2015-01-27, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Nej Sämsta jävla skiten jag sett, det blev totalt tre utvisningar för delaying the game, när en spelare bara nöp fast pucken med skridskon i sargduell som händer flera gånger per match och aldrig är utvisning. Domaren kände väl att eftersom han tog en så får han ta för alla liknande situationer. Så jävla dåligt.

Det har varit många sådana ytterst tveksamma utvisningar den senaste tiden. Känns inte som någon slump...

Trist annars med så grova domarmissar den här omgången också.
Citera
2015-01-27, 22:02
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Det har varit många sådana ytterst tveksamma utvisningar den senaste tiden. Känns inte som någon slump...

Trist annars med så grova domarmissar den här omgången också.
Ja, danskens filmning var inte vacker, borde ju faktiskt bli avstängning på sånt.
Citera
2015-01-27, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morove
Enligt dagens NWT så har Färjestad två nyförvärv på ingång. Det troliga är dock att det landar på en spelare i slutändan, allt detta enligt sportchef Leif Carlsson.

Tyvärr finns det ingen länk till denna nyhet.

Vad kan det vara för spelare man tittar på, tror ni? Rent spontant känner jag att intresse kan finnas för Lander, Päjäärvi, Larsson eller möjligen Åberg, även om jag har svårt att tro att han skulle komma tillbaka iom att han har haft en bra säsong i AHL så här långt. Nygren har ju redan sagt nej till att komma tillbaka denna säsong.

Micke Johansson och Charles Bertrand kan det vara.
Citera
2015-01-27, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Ja, danskens filmning var inte vacker, borde ju faktiskt bli avstängning på sånt.

Filmar han ens då? Jag tycker mer att det ser ut som han kastar sig efter pucken. Han tycker ju inte ens själv att han blir hakad och blev förvånad över utvisningen på Kukan.
Citera
2015-01-27, 23:38
Medlem
von_Ss avatar
Jävla skön seger. Det blir kul nästa säsong när Ryno och Sallinen dragit. Kliver Händemark upp ett snäpp i hierarkin då?
Citera
2015-01-27, 23:51
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaCrap
Filmar han ens då? Jag tycker mer att det ser ut som han kastar sig efter pucken. Han tycker ju inte ens själv att han blir hakad och blev förvånad över utvisningen på Kukan.

Han vill väl bara försvara sig i efterhand för att slippa ett rykte som fuskare, det ser inte alls ut som när en spelare vanligtvis slänger sig efter pucken. Det är en solklar filmning.

Gillar annars hur Fagervall totalsågar domare Sjöqvist efter matchen. Jag gillar verkligen hur Fagervall är som person, det är bara tråkigt att hans hockey inte funkar. Hade man haft hans personlighet i Rönkens tänk så hade man haft Sveriges i särklass bästa hockeytränare.
Senast redigerad av Ferros 2015-01-27 kl. 23:57.
Citera
2015-01-28, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Han vill väl bara försvara sig i efterhand för att slippa ett rykte som fuskare, det ser inte alls ut som när en spelare vanligtvis slänger sig efter pucken. Det är en solklar filmning.

Gillar annars hur Fagervall totalsågar domare Sjöqvist efter matchen. Jag gillar verkligen hur Fagervall är som person, det är bara tråkigt att hans hockey inte funkar. Hade man haft hans personlighet i Rönkens tänk så hade man haft Sveriges i särklass bästa hockeytränare.

Det kan mycket väl ha varit en filmning, det förnekar jag inte. Men en självklar filmning vet jag inte om det var? Under fallet så skjuter han ju ut pucken när en Luleåspelare kommer snett framifrån. Varför gör han det om han enbart ville ha en avblåsning samt utvisning? Det skedde dessutom bakom Luleåkassen så det var heller ingen panik för Hardt att få bort pucken ur egen zon.

Jag har sett klumpiga filmare förr, men dom verkar inte vara intresserade av pucken utan faller bara som en säck med potatis för att få avblåsning samt utvisning.
Senast redigerad av DaCrap 2015-01-28 kl. 01:09.
Citera
2015-01-28, 05:44
Medlem
Schnurvels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros

Är lite konstigt att kalla det för filmning, när spelaren som anklagas för det inte ens tycker att motspelaren borde blivit utvisad.
Citera
2015-01-28, 06:26
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnurvel
Är lite konstigt att kalla det för filmning, när spelaren som anklagas för det inte ens tycker att motspelaren borde blivit utvisad.
Det var ingen filmning, däremot en horribel domarinsats (inte bara denna situation) av han med den fula kranen. Återigen så man blir inte det minsta förvånad, mest förvånad -läs förbannad- blir man över att fanskapet ska döma nästan alla Luleås matcher. Annars var Linköping bra och Luleå i en formsvacka som man måste ta sig upp ur omedelbart.
Citera
2015-01-28, 09:16
Medlem
MrLims avatar
Hovinen är nu klar för Malmö, efter att ha spelat 40 minuter i Luleå. Märkligt att ha så kort tålamod, eller har han varit klappkass på träningarna?
Citera
2015-01-28, 09:25
Medlem
tcfmogs avatar
I och med att Brynäs inte vann så har Skellefteå säkrat SHL-platsen för nästa säsong.
Citera
2015-01-28, 09:25
Medlem
Giggsys avatar
Sluta gnäll förhelvete, Salmonssons 2 plus 10 var totalt obefogad. Sandström tar ett felskär o är halvt i spagat när han får en liten liten kontakt i ryggen. Men det borde väl självklart ha varit matchstraff och 15 matchers avstängning enligt gnällkärringen Fagervall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in