2019-11-09, 10:44
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Dags o ta fram stora lädret !

Finfina rabatter på alla vagnar så idag är det dags o shoppa lite.

Fast fan - billigare är det ju inte. Vet inte om det är svenska kronan som fallit så förbannat sista året eller om WG helt enkelt har höjt "normalpriserna" - men 300-400kr för en tier VIII premiumtank MED RABATT är fan inte billigt! Wallet closed!
Citera
2019-11-09, 13:54
Medlem
franges avatar
Håller på med Excalibur-missionsen och har några kvar - bland annat blocka 2ggr träffpoäng 5 matcher, med rysk/kinesisk vagn. Vilken rysk/kinesisk i tier VI eller VII skulle ni säga är bäst till det?

Har testat med högre tiers såsom Obj 257 men får alltid typ 3750 blockat som bäst (3800 behövs på den) och sedan blir det konsekvent penn eller critical hit som inte räknas - oavsett vad som än skjuter på en. Har haft åtminstone 15 matcher när jag legat typ 1hp under blockinggränsen och sen är matchen slut.
Citera
2019-11-09, 14:31
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Håller på med Excalibur-missionsen och har några kvar - bland annat blocka 2ggr träffpoäng 5 matcher, med rysk/kinesisk vagn. Vilken rysk/kinesisk i tier VI eller VII skulle ni säga är bäst till det?

Har testat med högre tiers såsom Obj 257 men får alltid typ 3750 blockat som bäst (3800 behövs på den) och sedan blir det konsekvent penn eller critical hit som inte räknas - oavsett vad som än skjuter på en. Har haft åtminstone 15 matcher när jag legat typ 1hp under blockinggränsen och sen är matchen slut.

T150 funkar bra. Annars tror jag jag gjorde några av mina med KV5 och KV4 också. Högre tier än så är ofta frustrerande precis som du säger... Kineserna har väl nästan bara 112 som är bra på att blocka.

En udda variant som skulle kunna funka är att köra ryska tier 7 mediumen A-44. Den var förvånansvärt studsig och man blockade en hel del om man stod rätt.
Senast redigerad av Forzo 2019-11-09 kl. 14:37.
Citera
2019-11-09, 14:46
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
T150 funkar bra. Annars tror jag jag gjorde några av mina med KV5 och KV4 också. Högre tier än så är ofta frustrerande precis som du säger... Kineserna har väl nästan bara 112 som är bra på att blocka.

En udda variant som skulle kunna funka är att köra ryska tier 7 mediumen A-44. Den var förvånansvärt studsig och man blockade en hel del om man stod rätt.

Hmm kanske det? Är nog värt ett försök för jag sitter tvärfast annars. Största problemet med att köra VIII eller högre är ju att man ständigt möter högre tiers och alla skjuter konstant guld så man blir ändå pennad hela tiden. Så det vill till att hålla sig i VI eller VII för att ha lite chans.

Klarade nämligen precis ett T-55a-mission för TD med 5ggr bounce i 15 matcher, det var samma saker, samtliga mina högtier-TDs blir likt förbannat nedkörda av guldbulor. Så gav mig på brittiska Tortoise/Badger-trädet - med AT8 (tier VI) och har fixat samtliga 15 matcher på typ två dagar. Då man titt som tätt möter tier IV och V med den så skjuter folk vilt utan att penna och dessutom är det inte så hög användning av guld och heller är folk inte särskilt bra på att träffa weak spots.

Snyggaste var dock sista matchen - en skitmatch på Paris där jag blev totalt nedmögad av en KV-2 och en O-i med HE-derpkanonerna, så hade typ 1hp kvar med 0st bounced och var sist kvar i laget. Bara väntade på att dö och så plötsligt klingar det till "klink-klink-klink-klink-klink" - ka-tchiiing uppdrag klart!
Det var en Luchs som flankade mig och brassade på i sidan med automatkanonen utan att penna ett endaste skott Och sen två sek till så fick jag en HE till från KV-2n i plytet och så var det slut.
Citera
2019-11-09, 15:41
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Hmm kanske det? Är nog värt ett försök för jag sitter tvärfast annars. Största problemet med att köra VIII eller högre är ju att man ständigt möter högre tiers och alla skjuter konstant guld så man blir ändå pennad hela tiden. Så det vill till att hålla sig i VI eller VII för att ha lite chans.

Klarade nämligen precis ett T-55a-mission för TD med 5ggr bounce i 15 matcher, det var samma saker, samtliga mina högtier-TDs blir likt förbannat nedkörda av guldbulor. Så gav mig på brittiska Tortoise/Badger-trädet - med AT8 (tier VI) och har fixat samtliga 15 matcher på typ två dagar. Då man titt som tätt möter tier IV och V med den så skjuter folk vilt utan att penna och dessutom är det inte så hög användning av guld och heller är folk inte särskilt bra på att träffa weak spots.

