2015-01-29, 15:58
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Tag valfri liter Jet A-1 som vem som helst kan köpa och analysera. Varför har ingen hittills hittat nåt inblandat?

Om du frågar mig så skulle jag säga att beror på att det givetvis inte finns något inblandat.
Citera
2015-01-29, 16:53
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Debunked!
https://www.metabunk.org/threads/debunked-belfort-group-case-orange-conclusions-recommendations.95/

Då får jag be dig att CITERA något endaste stycke från din länk där dokumentet/avhandlingen skulle ha debunkats!
Citera
2015-01-29, 16:56
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så OM ett kommersiellt plan har kontanimerat bränsle så borde det ju alltså med din logik synas som allra bästa vid landning, inte sant? Så varför är inte stora flygplatser där det landar plan typ var 30:e sekund helt täckta av chemtrails? Om så bara 1 av 50 kommersiella plan hade kontaminerat bränsle så skulle ju flygplatsen vara smockfulla med chemtrails på nolltid eftersom chemtrails sägs ligga kvar i timmar.

Hur förklarar du videon med chemtrailplanen som i formation chemtrailade feta, kolsvarta chemtrails?

Ni förnekare har ju inte lyckats förklara detta!

Svara på det först!

Ni gaggade nånting om att solen skulle göra strimmorna svarta, vilket ju är ett fullständigt ovetenskapligt påstående!

Ni kan ju omöjligt upprepa mantrat att det svarta skulle vara vattenånga/iskristaller!

Väntar med spänning på svar...
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-01-29 kl. 17:07.
Citera
2015-01-29, 18:12
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Hur förklarar du videon med chemtrailplanen som i formation chemtrailade feta, kolsvarta chemtrails?

Ni förnekare har ju inte lyckats förklara detta!

Svara på det först!

Ni gaggade nånting om att solen skulle göra strimmorna svarta, vilket ju är ett fullständigt ovetenskapligt påstående!

Jag har svarat på det. Att du inte gillade svaret är inte mitt fel. I samband med svaret frågade jag dig också (vilket som av en händelse inte heller det besvarades av dig) varför det per automatik måste vara uran om det inte är sot. Eller menar du att sot - utarmat uran är en sann dokotomi?

Och VARFÖR skulle det var omöjligt att det är solen som orskar det? Kan du hitta ett klipp med mörka trails där solen INTE står lågt? Jag tycker det låter fullt rimligt att det är en optisk effekt.

Svara nu på min fråga (sa han, vetandes att du aldrig haft för avsikt att svara ordentligt på något obekvämt någonsin):
Så OM ett kommersiellt plan har kontanimerat bränsle så borde det ju alltså med din logik synas som allra bästa vid landning, inte sant? Så varför är inte stora flygplatser där det landar plan typ var 30:e sekund helt täckta av chemtrails? Om så bara 1 av 50 kommersiella plan hade kontaminerat bränsle så skulle ju flygplatsen vara smockfulla med chemtrails på nolltid eftersom chemtrails sägs ligga kvar i timmar.
Senast redigerad av Fiffiniffi 2015-01-29 kl. 18:14.
Citera
2015-01-29, 18:21
Medlem
madtops avatar
Citat:

Det har jag redan förklarat.
Ja, det är vanliga contrailsmoln.
Mörka contrailsmoln är inte märkvärdigare än mörka regnmoln. Du håller väl med om att det finns mörka regnmoln?

Sedan är jag lite besviken på att du att du valt att inte kommentera mitt inlägg
(FB) Tråden om Chemtrails (sammanslagen tråd)

En källa som du hänvisar till skriver
Citat:
However modern jet aircraft with more powerful engines and high turbine temperatures emit more persistent contrails which usally "trail" for 20-30 miles along.

Jag tycker det är askul att du länkar till ett dokument som inte bara säger att moderna flygplan skapar contrails, de skapar dessutom "persistent contrails" som är låååånga.
Citera
2015-01-29, 18:46
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Skulle du kunna presentera oss med lite handfasta bevis (gärna vetenskapliga dokument) för ditt antagande här?

