Citat:
Ursprungligen postat av
The_dude2
Jag tror mera att det är du som fullt förståeligt inte har någon vidare koll på Allsvenskan. Hammarby slutade en poäng före Ljungskile som blev fullständigt utklassade i kvalet. Tror Hammarby gör det helt ok och hamnar runt plats 10.
Det är så hög klass på detta. Jävlar vilken analys.
Du har två lag. Ena underpresterar något under en vår, det andra överpresterar ganska radikalt en hel säsong. Ska du då helt och hållet jämna ut styrkeförhållandena till nästkommande säsong? Jag vill ha ett intellektuellt och reflekterande svar på detta. Om dina påhitt varit sanna hade du kunnat gjort miljoner på betting. De lärda vet att det inte är så det är.
Du har ett lag, som har en tydlig närmast linjär utveckling i prestation. Det laget är Hammarby. Laget förstärker, och alla indikationer pekar på att den linjära utvecklingen fortsatt även under eftersäsongen - med stärkta tester, med uttalanden från den annars så försiktige Nanne, men även från spelarna (Israelson bland annat). Hmm, seglar laget ifrån det överpresterande i laget (LSK) mer och mer över tid, om vi antar att det som står över är sant? Ja, inte en särskilt tung fråga.
Du har ett lag som aktivt jobbar dag ut och dag in för att spela en i längden vinnande fotboll. Ett annat lag spelar bara efter sina resurser. Det i sig är rätt och fint, och viktigt och bra - men toppen är inte hög. Uppsidan för det första laget förblir en nersida för det andra laget, dvs LSK. Du måste spela som ett topplag för att bli ett topplag. Hammarby och max en handfull andra spelar som ett topplag i AS. Här har Bajen uppsida. Maxpotentialen är hög, det finns då anledning att tro att normalutfallet av en säsong blir bättre av att man ständigt höjer sin maxpotential. Är det här för svårt att förstå?
Och sist men inte minst har man förstärkt rejält utifrån
säsongsstarten av SE 2014. Laget är rejält bättre.
Ditt inlägg är ett skämt då ditt argument är ett jävla luftslott. Ibland får man vara otrevlig, och jag tar mig själv friheten att vara just det idag, i den här diskussionen.