2014-12-10, 00:46
Medlem
Förvånad att Skellefteås s.k. Fans ens följer matcherna i CHL som de är så stora motståndare av. Tycker ni ska gå in på Lasse J;s kontor redan imorgon och förklara läget istället för att grina om det här varje match. SHL är ju nu mer en riktig head-hunting-liga där spelare skadas på löpande band, kanske bäst att ni drar er ur den också så att ni har spelare för träningsmatcherna mot löven eller vad ni nu hade tänkt er.

Gör det enda rätta Skellefteå AIK, låt Luleå slå ut er - för fansens skull
Citera
2014-12-10, 01:46
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Det enda bra med att vi är kvar i CHL är väl chansen att försöka bevisa för rasist-osten att Lulä inte är Europas bästa klubb
Citera
2014-12-10, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sayli
Om det ändå vore så väl, men numera skiter tyvärr ledningen i vad fansen tycker. De älskar CHL och Björklöven...
Citera
2014-12-10, 12:02
Medlem
ulvvfs avatar
Undra varför Johnson med flera öser in poäng i CHL men inte i SHL.

Har väl följt detta mer än tidigare försök, men jag skulle vilja se KHL lagen i denna turneringen.
Citera
2014-12-10, 12:23
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Undra varför Johnson med flera öser in poäng i CHL men inte i SHL.

Har väl följt detta mer än tidigare försök, men jag skulle vilja se KHL lagen i denna turneringen.
CHL håller lägre klass.
Citera
2014-12-10, 12:33
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
CHL håller lägre klass.

Ändå åkte Hv71, Färjestad, Djurgården och Växjö ut i gruppspelet och flera av de kvarvarande svenska lagen var väldigt nära att ryka i åttondelsfinalen.
Citera
2014-12-10, 12:39
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Ändå åkte Hv71, Färjestad, Djurgården och Växjö ut i gruppspelet och flera av de kvarvarande svenska lagen var väldigt nära att ryka i åttondelsfinalen.
Ja?
Citera
2014-12-10, 14:25
Medlem
Onkel Vanjas avatar
Det är ju - tyvärr för jag gillar själva idén - fortfarande lite av en pajasturnering. Konstiga tröjor, halvtomma läktare och dåligt drag rent generellt. Lägg till att merparten av vi här hemma värderar vår inhemska liga såpass mycket högre att vi helst skulle skicka våra b-pojkar för att undvika eventuella skador.
Citera
2014-12-10, 14:31
Medlem
Så fort de förhandsfavorittippade inte vinner är det ett pajasevenemang (oavsett vilket evenemang och vilken sport det är). Märkligt...
Citera
2014-12-10, 16:55
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Den obligatoriska skadan blev idag på Kabanov, vilket betyder att en kollega blir 800 kronor rikare. Satsade själv på Lindholm...

Du som skrev så mycket om respekt när Kabanov blev skadad, gäller inte den när det delas ut en ful bentackling? Adam Petterssons bentackling såg medveten ut, sträcker ut benet rejält och klarar sig med game.

Hoppas Bert var arg på honom.
Citera
2014-12-10, 20:31
Medlem
fluktartommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Nej, finns det ingen prestige är det ju synd att vinna.

Tror du förstår vad jag menar. Hade hellre sett att man hade haft fullt fokus på SHL
Citera
2014-12-10, 20:35
Medlem
fluktartommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sayli
Förvånad att Skellefteås s.k. Fans ens följer matcherna i CHL som de är så stora motståndare av. Tycker ni ska gå in på Lasse J;s kontor redan imorgon och förklara läget istället för att grina om det här varje match. SHL är ju nu mer en riktig head-hunting-liga där spelare skadas på löpande band, kanske bäst att ni drar er ur den också så att ni har spelare för träningsmatcherna mot löven eller vad ni nu hade tänkt er.

CHL-hockey är ju bättre än ingen hockey Men jag tror tyvärr att det påverkar negativt på ligaspelet och jag ser hellre att dom vinner SHL än CHL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in