2015-01-29, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Men dom kan ju inte sopa bort den för folk som redan har den, det kan ju inte funka.
Är väl inte konstigare än när de bytte ut t.ex KV-1S mot KV-85 och nerfade den? Är ju inte första gången de plockar bort en vagn och byter ut den mot en annan.
Citera
2015-01-29, 14:26
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubb
Är väl inte konstigare än när de bytte ut t.ex KV-1S mot KV-85 och nerfade den? Är ju inte första gången de plockar bort en vagn och byter ut den mot en annan.

Bah, jag kommer att bli väldigt upprörd om dom tar min wte, det är mycket grind bakom den.
Citera
2015-01-29, 14:29
Medlem
Kebabsugers avatar
Storm Explains About the E-100
Posted on January 29, 2015 by Silentstalker — No Comments ↓

Hello everyone,

there have been a lot of detailed (and contradictory) statements lately about the HD E-100 rework. Here’s what Storm wrote what the changes will be like, as a summary:

- the angle of the majority of upper front plate will be 63 degrees, the way it was earlier
- the angle of the upper part of the upper front plate will be 70 degrees. The upper part 70 degrees strip will be 150mm thick. As a result, the effective armor will be practically the same as the 63 degree part, plus there will be a chance of ricochet
- the turret width will be the same as in 9.5 (it will be reduced compared to test 1). The other turret dimensions will stay the same as in test 9.6
- the “bar” on top of the turret (rangefinder) will have the same height as in 9.5
- the color will be a bit darker + some materials (surfaces) will be reworked
- the quality of the 15cm gun muzzle brake will be improved

The following elements will remain the same as in test 9.6:

- diameter and length of the 15cm gun
- length of the suspension
- tracks

These changes will not appear in test 2 (WG developers
Citera
2015-01-29, 14:36
Medlem
Kebabsugers avatar
cant wait for it to be HD

started a new account so I can get the free tier 8 premium tank
Citera
2015-01-29, 16:32
Medlem
swebarbs avatar
"- it’s possible WT E-100 will be removed from the game as well, WG is considering it, as there are options now (SS: …and they are awesome. Well, okay, one is.)"

Jaha alltså jag förstår inte varför, den tanken är väl fan knappast OP idag eller? alla vet ju var man ska skjuta den, den syns på flera mils hål har lång reload jag förstår inte, jag ser knappt många av dom när jag köer tier x matcher, inte så mycket att dom sabbar balansen eller nåt men ska dom göra nåt är väl bäst att ta bort den och ge folk tillbaka pengar isåfall men wargaming är ju särade i huvet jävla ryssasr först tar dom in autoloaders, sen ska dom efter lite kritik och gnäll kanske ta bort den, dom får väl bestämma sig om dom vill ha in autoloaders i spelet vilket dom tydligen ville från början, man undrar va dom röker på därborta..
Citera
2015-01-29, 20:00
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
"- it’s possible WT E-100 will be removed from the game as well, WG is considering it, as there are options now (SS: …and they are awesome. Well, okay, one is.)"

Jaha alltså jag förstår inte varför, den tanken är väl fan knappast OP idag eller? alla vet ju var man ska skjuta den, den syns på flera mils hål har lång reload jag förstår inte, jag ser knappt många av dom när jag köer tier x matcher, inte så mycket att dom sabbar balansen eller nåt men ska dom göra nåt är väl bäst att ta bort den och ge folk tillbaka pengar isåfall men wargaming är ju särade i huvet jävla ryssasr först tar dom in autoloaders, sen ska dom efter lite kritik och gnäll kanske ta bort den, dom får väl bestämma sig om dom vill ha in autoloaders i spelet vilket dom tydligen ville från början, man undrar va dom röker på därborta..
batchatten e lika OP

bättre dom tar bort alla autoloaders, skulle fixa gnället
Citera
2015-01-30, 00:10
Medlem
Kapten Kagges avatar
Fan vad jag stör mig på alla som gnäller om OP, så fort någon blir skjuten så blir det ett jävla gnäll om att alla andra tanks än just den de själva gillar är OP.

