Citat:
Ursprungligen postat av
Grishnac
Men du kan ju göra samma sak med alla autoloaders.
Poängen är att även om jag får en annan T10 tank betyder inte det att jag vill ha den, jag grindar den tank jag vill ha och spenderar den tid och det guld jag gör för att jag tycker den vagnen är kul - skall du börja dra upp att vagnen är ohistorisk så är det ju någon sorts simulator du vill köra, för tro mig - det är jävligt ohistoriskt att du ens kan ta emot två penetrerande skott från en WTE till att börja med så då kan vi ju föra in att ett skott innebär att du är ute......men nej, det vill vi inte just för att det här är ett spel och ett nöje som sådant och just därför vill jag ha min WTE som jag faktiskt betalt reda pengar för att få tillgång till och om den byts ut mot något jag inte vill ha så blir jag purken, inte så konstigt.
Jag har inte sagt någonting om historisk korrekthet. För mig är det här ett spel och det viktigaste är att ett spel är balanserat (med det inte sagt att alla vagnar måste vara balanserade på alla kartor, vagnarnas olika egenskaper kommer att göra dem olika bra på olika kartor).
Och nej, man kan absolut inte göra samma sak med alla autoloaders, clip-potenial i WTE100 är högre än i alla andra autoloaders. En 50b eller T57 dödar exempelvis inte en full hp T10 med med ett klipp vilket någonstans är den balanserande faktorn. Foch 155 har jävulskt lång intra-clip reload för att väga upp sin alfa. Tycker den är ganska välbalanserad sedan nerfen även om de kanske hade kunnat sänka laddningstiden mellan clip lite.
Jag gillar inte effekten WTE100 har på metat och på det sätt som den vagnen möjliggör det för dåliga spelare att ständigt överprestera. Det är dessutom löjligt hur mycket rörligare den är än E100an trots att de bygger på samma chassi.
För att balansera våfflan hade jag föreslagit 2,5sek eller 2,75sek mellan skotten istället för 2sek samt soft stats som är marginellt bättre än för motsvarande kanon på E100. Att WTE100 har 1,5sek aim time och 0.29 acc när E100 med samma kanon har 2,9sek aim time och 0.38 acc är bara löjligt.
2,5sek mellan skotten, 2sek aim time och 0.32acc tror jag hade gjort det till en betydligt mer balanserad vagn.