jagdtiger, är inte det sci-fi?
Citera
2015-01-31, 02:19
Medlem
Citat:
kanske ta bort den från trädet men låta dom som redan har den fortsätta med den - som man gjort med andra vagnar.

Va?
Citera
2015-01-31, 04:31
Medlem
Citat:
Den är inte extremare än E100 eller många andra vagnar som bara fanns på ett projektstadium, nu finns vagnarna och spelet är inte särskilt historiskt varken i skadehantering eller vilka vagnar som är inkluderade och då tycker jag att det är fel att bara plocka bort en vagn för att plötsligt ändrat sig och inte vill ha kvar den. Bättre då att balansera den och kanske ta bort den från trädet men låta dom som redan har den fortsätta med den - som man gjort med andra vagnar.
Om WTE är fantasi så är det än mer fantasi att en Is3 kan köra vidare efter en direktträff av en jagdtiger, är inte det sci-fi?
Som sagt, hade jag fått välja hade det bara funnits riktiga vagnar som existerade i serieproduktion. på sin höjd prototyper.
Och där är det en skillnad ja... E-100 fanns det faktiskt en ritning på. Det fanns ett prototyp chassie. WT fanns det ingen plan på ens. Det är HELT ihopkokat av wargaming. Ingen ritning ingenting.

Jag förstår vad du menar med dina exempel men jag håller inte med. Det är som sagt ett arkardspel, det är ingen simulator. Men som jag redan sagt så betyder inte det att bara för att gameplay är mer åt arcard hållet än simulator; att man man inte kan få ha realistiska vagnsmodeller. Hela tanken med spelet är ju ett MMO med vagnar från och runt WW2. Så jo, Det är mer SCI-FI att ha med fantasivagnar än ett system där vagnar har hitpoints. Spelmekaniken och speltypen behöver knappast vara realistisk för att det ska vara kul för en entusiast. I din värld så kan man alltså slänga in lasergevär och teleporteringsmanicker i en WW2 eller Vietnam FPS bara för att dom spelen (oftast) saknar realism i form av kulbanor, osv osv...Eller? Eller varför inte lasergevär i CS? X-Wing i Wowp och warthunder?
För många är det visuella och modellerna viktigt. Jag gillar inte SCI-FI spel med hittepå grejer, bara för det betyder inte det att allt jag spelar är simulatorer som steelbeasts. Även om det nu är jävligt kul... WOT är vad det är... Men jag förväntade mig inte att det skulle innehålla så mycket låssasgrejer... Kan leva med prototyper men allt utöver det, dvs bara ritningar tycker jag är fel. Men i WT fallet snackar vi en ren och skär WG fantasi. Vagnsjäveln har inte ens blivit påtänkt av tyskarna, någonsin: Den fanns inte ens som en jävla skiss. Den är helt på låssas. Där blir det SCI-Fi i min bok... Ungefär som att jämföra MOH 1-2 med Wolfenstein. Ena är ett orealistiskt (men bra) WW2 krigspel med realistiska modeller, vapen osv... Mot ett spel i samma tema fast med SCI-FI innehåll. Ser du verkligen inte skillnaden?

Och ja, Det kan tyckas vara fel att ta bort något folk slitit röven av sig att skaffa... Men nu tror jag inte WT ryker pga av detta i vilket fall. Då det finns många fler såna vagnar precis som du säger. Det här är ju bara en önskan av mig, men jag är fullt medveten om att det inte kommer att hända. Menar bara varför JAG tycker det är bra att vagnen ryker.. Även om det finns fler vagnar av denna typ "pappersvagnar" GW e100 tex så är som sagt WTE värst (enligt mig, igen) då den är i hopkokad av wargaming. GW100 (för att nämna ett exempel) var ju i a f påtänkt. E-100 lika så, det fanns ju ett chassie.
Ursäkta lång post men det jag menar är att det extrema i detta fall är att speltillverkaren själv hittat på hela konceptet. Till skillnad från dom andra hittepå vagnarna. Som oftast fanns på ritning iaf... Hade som sagt gärna skippat dom också. Men nu blir det inte så.

