2015-01-21, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayuu
Frölunda förlora med ett mål och luleå vann med ett mål i sista matchen, det borde betyda att +- på lagen borde vara samma? då går man på gjorda mål och där bör frölunda vara före?

är säkert bara jag som missar nått ord i citatet dock

Även fast Frölunda matchen gick till förlängning så fick dem ju ändå inga poäng med sig. I och med att dem förlorade i full tid efter 60 minuter. 3-1 till Kärpät.
Citera
2015-01-28, 17:20
Medlem
.-.-.s avatar
Hela Lule verkar vara en CHL stad nu, löjligt stor verkar denna turnering vara om man frågar en lulebo, att vinna CHL vore som att lule vann OS-guld

Samtidigt gäspar hela Europa, ingen bryr sig om vem som vinner denna turnering, alla andra lagen har bara kört på halvfart, det är för att lule ser det här som sin enda chans att nånsin vinna något, därför satsar dom för fullt, medans vi andra satsar allt på SHL istället.
Citera
2015-01-29, 09:53
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Hela Lule verkar vara en CHL stad nu, löjligt stor verkar denna turnering vara om man frågar en lulebo, att vinna CHL vore som att lule vann OS-guld

Samtidigt gäspar hela Europa, ingen bryr sig om vem som vinner denna turnering, alla andra lagen har bara kört på halvfart, det är för att lule ser det här som sin enda chans att nånsin vinna något, därför satsar dom för fullt, medans vi andra satsar allt på SHL istället.

Då kanske du ska försvinna tillbaka till SHL-tråden med ditt Luleåhat. Det är sorgligt att man ska ha sådant lillebrorskomplex mot Luleå och Umeå även fast Skellefteå är det bättre laget för tillfället.
Citera
2015-01-29, 12:28
Medlem
Om man nu har ställt upp i en turnering så förstår jag inte varför målet skulle vara något annat än att försöka vinna den?
Citera
2015-01-29, 13:15
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Om man nu har ställt upp i en turnering så förstår jag inte varför målet skulle vara något annat än att försöka vinna den?

Det var en vis man som förutspådde detta uppträdande från Skaikare redan innan man åkte ur. Hade man vunnit CHL och åkt ur slutspelet i SHL så kan du ju gissa vad som hade varit viktigast. Då hade det väl låtit något i stil med: "Vi har ju ändå vunnit SM-guld två år i rad. Det är mycket roligare att vinna något nytt".
Citera
2015-01-29, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Det var en vis man som förutspådde detta uppträdande från Skaikare redan innan man åkte ur. Hade man vunnit CHL och åkt ur slutspelet i SHL så kan du ju gissa vad som hade varit viktigast. Då hade det väl låtit något i stil med: "Vi har ju ändå vunnit SM-guld två år i rad. Det är mycket roligare att vinna något nytt".
Var även en vis man som förutspådde att en match mot Luleå i denna turnering skulle vara lite som att matcha mot Löven på försäsongen - en vinst och ingen bryr sig, en förlust och det är bland det största som hänt Luleå. Verkar ha varit rätt.

Skelleftefans har varit emot turneringen långt innan den drog igång, bara att titta på vad som har skrivits. Uppträder ni som att det är någon sorts avundsjuk efterhandskonstruktion får du nog räkna med fler kommentarer från folk som .-.-.

Lycka till!
Citera
2015-01-29, 18:05
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Var även en vis man som förutspådde att en match mot Luleå i denna turnering skulle vara lite som att matcha mot Löven på försäsongen - en vinst och ingen bryr sig, en förlust och det är bland det största som hänt Luleå. Verkar ha varit rätt.

Skelleftefans har varit emot turneringen långt innan den drog igång, bara att titta på vad som har skrivits. Uppträder ni som att det är någon sorts avundsjuk efterhandskonstruktion får du nog räkna med fler kommentarer från folk som .-.-.

Lycka till!

