Citat:
Ursprungligen postat av
Forzo
T150 funkar bra. Annars tror jag jag gjorde några av mina med KV5 och KV4 också. Högre tier än så är ofta frustrerande precis som du säger... Kineserna har väl nästan bara 112 som är bra på att blocka.
En udda variant som skulle kunna funka är att köra ryska tier 7 mediumen A-44. Den var förvånansvärt studsig och man blockade en hel del om man stod rätt.
Hmm kanske det? Är nog värt ett försök för jag sitter tvärfast annars. Största problemet med att köra VIII eller högre är ju att man ständigt möter högre tiers och alla skjuter konstant guld så man blir ändå pennad hela tiden. Så det vill till att hålla sig i VI eller VII för att ha lite chans.
Klarade nämligen precis ett T-55a-mission för TD med 5ggr bounce i 15 matcher, det var samma saker, samtliga mina högtier-TDs blir likt förbannat nedkörda av guldbulor. Så gav mig på brittiska Tortoise/Badger-trädet - med AT8 (tier VI) och har fixat samtliga 15 matcher på typ två dagar. Då man titt som tätt möter tier IV och V med den så skjuter folk vilt utan att penna och dessutom är det inte så hög användning av guld och heller är folk inte särskilt bra på att träffa weak spots.
Snyggaste var dock sista matchen - en skitmatch på Paris där jag blev totalt nedmögad av en KV-2 och en O-i med HE-derpkanonerna, så hade typ 1hp kvar med 0st bounced och var sist kvar i laget. Bara väntade på att dö och så plötsligt klingar det till "klink-klink-klink-klink-klink" - ka-tchiiing uppdrag klart!
Det var en Luchs som flankade mig och brassade på i sidan med automatkanonen utan att penna ett endaste skott

Och sen två sek till så fick jag en HE till från KV-2n i plytet och så var det slut.