Tycker det är skit för er som skaffat den. Och jag hoppas kompensationen blir mer än bra! Allt annat är fel... Nu vet inte jag hur du spelar men jag grindar sällan ett helt träd. Går åt en hel del guld, så man har ju förlorat riktiga pengar på en vagn man inte får behålla. Kompensationen ska ju motsvara minst 500-1000 kr iaf (om den ryker helt ur spelet), tyvärr lär ju inte det hända dock.
Hade säkert blivit mer än irriterad också...
Citera
2015-01-31, 04:57
Moderator
Arne.Ankas avatar
Ledsen i ögat lyckades bara göra 5475 skada och slå ut 6 vagnar i närstrid och det tyckte laget va "noob" kommer aldrig ha en så bra match igen med centurion 7/1, fullständigt sänker mina stats i normala fall men den här matchen va helt sinnessjuk, visst jag va på, siktade bra men när man står 100 meter från E-75 som måste kämpa HÅRT med stora kanonen för att få in en träff som skadar, 5-6 skott studsade

Varför är rng så fruktansvärt ojämn? känns lite som jag prioriterats för att ha en bra match så jag inte blir tråkad och slutar spela O.o

Citera
2015-01-31, 05:59
Medlem
liddens avatar
Citat:
... kanske ta bort den från trädet men låta dom som redan har den fortsätta med den - som man gjort med andra vagnar.

Det har bara gjorts med premiumvagnar.
Citera
2015-01-31, 08:50
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ett clip på WTE ger ca 2k skada, trots detta ser jag inte särskilt många spelare med 2k skada i snitt med den vagnen, Foch må ha längre laddtid men den har å andra sidan ett sjuhelsikes bättre armor än WTE så den har råd med den längre laddtiden.

En WTE med samma chassi är ju naturligt rörligare eftersom den saknar ett torn på runt 20 ton som E100 skall släpa runt på, så att göra WTE lika slö som den vore ju rätt onaturligt.
Ett clip med 128mm kanonen har en genomsnittsskada på 2800. Även om man bara sätter fyra skott och får ut 2240 så är det betydligt mer skada än vad en genomrutten spelare hade fått ut i någon annan tier 10 vagn. Lägg där till hur obalanserade kanonens soft stats är. Normalt brukar autoloaders balanseras av att de har riktigt dåliga soft stats, kolla bara BC25t eller T57 efter nerfen, lång aim time, taskig acc.

Jag kan köpa att mobiliteten skiljer sig åt, men den är fortfarande åt helvete för mobil. Att den toppar 40km/h och egentligen inte har några problem att ta sig dit är bara löjligt. Chassit var knappast tänkt för den typens mobilitet.

Foch 155 har knappast någon armor att skryta om längre. Massvis med weakspots som gör att alla T10-vagnar kan penna den framifrån. Den var fruktansvärt OP innan nerfen med 3x850 i sin autoloader men tycker den är rätt välbalanserad nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
så du är ledsen för att någon med sämre stats pajjar din wn8 runda så du inte kan få bättre stats medans han får bättre stats ??????

typ NÄSTAN aldrig dött av den, ni ser ju att fienden har den, undvik då vanliga lemmingsställen som ni lärt er och gillar
Nej, bryr mig inte speciellt mycket om mina stats. Jag vet ungefär vilken nivå jag håller. Det som stör mig är att vagnen är obalanserad och förstör metat i spelet. Enligt mig ändrar WTE100 förutsättningarna för hur spelet spelats i alldeles för hög utsträckning.

Att du aldrig har dött av den säger väl ingenting? As far as we know kan du vara en buskcampande tomat med 400wn8 som inte ens lämnar basen. Det kan ju knappast vara en speciellt radikal åsikt att den förstör sättet som spelet spelas på? Säger inte att jag har speciellt mycket problem med WTE100 själv även om den ibland fuckar upp min rätt aggressiva spelstil men det är ju helt uppenbart att den övriga 14 nissarna i laget låter sig påverkas till den grad att de helt tappar anfallsviljan bara för att det råkar stå en WTE100 på en flank.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in