Citat:
Ursprungligen postat av
mralexius
Se kartan på bilden som visas i klippet, försök föreställa dig mängden. Väldigt bra att du inte missade när han påpekade att det innehåller aluminium. Fint att du medger att detta faktiskt pågår, du bekräftade precis en pågående form av Geoengineering. -Check
Nej, det är inte någon form av geoengineering. Det är frågan om att fälla remsor för att förvilla radar.
Ja, jag kan "föreställa mig mängden", kan du? Jag har en hygglig uppfattning om hur väderradar arbetar och vad remsfällning har för resultat. Det är betydligt mindre remsor än vad du troligtvis föreställer dig och området på bilden är en väldigt begränsad del av landet. Det är inte frågan om något "moln" av remsor och varje remsa är makroskopisk i sitt format. Varje remsa kan beskådas individuellt om du skulle hålla dem i din hand, men ändå så kommer de inte synas för blotta ögat om du tittar upp på efterverkningarna av en fällning. Remsorna dinglar ner i atmosfären och landar på marken.
De är komplett odugliga till att manipulera väder med. Så nej, det är inte geoengineering och det har ingenting med kondensationsstrimmor att göra. "Tätheten" som uppträder på en väderradar är en artefakt, ett fenomen. Vilket är själva meningen, att förvilla radaranläggningar. Väderradar blir mer förvirrade än militära sådana, eftersom det har varit en katt-och-råttalek under 70 år att utveckla bättre remsor och bättre radar.
Jag skulle vilja se
dig föreställa dig mängden. Kan ge många lulz då du är en komplett planta på precis allt du företar dig i denna tråd. Men det begriper du ju inte, för du är drabbad av denna kognitiva defekt:
https://en.wikipedia.org/wiki/Illusory_superiority
Citat:
Ursprungligen postat av
mralexius
Nej nu tror jag att du måste läsa på lite extra lilla vän. Och försöka komma ut lite i solen, oj glömde att den syns sällan numera..
http://en.wikipedia.org/wiki/Geoengineering
Hörru, nu börjar jag tröttna på din arroganta enfald. Du är ett ynkligt litet troll utan någon som helst naturvetenskaplig bildning ö.h.t. Det är så uppenbart att du blandar ihop saker och inte kan skilja chaff/remsor från geoengineering och du förstår inte ens att faktiskt geoengineering inte ger något som helst stöd för din stolliga idé om massutsläpp från flygplan i lönndom. Och dina belägg? Tja, du har ju inga. YT-klipp med löjlig musik vars innehåll varken du eller skaparen begriper och enfaldigt kommenterade klipp på något som av allt att döma är ett helt vanligt möte mellan två helt vanliga plan filmade med zoom.