2014-09-24, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mralexius
Din slutsats. Jag har ej varken accepterat eller förkastat.
Vad menar du här egentligen? Det ser ut som en slags dubbelnegation.

Citat:
Jag är fast besluten om att geoengineering i olika former är något som utförs idag.
Roligt uttryck ("jag är fast besluten om att [...]"), men okej, jag antar att du menar att du är övertygad eller något sådant.

Geoengineering verkar förekomma, ja. Men varför sammankoppla detta med "chemtrails" - alltså kondensstrimmor? Det är ju uppenbarligen helt olika saker.
Citera
2014-09-24, 21:25
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Du är inte trovärdig, beklagar. Finns säkert någon annan som du kan föra bakom ljuset.

Tack för visat intresse!
Förlåt hur tänker du nu? Jag tar ett kort på möjligt chemtrailsrör, jag berättar från vilken flygplats och vilket flygbolag man kan titta närmare och jag hänvisar till mina egna upplevelser för att förklara ett annars oskyldigt fenomen, då är jag inte trovärdig? Det handlar väl inte om mig utan om bevisen jag framför? Eller menar du att det är viktigare vem som säger något än vad man säger?
Så här långt i tråden tror jag att jag är den förste som faktiskt på plats dokumenterat chemtrailing. Det borde vara hårdvaluta?

Men ok för sakens skull då. Förklara varför det inte är chemtrails man ser komma ut ur motorn på mitt kort.
Citera
2014-09-24, 21:33
Medlem
Citat:
Jag är fast besluten om att geoengineering i olika former är något som utförs idag.
Det där är att flytta målstolparna!

Du hävdar något mycket mer precist, nämligen att geoengineering pågår i det fördolda i stor skala genom utsläpp från flygplan, runt hela jorden.

Denna idé kan inte stödjas eller bevisas av allmänt accepterade försök med geoenginnering. Så försök inte flytta målstolparna!

Dessutom visar "fast besluten" om att du är dogmatisk och hänger kvar vid ditt "resultat". Skillnaden mellan dig och en riktig vetenskapsman är att när du älskar ditt resultat, älskar vetenskaparen sin metod, oavsett vad den kommer fram till. Du är alltså inte intellektuellt hederlig, utan dogmatiskt troende och det du försöker pådyvla oss andra är trosuppfattningar. Du är alltså en slags pseudovetenskaplig missionär eller profet.
Citera
2014-09-24, 21:57
Medlem
mralexiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Men hur dum är du egentligen? Det handlar om chaff, remsor på svenska, även känt som Düppel. Det har används redan under andra världskriget och har INGENTING med geoengineering att göra, utan är ett motmedel som stridsflyg kan fälla för att störa fiendens radar. Här är en liten kortdokumentär från 50-talet: https://www.youtube.com/watch?v=OAFdiadkLKs

Se kartan på bilden som visas i klippet, försök föreställa dig mängden. Väldigt bra att du inte missade när han påpekade att det innehåller aluminium. Fint att du medger att detta faktiskt pågår, du bekräftade precis en pågående form av Geoengineering. -Check

Citat:
Och, som sagt, det är inte ens geoengineering. Det har ingenting med klimatologi, med väderkontroll eller molnbildning att göra!

Nej nu tror jag att du måste läsa på lite extra lilla vän. Och försöka komma ut lite i solen, oj glömde att den syns sällan numera..

http://en.wikipedia.org/wiki/Geoengineering
Citera
2014-09-24, 22:01
Medlem
mralexiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Förlåt hur tänker du nu? Jag tar ett kort på möjligt chemtrailsrör, jag berättar från vilken flygplats och vilket flygbolag man kan titta närmare och jag hänvisar till mina egna upplevelser för att förklara ett annars oskyldigt fenomen, då är jag inte trovärdig? Det handlar väl inte om mig utan om bevisen jag framför? Eller menar du att det är viktigare vem som säger något än vad man säger?
Så här långt i tråden tror jag att jag är den förste som faktiskt på plats dokumenterat chemtrailing. Det borde vara hårdvaluta?

