2014-05-21, 23:02
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diarama
Jag följer inte svensk hockey särskilt väl men sa inte alla s.k. experter att SAIK var tillräckligt bra för att slå de sämre lagen i NHL? Om de gjorde de, borde inte SAIK vinna CHL relativt enkelt då?
Hur bra SAIK var förra året är ju en diskussion i sig, men det är ju långt kvar tills vi vet hur lagen ser ut helt färdigt till nästa säsong och vad man sett hittills känns det ju inte särskilt otroligt att SAIK kommer vara långt ifrån så starka som man var förra året.

Sen går det ju inte att komma ifrån att man aldrig vet hur mycket lagen verkligen går in för CHL.
Citera
2014-05-22, 12:10
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamN
Vi i Luleå fick också två rätt sköna bortaresor som många verkar vara sugna på. Hamburg och Nottingham.

Edit: Luleå Hockey försöker tydligen också fixa så att matcherna mot Hamburg och Nottingham ska gå Torsdag och Lördag samma helg, vore fantastiskt.
Fan vad grymt! Kanske kan bli lite kul ändå med CHL.

Berlin ska bokas på direkt de släpper schemat...kan man kolla Herta Berlin också förhoppningsvis plus att det är en spännande stad i övrigt
Citera
2014-05-22, 14:43
Medlem
För övrigt är jag relativt säker på att denna brunkarturnering kommer att läggas ner ganska omgående. Dåligt intresse, ointressanta matcher och lagen kommer inte kunna motivera sig i kombination med seriematcherna. Så denna idé är nog den mest korkade någonsin.
Citera
2014-05-22, 14:56
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
För övrigt är jag relativt säker på att denna brunkarturnering kommer att läggas ner ganska omgående. Dåligt intresse, ointressanta matcher och lagen kommer inte kunna motivera sig i kombination med seriematcherna. Så denna idé är nog den mest korkade någonsin.
En inte ovanlig åsikt som du har gemensamt med många andra. Men då kanske du inte behöver skriva något mera i den här tråden?
Citera
2014-05-22, 17:10
Moderator
vfs avatar
OT raderat, tråden handlar om Champions Hockey League, inget annat/Mod
Citera
2014-05-22, 21:34
Medlem
Mikojans avatar
Det kan absolut bli intressant att se vad svenska mästarna kan göra mot det väldiga Ruhrområdets representant, Krefeld. Borde bli en riktig holmgång om tyskarna är duktiga på att åka skridskor…

Helsingfors IFK låter bra, men är väl typ Djurgården. Dvs in och spöa dom...
Citera
2014-05-23, 07:30
Medlem
havreees avatar
Citat:
Om några år kommer lagen spara sina bästa spelare mot "Örebro" en tisdag för att vara så bra förberedda som möjligt inför åttondelen i CHL på torsdagen. Tro mig
Citera
2014-05-23, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av havreee
Om några år kommer lagen spara sina bästa spelare mot "Örebro" en tisdag för att vara så bra förberedda som möjligt inför åttondelen i CHL på torsdagen. Tro mig
Bara det du nyss beskrev förstärker ju min tes ytterligare
Citera
2014-05-23, 12:45
Medlem
havreees avatar
Citat:
Bara det du nyss beskrev förstärker ju min tes ytterligare
Nej det betyder att det kommer vara stort intresse?
Citera
2014-05-23, 13:06
Medlem
Citat:
Nej det betyder att det kommer vara stort intresse?
Denna turnering kommer vara ett minne blott inom 5 år. Tro mig.
Citera
2014-05-23, 14:08
Bannlyst
Citat:
Jag hoppas det blir så för det är ju jättekul med en sån här slags turnering om bara lagen kommer och vill ta den på allvar. Jag ser ingen motsättning i att både vilja bli sin nations mästare och Europas mästare.
Citera
2014-06-02, 12:36
Medlem
havreees avatar
Spelschemat är ute

http://www.championshockeyleague.net/news/2014-2015-group-stage-schedule/67/

Oskönt med Vålerenga borta en onsdag i oktober... hade varit en given bortamatch annars
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in