2015-01-29, 09:38
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Ja verkligen. Det var förskräckligt det som skedde därnere.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/forintelsen-var-varre-an-man-trott/

Det finns en tråd om detta startat av Varnagel en bit ner i forat.

/VV
Ja det var det verkligen. Men hade nazisterna alltså tusentals läger, det var nytt för mig.
Citera
2015-01-29, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Ja det var det verkligen. Men hade nazisterna alltså tusentals läger, det var nytt för mig.

Ja, nazisterna hade totalt sett många tusen olika läger runt om i Europa etc, men det var bara 6-7 stycken som var förintelseläger. De andra var t ex arbetsläger, men även där var förhållandena ofta svåra så att det var onormalt hög dödlighet även i dessa läger.
Citera
2015-01-29, 15:39
Medlem
Skuggjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Ja eller en massa punkter i rad och ett gäng smileys. Du är liknöjd med hur du uppfattas av andra. Du är bara här för att sprida lite antisemitism, lite hat och en gnutta provokation.

Sjukt att du säkerligen är personen som skulle resa dig för att ge mig din plats på busssen. Bara för att åka hem så du kan kasta skit i nacken på mig.

Edit: Jag prövade din länk Daily Stormer, men måste hamnat fel? Såg ut som jag kom till en hemmasnickrad femtonårings hårdrocks-band som ska spela på fritidsgården inom kort. Gissar på att man inte är många klick bort på den sajten för att åter igen hamna hemma hos Furren, allas Zündel?

Duger detta? http://www.nbcnews.com/news/world/auschwitz-survivor-gena-turgel-walked-out-gas-chamber-alive-n293496 Det finns t.o.m en intervju med den evige!

Men du anser väl att det är fullt normalt att den här gamla haggan överlevt en "dusch" zyklon-b... Det i sig kräver övernaturliga förklaringsmodeller, men vad som nästan är ännu sjukare är det faktum att nazisterna inte bara slängde in henne i nästa "dusch", eller tog henne bakom huset med ett gevär.
... Eller så var det en "delousing chamber"... Avgör själva...

Snacka om komplex. Risken är nog större att vi skulle slagits om platsen, i så fall. Förutsatt att du inte är en gammal man eller en dam.

Det är rätt svårt att inte vara raljant i tonen vid utsagor som dessa, det måste medges. Dock är det inte helt omotiverat. Hade en offentlig debatt vara möjlig och forskning på något av landets lärosäten varit fri och politiskt obunden, så hade inte diskussionen haft lika fientliga undertoner. Istället för att reda ut påståenden blir vi lämnade till massa rent löjeväckande utsagor.
Citera
2015-01-29, 17:17
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggjag
Duger detta?
Men du anser väl att det är fullt normalt att den här gamla haggan överlevt en "dusch" zyklon-b... Det i sig kräver övernaturliga förklaringsmodeller, men vad som nästan är ännu sjukare är det faktum att nazisterna inte bara slängde in henne i nästa "dusch", eller tog henne bakom huset med ett gevär.

Avgör själva? Vad vill du jag skall avgöra? "övernaturlig förklaringsmodeller"? Som killen som överlevde två atombomber? Om jag fick för mig att bli atombombsförnekare har jag all rätt i världen att önska sådana människor som påstår de överlevt två atombomber döda? Betyder japanens påstående att inga atombomber fälldes?

Eller ska jag förklara varför inte 100% av människorna som gasades dog vid varje tillfälle?

Citat:
Snacka om komplex. Risken är nog större att vi skulle slagits om platsen, i så fall. Förutsatt att du inte är en gammal man eller en dam.

Skiftar ju snabbt inte sant?
Citat:
gamla haggan
eller
Citat:
en dam.
Antar att du inte är raljant offentligt heller? Du ska slåss. Damp?

Citat:
Hade en offentlig debatt vara möjlig och forskning på något av landets lärosäten varit fri och politiskt obunden, så hade inte diskussionen haft lika fientliga undertoner.

Om du vill kan vi säkert ha en offentlig debatt. Räkna dock med att bli utskrattad. Välj du lärosäte? Jag lovar att jag inte kommer ha en enda fientlig underton. Vilken vetenskaplig metod kommer du presentera förresten?

Citat:
Istället för att reda ut påståenden blir vi lämnade till massa rent löjeväckande utsagor.

Jasså? Då måste vi bestämt ordna en offentlig debatt. Beredd att kliva ut i offentligheten Skuggjag?
Senast redigerad av varmluftsballong 2015-01-29 kl. 17:20.
Citera
2015-01-29, 18:27
Medlem
Skuggjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Avgör själva? Vad vill du jag skall avgöra? "övernaturlig förklaringsmodeller"? Som killen som överlevde två atombomber? Om jag fick för mig att bli atombombsförnekare har jag all rätt i världen att önska sådana människor som påstår de överlevt två atombomber döda? Betyder japanens påstående att inga atombomber fälldes?