Men ok för sakens skull då. Förklara varför det inte är chemtrails man ser komma ut ur motorn på mitt kort.

Du är inte en pålitlig källa helt enkelt och om du inte vill acceptera det... Inte mitt problem dessvärre.

Tror att det är upp till mig om jag vill svara på ett inlägg eller inte. Det är inte direkt "svars-plikt" bara för att en användare skriver något helt ointressant. Som om det ska existera något slags krav direkt någon skriver, frihet att välja upphörde helt plötsligt.
Citera
2014-09-24, 22:02
Medlem
mralexiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KA67
Vad menar du här egentligen? Det ser ut som en slags dubbelnegation.

Roligt uttryck ("jag är fast besluten om att [...]"), men okej, jag antar att du menar att du är övertygad eller något sådant.

Geoengineering verkar förekomma, ja. Men varför sammankoppla detta med "chemtrails" - alltså kondensstrimmor? Det är ju uppenbarligen helt olika saker.

Chemtrails är en del i Geo engineering Du får gärna läsa lite om det!
Citera
2014-09-24, 22:15
Medlem
mralexiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag ser att du tyvärr råkade förbise min fråga så jag ställer den igen:

Kan du inte förklara hur de kan slå på och slå av chemtrailsen (som du visade i filmen) om ämnena är inblandade i bränslet? Stänger de av och slår på motorerna borde ju passagerarna kanske bli lite oroliga?

Misstänker att det kontrolleras via ett centralbord för flygplan byggda med dessa egenskaper.

Evergreen som skrev på sin hemsida att deras plan kan användas till väder modifikation, spola fram i ca 40 sekunder och se i ca 1½ minut så har du svaret på din fråga. Inga konstigheter och du kommer få en bra bild över hur det fungerar.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=yjhOE624Jvo

Skulle detta plan användas så finns kapacitet att lägga en ca 563km lång chemtrail.

Information från Evergreens hemsida:

Marknad för Boeing 747 Super Tanker:

• Firefighting
• Oil Spill Containment
• Weather Modification
• Biochemical Decontamination

Källa är Evergreen.
Citera
2014-09-24, 22:29
Medlem
Citat:
Se kartan på bilden som visas i klippet, försök föreställa dig mängden. Väldigt bra att du inte missade när han påpekade att det innehåller aluminium. Fint att du medger att detta faktiskt pågår, du bekräftade precis en pågående form av Geoengineering. -Check
Nej, det är inte någon form av geoengineering. Det är frågan om att fälla remsor för att förvilla radar.

Ja, jag kan "föreställa mig mängden", kan du? Jag har en hygglig uppfattning om hur väderradar arbetar och vad remsfällning har för resultat. Det är betydligt mindre remsor än vad du troligtvis föreställer dig och området på bilden är en väldigt begränsad del av landet. Det är inte frågan om något "moln" av remsor och varje remsa är makroskopisk i sitt format. Varje remsa kan beskådas individuellt om du skulle hålla dem i din hand, men ändå så kommer de inte synas för blotta ögat om du tittar upp på efterverkningarna av en fällning. Remsorna dinglar ner i atmosfären och landar på marken.

De är komplett odugliga till att manipulera väder med. Så nej, det är inte geoengineering och det har ingenting med kondensationsstrimmor att göra. "Tätheten" som uppträder på en väderradar är en artefakt, ett fenomen. Vilket är själva meningen, att förvilla radaranläggningar. Väderradar blir mer förvirrade än militära sådana, eftersom det har varit en katt-och-råttalek under 70 år att utveckla bättre remsor och bättre radar.