Varför behövs det? Du har ju själv skrivit att att k-strimmor inte finns under 10 000 m så vid 9 990 m borde de ju försvinna, eller? Så behövs något mer handfasta bevis?

Kommentar på det!

Citera
2015-01-29, 19:07
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Varför behövs det? Du har ju själv skrivit att att k-strimmor inte finns under 10 000 m så vid 9 990 m borde de ju försvinna, eller? Så behövs något mer handfasta bevis?

När jag frågar en direkt fråga till KimNeilJung så vill jag ha svar av honom !!!

Det är flera frågor jag nu direkt ställt till honom som han duckar för och strutsar att svara...

Det jag frågade honom var detta med 10 meter, var fick han det ifrån?

Varför 10 meter?

Varför inte 1 meter, 20 meter, 50 meter, 100 meter?

Jag vill ha någon källa kring det där med 10 meter!
Citera
2015-01-29, 19:24
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
När jag frågar en direkt fråga till KimNeilJung så vill jag ha svar av honom !!!

Det är flera frågor jag nu direkt ställt till honom som han duckar för och strutsar att svara...

Det jag frågade honom var detta med 10 meter, var fick han det ifrån?

Varför 10 meter?

Varför inte 1 meter, 20 meter, 50 meter, 100 meter?

Jag vill ha någon källa kring det där med 10 meter!

Har du boffat eller är du med i amnesi internationell?? Jag svarade på (FB) Tråden om Chemtrails (sammanslagen tråd) där du citerade mig! 10 m är ett exempel för att tala om att mättnaden av fukt är inte homogen i luften och sedan visar det sig ju att du håller med!
Citera
2015-01-29, 19:56
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det har jag redan förklarat.
Ja, det är vanliga contrailsmoln.
Mörka contrailsmoln är inte märkvärdigare än mörka regnmoln. Du håller väl med om att det finns mörka regnmoln?

Yrar du?

Svarta chemtrails-strimmor är vanlig kondens?

Kallar du kolsvarta chemtrails-strimmor som chemtrailas i formation av flera chemtrailsplan, för vanlig kondens?

SEDAN NÄR BLEV VANLIG KONDENS KOLSVART ???
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-01-29 kl. 20:06.
Citera
2015-01-29, 20:15
Moderator
Citat:
[...]
SEDAN NÄR BLEV VANLIG KONDENS KOLSVART ???
Sedan solen inte lyser på dem såklart. Det kryllar av svarta kondensspår varje natt.
Senast redigerad av gason 2015-01-29 kl. 20:46.
Citera
2015-01-29, 20:40
Medlem
madtops avatar
Citat:

Svarta chemtrails-strimmor är vanlig kondens?

Nej nu läste du fel.
Jag skrev contrails inte chemtrails. Men annars har du fattat det rätt, mörka moln är vanliga moln (kondenserat vatten). Har du sett mörka moln någon gång?

Hur går det med studierna av dokumentet du länkade till? Har du läst att det står att moderna motorer ger ifrån sig milslånga contrails?

Och vad säger du om trovärdigheten i det du länkar till, ska vi lita på det som står där eller inte?
Citera
2015-01-29, 20:50
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Att det samtidigt chemtrailas vita och svarta chemtrails, kan du inte bortförklara med solens läge eller optiska illusioner...

Jo, faktiskt. Du inser väl ändå att det kan vara rejäl höjdskillnad på de olika flygbanorna?

I samtliga klipp du visar så står solen dessutom lågt när det framträder mörka trails. (Enda undantag är när solen är bakom en massa moln som också ser mörka ut, so go figure). Dina klipp lyckas med andra ord bara ge mer trovärdighet till vad jag sagt, så det självmålet tackar jag ödmjukast för.

Kommer du svara på mina frågor nu eller är det business as usual där jag tjatar och du skämmer ut dig? Vilket sedan kommer kulminera i tramsrapporteringar och slutligen ännu en kännbar avstängning för din del....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in