Eller ska jag förklara varför inte 100% av människorna som gasades dog vid varje tillfälle?

Skiftar ju snabbt inte sant? eller Antar att du inte är raljant offentligt heller? Du ska slåss. Damp?

Om du vill kan vi säkert ha en offentlig debatt. Räkna dock med att bli utskrattad. Välj du lärosäte? Jag lovar att jag inte kommer ha en enda fientlig underton. Vilken vetenskaplig metod kommer du presentera förresten?

Jasså? Då måste vi bestämt ordna en offentlig debatt. Beredd att kliva ut i offentligheten Skuggjag?

Om det finns någon som påstår sig överlevt en kärnvapen attack, ljuger han. Förutsatt att personen blivit smittad av strålning. Två gånger... inte en chans... Om inte intervjun hölls per omgående efter nedfallet. Befann sig personen i närheten men inte i zonen, räknas det inte. Men jag har en känsla av; (utan att känna till detaljerna) att gubben inte påstår sig varit i närheten av området för själva nedslaget och tryckvågen.

Nej, det betyder att japanen ljuger. Evidensen är överväldigande, vilket i sig gör fallet ur revisionistisk synvinkel ointressant. Du jämför äpplen med päron här. Den radioaktiva mängden i området kunde mätas och uppskattas. Däremot kan man diskutera antalet döda, eller andra historiska aspekter kopplade till beslutet att bomba Hiroshima och Nagasaki.

Ja, det är snarare det jag är ute efter. Det är uppenbart att hon antingen ljuger eller är senil. Annars har ni troende ett hästjobb framför er... Vad som däremot är riktigt intressant är varför hennes uppdiktadehistoria ägnas tid i amerikansk massmedia. Påståendet om folkmordet på sex miljoner judar är inte direkt nyheter. Varför ältas det vecka ut och vecka in... Vi har haft ett antal folkmord och massakrer sedan 1945, varför ältas det inte om dessa?

Tja, det är väl helt beroende på situation. Man kan inte gå runt och vara en buffel för skojs skull, det gör väl ingen glad i slutändan. Däremot har jag precis som alla andra, som har ett mått av självrespekt, viljan och medlen att försvara mig själv både fysiskt och psykiskt.

Jag är inte intresserad av att personligen delta i någon offentlig debatt. Däremot tar jag gärna del av den. I den här forumdelen finns det betydligt mer belästa revisionister inom ämnet. Eller om du nu faktiskt är uppriktig i din vilja att diskutera offentligt. Bjud in: Germar Rudolf, Faurisson, Irving, Mattogono, Weber eller någon annan med betydligt större kunskap i ämnet än den relativt lilla jag besitter.
Citera
2015-01-29, 18:43
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Är det konstigt ?? Princip varje stad hade "läger", Typ utanför Helsingör i Danmark hade 2 st, vilken den mest kände Horserød (interneringsläger). Tro jag min morfar jobbade, men är osäkert kort.
Nr 2 hittar jag inte just nu.
En annat läger i danmark är Frøslev (interneringsläger) med flera mindre läger. Oftast var de inte större än en skola.
Citera
2015-01-29, 18:55
Medlem
MasterBaits avatar
Man har katalogiserat 42.500 ghetton och läger runt omkring i Europa.

http://www.nytimes.com/2013/03/03/sunday-review/the-holocaust-just-got-more-shocking.html?pagewanted=all&_r=0
Citera
2015-01-29, 19:07
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Om det finns någon som påstår sig överlevt en kärnvapen attack, ljuger han. Förutsatt att personen blivit smittad av strålning. Två gånger... inte en chans...

Citat:
Den 6 augusti 1945 var den 29 år gamla ingenjören Tsutomu Yamaguchi på affärsresa i Hiroshima när amerikanskt flyg släppte den första atombomben Little Boy över staden. Tsutomu Yamaguchi brännskadades svårt, samtidigt som omkring 100 000 människor dödades omedelbart eller efter några dagar[1]. Han lyckades efter en natt i skyddsrum emellertid ta sig hem till sin hemstad Nagasaki där han fick vård på sjukhus. Där befann han sig också den 9 augusti 1945, då nästa atombomb, Fat Man, släpptes över Japan. Hans överkropp var då täckt av bandage, vilket slets bort av explosionen. Mirakulöst nog överlevde han igen, tillsammans med sin son och fru[2].

Efter de båda bombningarna fick Tsutomu Yamaguchi intyg på att han var en hibakusha ("bomböverlevare"). Det innebär att han gavs rätt till fri läkarvård samt ekonomisk ersättning, efter att ha utsatts för joniserande strålning

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tsutomu_Yamaguchi

Citat:
Nej, det betyder att japanen ljuger.