Det är ju meningen att alla tanks ska vara olika, vissa är bra på en sak andra är bra på andra. Det gör naturligtvis att i gynnsamma situationer är en tank överlägsen andra men i andra situationer så är den skit.

Att hålla på och nerfa alla vagnar så att ingen är bättre än någon annan någonsin gör ju bara att alla vagnar blir exakt likadana, vad är det då för mening med att ha dem? Ta i så fall bort hela skill-trädet och ha en Coops blå-vita pansarvagn per tier.
Citera
2015-01-30, 00:55
Medlem
Ace Venturas avatar
Har spelat väldigt lite den senaste tiden men ikväll kände jag lusten å körde på - men fy fan vilken kväll det blev. Varannan match under 25% = garanterad förlust. Alltid. Varannan match 50% = förluster med 13-15 eller 14-15. Har fallit på målsnöret om och om och om och om igen.... 38% wr på 40 matcher. Skitkul. Piss-MM och piss-rng... ...och naturligtvis stolpe ut/oskicklighet/polackhatten på.

Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Fan vad jag stör mig på alla som gnäller om OP, så fort någon blir skjuten så blir det ett jävla gnäll om att alla andra tanks än just den de själva gillar är OP.
Håller helt med. Jag brukar inte köra online-spel annars så det kanske alltid är så här (?) men för mig är den här communityn ett gäng riktiga fittor (ursäkta språket).

Edit: Menar alltså inte vi här utan dom andra. Där ute. Som pratar någon variant av slaviska, tyska eller engelska och dör först, alltid....
Senast redigerad av Ace Ventura 2015-01-30 kl. 01:35.
Citera
2015-01-30, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Har spelat väldigt lite den senaste tiden men ikväll kände jag lusten å körde på - men fy fan vilken kväll det blev. Varannan match under 25% = garanterad förlust. Alltid. Varannan match 50% = förluster med 13-15 eller 14-15. Har fallit på målsnöret om och om och om och om igen.... 38% wr på 40 matcher. Skitkul. Piss-MM och piss-rng... ...och naturligtvis stolpe ut/oskicklighet/polackhatten på.

Håller helt med. Jag brukar inte köra online-spel annars så det kanske alltid är så här (?) men för mig är den här communityn ett gäng riktiga fittor (ursäkta språket).

Edit: Menar alltså inte vi här utan dom andra. Där ute. Som pratar någon variant av slaviska, tyska eller engelska och dör först, alltid....

Communityn är rätt kasst - det är iaf mitt intryck jämfört med LoL som jag spelat innan. Kanske är det för att många trevliga spelare verkar stänga av ingame chatten och bara det negativa blir kvar..
Citera
2015-01-30, 04:10
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se33
Communityn är rätt kasst - det är iaf mitt intryck jämfört med LoL som jag spelat innan. Kanske är det för att många trevliga spelare verkar stänga av ingame chatten och bara det negativa blir kvar..
Extremt mycket frustration.
Citera
2015-01-30, 08:36
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se33

Spelet har en förmåga att plocka fram de sämsta sidorna hos spelarna.
Citera
2015-01-30, 08:55
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge

Det är ju meningen att alla tanks ska vara olika, vissa är bra på en sak andra är bra på andra. Det gör naturligtvis att i gynnsamma situationer är en tank överlägsen andra men i andra situationer så är den skit.

Att hålla på och nerfa alla vagnar så att ingen är bättre än någon annan någonsin gör ju bara att alla vagnar blir exakt likadana, vad är det då för mening med att ha dem? Ta i så fall bort hela skill-trädet och ha en Coops blå-vita pansarvagn per tier.

Likadant med alla som gnäller om "goldnoob" - visst det är jävligt lätt att sitta i sin jädra Foch och gnälla på en som laddar premiumammo för att kunna penna den jädra syltburken, men själv är man ingen noob som kör en sådan vagn. Märkligt resonemang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in