Citat:
Ursprungligen postat av
varmluftsballong
Avgör själva? Vad vill du jag skall avgöra? "övernaturlig förklaringsmodeller"? Som killen som överlevde två atombomber? Om jag fick för mig att bli atombombsförnekare har jag all rätt i världen att önska sådana människor som påstår de överlevt två atombomber döda? Betyder japanens påstående att inga atombomber fälldes?
Eller ska jag förklara varför inte 100% av människorna som gasades dog vid varje tillfälle?
Skiftar ju snabbt inte sant? eller Antar att du inte är raljant offentligt heller? Du ska slåss. Damp?
Om du vill kan vi säkert ha en offentlig debatt. Räkna dock med att bli utskrattad. Välj du lärosäte? Jag lovar att jag inte kommer ha en enda fientlig underton. Vilken vetenskaplig metod kommer du presentera förresten?
Jasså? Då måste vi bestämt ordna en offentlig debatt. Beredd att kliva ut i offentligheten Skuggjag?
Om det finns någon som påstår sig överlevt
en kärnvapen attack, ljuger han.
Förutsatt att personen blivit smittad av strålning. Två gånger... inte en chans... Om inte intervjun hölls per omgående efter nedfallet. Befann sig personen i närheten men inte i zonen, räknas det inte. Men jag har en känsla av; (utan att känna till detaljerna) att gubben inte påstår sig varit i närheten av området för själva nedslaget och tryckvågen.
Nej, det betyder att japanen ljuger. Evidensen är överväldigande, vilket i sig gör fallet ur revisionistisk synvinkel ointressant. Du jämför äpplen med päron här. Den radioaktiva mängden i området kunde mätas och uppskattas. Däremot kan man diskutera antalet döda, eller andra historiska aspekter kopplade till beslutet att bomba Hiroshima och Nagasaki.
Ja, det är snarare det jag är ute efter. Det är uppenbart att hon antingen ljuger eller är senil. Annars har ni troende ett hästjobb framför er...

Vad som däremot är riktigt intressant är varför hennes uppdiktade
historia ägnas tid i amerikansk massmedia. Påståendet om folkmordet på sex miljoner judar är inte direkt nyheter. Varför ältas det vecka ut och vecka in... Vi har haft ett antal folkmord och massakrer sedan 1945, varför ältas det inte om dessa?
Tja, det är väl helt beroende på situation. Man kan inte gå runt och vara en buffel för skojs skull, det gör väl ingen glad i slutändan.

Däremot har jag precis som alla andra, som har ett mått av självrespekt, viljan och medlen att försvara mig själv både fysiskt och psykiskt.
Jag är inte intresserad av att personligen delta i någon offentlig debatt. Däremot tar jag gärna del av den. I den här forumdelen finns det betydligt mer belästa revisionister inom ämnet. Eller om du nu faktiskt är uppriktig i din vilja att diskutera offentligt. Bjud in: Germar Rudolf, Faurisson, Irving, Mattogono, Weber eller någon annan med betydligt större kunskap i ämnet än den relativt lilla jag besitter.