Där ser man. Undra vart han fick joniserad strålning från?

Citat:
Vad som däremot är riktigt intressant är varför hennes uppdiktadehistoria ägnas tid i amerikansk massmedia. Påståendet om folkmordet på sex miljoner judar är inte direkt nyheter. Varför ältas det vecka ut och vecka in... Vi har haft ett antal folkmord och massakrer sedan 1945, varför ältas det inte om dessa?

För att det finns inget annat folkmord som förnekas på samma sätt. Det ältas för att suget och intresset om andra världskriget är stort samt-och för att vi inte skall glömma hur snabbt ett demokratiskt land kan ändra riktning och styras mot förödelse, lidande och död? Kunskapen att det finns vissa individer som försöker omskriva sanningar för att fånga individer är en annan faktor. Dig lyckades förnekarna exempelvis övertyga.

Förvisso finns det turkar som förnekar folkmordet på armenierna 1915. Jag ställer mig emot dessa förnekare på samma sätt som förintelseförnekare. Samma skrot och korn kan tyckas.

Citat:
Tja, det är väl helt beroende på situation. Man kan inte gå runt och vara en buffel för skojs skull, det gör väl ingen glad i slutändan. Däremot har jag precis som alla andra, som har ett mått av självrespekt, viljan och medlen att försvara mig själv både fysiskt och psykiskt.

Självresspekt? Viljan? Medlen att försvara dig fysiskt och psykiskt. Men kom igen,
Ja det handlade ju om en passagerarplats på bussen- vanligt svenskt hyffs funkar kanske? Små vardagliga ting bara. Måste ju inte vara buffrig konspirationsteoretiker med allt för mycket testesteron varje vaket ögonblick väl? Antar att du är en vanlig kille/tjej och att jag och du skulle kunna tala vanligt om vi stötte på varandra?
Citat:
Jag är inte intresserad av att personligen delta i någon offentlig debatt. Däremot tar jag gärna del av den. I den här forumdelen finns det betydligt mer belästa revisionister inom ämnet. Eller om du nu faktiskt är uppriktig i din vilja att diskutera offentligt. Bjud in: Germar Rudolf, Faurisson, Irving, Mattogono, Weber eller någon annan med betydligt större kunskap i ämnet än den relativt lilla jag besitter.

Om du inte själv är beredd att göra något kan du heller inte gnälla? Sitta på ytterkanten och vid ett annonymt nick på Flashback gör ju inte att du når offentliga debatter fortare. Men det är ju lite svenskt?, alla förväntar sig att någon annan ska göra något?

Menar du förresten att det skulle vara omöjligt att några överlevde gasning? Vad gör dig så säker på att det inte skulle vara så?

Edit:
Citat:
The Atomic Bomb Survivors Relief Law defines hibakusha as people who fall into one of the following categories: within a few kilometers of the hypocenters of the bombs; within 2 km of the hypocenters within two weeks of the bombings; exposed to radiation from fallout; or not yet born but carried by pregnant women in any of these categories.[1] As of March 31, 2014, 192,719 hibakusha were recognized by the Japanese government, most living in Japan.[2] The government of Japan recognizes about 1% of these as having illnesses caused by radiation.[3]
http://en.wikipedia.org/wiki/Hibakusha#Double_survivors

Japans "goverment" tycks vara lättlurade?
Senast redigerad av varmluftsballong 2015-01-29 kl. 19:31.
Citera
2015-01-29, 22:04
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Är det konstigt ?? Princip varje stad hade "läger", Typ utanför Helsingör i Danmark hade 2 st, vilken den mest kände Horserød (interneringsläger). Tro jag min morfar jobbade, men är osäkert kort.
Nr 2 hittar jag inte just nu.
En annat läger i danmark är Frøslev (interneringsläger) med flera mindre läger. Oftast var de inte större än en skola.
Jag trodde tröskeln för att kallas läger låg lite högre upp...att de skulle vara större. Men räknas varje tillhåll för fångar så är jag med.
Citera
2015-01-29, 22:41
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Påståendet om folkmordet på sex miljoner judar är inte direkt nyheter. Varför ältas det vecka ut och vecka in...

Den var enkel att besvara.
Svar: För att det finns empatilösa svin som förnekar att det hände.

/VV
Citera
2015-01-29, 22:45
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Kan du ingenting om ämnet?
Den enda orsaken till att man skulle gå in i en avlusningskammare är att få ett ännu snabbare slut på livet.
Avlusning kräver betydligt högre halter av cyanidgas än för att döda folk.

/VV
Citera
2015-01-29, 23:43
Medlem
Ett mycket välgjort gripande och bra vittnesmål, en dokumentär, visades ju i dag på SVT. Trikken till Auschwitz, som handlar om hur de norska judarna blev deporterade till Auschwitz.

Finns säkert på SVT Play, missa inte den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in