Jag älskar hur du är normen hela tiden. Skaik ville vinna precis lika mycket som Luleå. Skaik vann inte = värdelös turnering. Svårare än så är det inte.
Citera
2015-01-29, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Jag älskar hur du är normen hela tiden. Skaik ville vinna precis lika mycket som Luleå. Skaik vann inte = värdelös turnering. Svårare än så är det inte.
Bara för att bevisa att jag är långt ifrån ensam till att vara negativ har du här lite kommentarer från andra på supporterforumet (dessa skrivna redan innan vi mötte LHC i kvarten: )
Sedan får du väl tro vad du vill. Kör på.
Citera
2015-01-29, 23:13
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:

Lycka till!

Ser man till spelet såg det ut som att Luleå Hockey drog nytta av att möta Skellefteå i SHL just dagarna före. I CHL-matcherna var man bättre och man hade ett recept till seger. Det var inte att - som alla pratat om - att stressa, stressa, stressa, utan att tålmodligt stänga av mitten. Skellefteå söker mitten väldigt ofta i uppspelen och det stängde man av. Hemma var man mycket bättre i fem mot fem och Skellefteåspelarna såg lovligt frustrerade ut.

Nu finns det många intressanta frågor i luften.

1. Hur har övriga lag som har plus på Skellefteå spelat?

2. Hur bra är Skellefteå på att anpassa sig efter motståndet? Jag som inte ser Skellefteå så mycket lever i tron att Skellefteå kör sitt race. Klara man av att anpassa sig mot en motståndare som kanske har hittat en formel?

3. Stämmer min tes? Vi möts ju igen 12 februari - ska bli väldigt intressant att se hur det ser ut.

Skellefteås frustration i senaste matchen är ju ett tydligt bevis på att spelarna åtminstone tog det på allvar. Det var besvikelse, det var gruff, det var tjuvnyp i besvikelse.
Citera
2015-01-30, 03:49
Medlem
melackos avatar
Förstår inte var detta är att tjafsa om. Alla vet väl att CHL inte rankas speciellt högt, samtidigt är det givetvis kul att vinna.
Citera
2015-01-30, 04:33
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Bara för att bevisa att jag är långt ifrån ensam till att vara negativ har du här lite kommentarer från andra på supporterforumet (dessa skrivna redan innan vi mötte LHC i kvarten: )
Sedan får du väl tro vad du vill. Kör på.

Oavsett vad supportrarna tycker så ville ju spelarna vinna, det märktes ju ganska tydligt i och med att de blev frustrerade/gnälliga när det inte gick så bra. Jag har inte sett Skellefteåspelare vara så ur balans som man var sista matchen i CHL, det hade inte hänt om man inte brytt sig.

CHL är verkligen inte samma sak som SHL för en supporter men båda lagen gick för fullt och Luleå vann ganska så klart, det är något väldigt bra att ta med sig till just SHL.

Hade Skellefteå vunnit (mot Luleå, eller hela turneringen)så kan jag garantera dig att man fått höra det från supporters, kanske inte från dig men av väldigt många andra. Det vet du också.
Citera
2015-01-30, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Ser man till spelet såg det ut som att Luleå Hockey drog nytta av att möta Skellefteå i SHL just dagarna före. I CHL-matcherna var man bättre och man hade ett recept till seger. Det var inte att - som alla pratat om - att stressa, stressa, stressa, utan att tålmodligt stänga av mitten. Skellefteå söker mitten väldigt ofta i uppspelen och det stängde man av. Hemma var man mycket bättre i fem mot fem och Skellefteåspelarna såg lovligt frustrerade ut.

Nu finns det många intressanta frågor i luften.

1. Hur har övriga lag som har plus på Skellefteå spelat?

2. Hur bra är Skellefteå på att anpassa sig efter motståndet? Jag som inte ser Skellefteå så mycket lever i tron att Skellefteå kör sitt race. Klara man av att anpassa sig mot en motståndare som kanske har hittat en formel?

3. Stämmer min tes? Vi möts ju igen 12 februari - ska bli väldigt intressant att se hur det ser ut.

Skellefteås frustration i senaste matchen är ju ett tydligt bevis på att spelarna åtminstone tog det på allvar. Det var besvikelse, det var gruff, det var tjuvnyp i besvikelse.

Frölunda har ju vunnit det flesta matcherna mot saik. "Vi" har inte backat hem utan kört vårat offensiva spel samt tajta försvarspel, det har funkat bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in