Ja det är riktigt svårt det där, för tyskarna har jag lyckats bra med VK4502B på tier 9 men annars har det varit mycket enklare på lite lägre tiers. Men A44an tror jag på som sagt
Citat:
Snyggaste var dock sista matchen - en skitmatch på Paris där jag blev totalt nedmögad av en KV-2 och en O-i med HE-derpkanonerna, så hade typ 1hp kvar med 0st bounced och var sist kvar i laget. Bara väntade på att dö och så plötsligt klingar det till "klink-klink-klink-klink-klink" - ka-tchiiing uppdrag klart!
Det var en Luchs som flankade mig och brassade på i sidan med automatkanonen utan att penna ett endaste skott Och sen två sek till så fick jag en HE till från KV-2n i plytet och så var det slut.

Snyggt, alltid lika kul när det blir så
Citera
2019-11-09, 16:26
Medlem
xyklopfs avatar
18e November startar Frontline igen och det är sista omgången i år.

World of Excavators :

https://www.youtube.com/watch?v=NvFr...ature=emb_logo

Ingen aning om det är något nytt spelmode på väg eller så.
Citera
2019-11-09, 16:57
Moderator
Arne.Ankas avatar
För en som inte pelar så ofta längre, vad är frontline mer exakt?
Citera
2019-11-09, 17:12
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

Körs en vecka i månaden under 10 månader, sista gången för den här säsongen börjar snart. Kortfattat är det 30vs30 tier 8 matcher på stora kartor med olika zoner som ska tas (eller försvaras) innan man slutligen ska förstöra (eller försvara) ett antal kanoner som är utspridda. Det som framförallt gör att det skiljer sig är att det finns respawn så man kommer tillbaka till samma match när man dör. I varje match går man upp i rank när man gör något nyttigt och beroende på vilken rank man slutar på får man mer eller mindre Frontline exp när matchen är slut. Samlar man på sig tillräckligt mycket Frontline exp får man massa godsaker. Riktigt roligt även om jag har blivit rätt trött på det nu efter lång grind varje månad...
Citera
2019-11-09, 18:54
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Körs en vecka i månaden under 10 månader, sista gången för den här säsongen börjar snart. Kortfattat är det 30vs30 tier 8 matcher på stora kartor med olika zoner som ska tas (eller försvaras) innan man slutligen ska förstöra (eller försvara) ett antal kanoner som är utspridda. Det som framförallt gör att det skiljer sig är att det finns respawn så man kommer tillbaka till samma match när man dör. I varje match går man upp i rank när man gör något nyttigt och beroende på vilken rank man slutar på får man mer eller mindre Frontline exp när matchen är slut. Samlar man på sig tillräckligt mycket Frontline exp får man massa godsaker. Riktigt roligt även om jag har blivit rätt trött på det nu efter lång grind varje månad...

Kan ju även tillägga att när du dör och skall spawna så gör du det i en annan tank - eftersom den som just blev sönderskjuten måste repareras (i typ 5min) så du får välja vilken ledig du har redo i garaget.
Med andra ord kan du börja med en LT och spotta, sen när den blir bortskjuten kan du byta till en TD och campa lite, sen någon MT, och måste ni hålla basen så kan du se till att dö och spawna i en HT, och så vidare.
Dvs du kan spela med både Progetto, UDES 03, Skorpion G, Emil I, IS-3 etc i samma match.
Senast redigerad av frange 2019-11-09 kl. 18:58.
Citera
2019-11-10, 08:51
Medlem
270215s avatar
Det verkar som att det blir Halloween missions (hade totalt missat det här).

The Spooky Challenge: Claw Your Way to Rewards!
November 8, 2019, 05:00 UTC through November 18, 2019, 05:00 UTC

https://worldoftanks.eu/en/news/gene...oky-challenge/
Citera
2019-11-10, 11:29
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 270215
Det verkar som att det blir Halloween missions (hade totalt missat det här).

The Spooky Challenge: Claw Your Way to Rewards!
November 8, 2019, 05:00 UTC through November 18, 2019, 05:00 UTC

https://worldoftanks.eu/en/news/gene...oky-challenge/

Synd bara att det är 1st av 5st camon enbart passande specifika tier IX-vagnar du kan vinna. Djävla typiskt nu när jag f.ö. håller på med E50 - att de tre tyska camona enbart är pay2play
Citera
2019-11-10, 12:31
Medlem
franges avatar
Kommer förresten snart ha satt den där November-kampanjen och får en grats tier V premiumtank - har redan M4 Improved (skitvagn) som jag fick i julas eller nåt sånt, så då står valet mellan Ram II och T14. Vilken skall man välja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in