Jag skulle vilja se dig föreställa dig mängden. Kan ge många lulz då du är en komplett planta på precis allt du företar dig i denna tråd. Men det begriper du ju inte, för du är drabbad av denna kognitiva defekt: https://en.wikipedia.org/wiki/Illusory_superiority

Citat:
Nej nu tror jag att du måste läsa på lite extra lilla vän. Och försöka komma ut lite i solen, oj glömde att den syns sällan numera..

http://en.wikipedia.org/wiki/Geoengineering
Hörru, nu börjar jag tröttna på din arroganta enfald. Du är ett ynkligt litet troll utan någon som helst naturvetenskaplig bildning ö.h.t. Det är så uppenbart att du blandar ihop saker och inte kan skilja chaff/remsor från geoengineering och du förstår inte ens att faktiskt geoengineering inte ger något som helst stöd för din stolliga idé om massutsläpp från flygplan i lönndom. Och dina belägg? Tja, du har ju inga. YT-klipp med löjlig musik vars innehåll varken du eller skaparen begriper och enfaldigt kommenterade klipp på något som av allt att döma är ett helt vanligt möte mellan två helt vanliga plan filmade med zoom.
Citera
2014-09-24, 22:33
Medlem
Citat:

• Firefighting
• Oil Spill Containment
• Weather Modification

Källa är Evergreen.
Och? Ingenting av detta är kontroversiellt på något sätt. Det finns ingen anledning att inte experimentera med att modifiera vädret eftersom det vore en nyttig kunskap. Och sådan kan göras, men i sin linda.

Men det har INGET JÄVLA DUGG med vad du påstår att göra!

Din "beviskedja" ser ut såhär:
1) Man kan fälla ut regn
2) Geoengineering är ett intressant ämne med stor framtida potential
3) Jag begriper mig inte på kondens
4) ???
5) Alltså chemtrails.

Låt mig instämma i SnakePlissskens "tack för visad idioti".

Citera
2014-09-24, 22:35
Medlem
Citat:
Intressant att faktiskt se och höra reaktionen till följd av detta. Osäker på hur man arbetat för att inte kontaminera proverna, dock verkar det ändå ha dragit igång en riktig cirkus.

https://www.youtube.com/watch?v=THVippf7wr4

Klippet är 3m43sek

Framkommer en del intressanta fakta om detta från tillbaka i tiden. Dock inget nytt under solen för min del.
Svara på frågorna innan du postar mer skit. Du kan inte fly från din bevisbörda eller ditt ansvar att besvara frågor som ställs till dig om du vill ha en seriös diskussion. Börja med SnakePlissskens fråga och arbeta sedan dig tillbaka till andra frågor som ställts till dig.
Citera
2014-09-24, 22:38
Medlem
mralexiuss avatar
Citat:
Hörru, nu börjar jag tröttna på din arroganta enfald. Du är ett ynkligt litet troll utan någon som helst naturvetenskaplig bildning ö.h.t. Det är så uppenbart att du blandar ihop saker och inte kan skilja chaff/remsor från geoengineering och du förstår inte ens att faktiskt geoengineering inte ger något som helst stöd för din stolliga idé om massutsläpp från flygplan i lönndom. Och dina belägg? Tja, du har ju inga. YT-klipp med löjlig musik vars innehåll varken du eller skaparen begriper och enfaldigt kommenterade klipp på något som av allt att döma är ett helt vanligt möte mellan två helt vanliga plan filmade med zoom.

Beklagar. Chaff är inte alls Geo engineering. Jag hade misstagit mig, beklagar om du på något sätt blev påhoppad
Citera
2014-09-24, 22:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Misstänker att det kontrolleras via ett centralbord för flygplan byggda med dessa egenskaper.

Evergreen som skrev på sin hemsida att deras plan kan användas till väder modifikation, spola fram i ca 40 sekunder och se i ca 1½ minut så har du svaret på din fråga. Inga konstigheter och du kommer få en bra bild över hur det fungerar.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=yjhOE624Jvo

Skulle detta plan användas så finns kapacitet att lägga en ca 563km lång chemtrail.

• Firefighting
• Oil Spill Containment
• Weather Modification

Källa är Evergreen.

Nej det där var inget som helst svar på min fråga..
Du påstod tidigare att "chemtrail"-ämnena blandades in i flygplanens bränsle, hur kan man då "stänga av" och "slå på" chemtrailsen som i videon du länkade? Stänger man av och slår på motorerna eller hur går det till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in