2015-01-27, 02:18
  #7261
Medlem
Giggsys avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article20221491.ab
Citera
2015-01-27, 02:32
  #7262
Medlem
Kongruensbojds avatar
Herr Behrn (som i Behrn Arena) är nog god för några miljarder ska ni se. Örebro som dessutom har den mest hängivna publiken i SHL och är en stor kommun har en lysande framtid i SHL.
Citera
2015-01-27, 08:21
  #7263
Medlem
Enligt dagens NWT så har Färjestad två nyförvärv på ingång. Det troliga är dock att det landar på en spelare i slutändan, allt detta enligt sportchef Leif Carlsson.

Tyvärr finns det ingen länk till denna nyhet.

Vad kan det vara för spelare man tittar på, tror ni? Rent spontant känner jag att intresse kan finnas för Lander, Päjäärvi, Larsson eller möjligen Åberg, även om jag har svårt att tro att han skulle komma tillbaka iom att han har haft en bra säsong i AHL så här långt. Nygren har ju redan sagt nej till att komma tillbaka denna säsong.
Citera
2015-01-27, 08:55
  #7264
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morove
Enligt dagens NWT så har Färjestad två nyförvärv på ingång. Det troliga är dock att det landar på en spelare i slutändan, allt detta enligt sportchef Leif Carlsson.

Tyvärr finns det ingen länk till denna nyhet.

Vad kan det vara för spelare man tittar på, tror ni? Rent spontant känner jag att intresse kan finnas för Lander, Päjäärvi, Larsson eller möjligen Åberg, även om jag har svårt att tro att han skulle komma tillbaka iom att han har haft en bra säsong i AHL så här långt. Nygren har ju redan sagt nej till att komma tillbaka denna säsong.
Så du menar att Åberg inte vill komma hem för att han haft en bra säsong medan de andra, som haft riktiga jävla skitsäsonger( ), vill komma hem.

Åberg har fan inte varit i närheten utav Lander och Larsson, statistiskt. Och då bidrar både Lander och Larsson med så mycket mer än bara poäng.
__________________
Senast redigerad av Illusioner 2015-01-27 kl. 08:58.
Citera
2015-01-27, 08:59
  #7265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Så du menar att Åberg inte vill komma hem för att han haft en bra säsong medan de andra, som haft riktiga jävla skitsäsonger( ), vill komma hem.

Nej, det var inte så jag menade menar bara att han är inne på sin första säsong och har möjligheterna och chanserna framför sig, medan dom andra har haft ett gäng chanser utan att klara av att ta en plats. Capish?
Citera
2015-01-27, 09:01
  #7266
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morove
Nej, det var inte så jag menade menar bara att han är inne på sin första säsong och har möjligheterna och chanserna framför sig, medan dom andra har haft ett gäng chanser utan att klara av att ta en plats. Capish?
Knappast. De andra spelarna är fortfarande unga och har även de framtiden för sig. Får de bara chansen i rätt lag kommer det gå bra för dem.
Citera
2015-01-27, 09:11
  #7267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Knappast. De andra spelarna är fortfarande unga och har även de framtiden för sig. Får de bara chansen i rätt lag kommer det gå bra för dem.

Absolut, håller med dig. Tveksamt dock om dessa lag är rätt för nämnda spelare. Det var det jag menade med mitt diskussionsunderlag.
Citera
2015-01-27, 10:16
  #7268
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Vilket gör att det ser dystert ut för både MoDo och Örebro.

Nja, 16 månader på sig att få ihop två miljoner. SHL-klubbarna har ju dessutom vetat om kravet på eget kapital sen innan säsongen började (Örebro har sagt att man budgeterat inför säsongen att få ihop tillräckligt redan till nästa bokslut), så egentligen två säsonger att få ihop det.

Bör vara rätt lugnt.
Citera
2015-01-27, 12:03
  #7269
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriously?
Hade alltid en liten fundering om Mannberg var Bulans gullegris, nu är det ju nästan bekräftat.

Inte konstigt att han fick så mycket speltid under Bulans tid i Luleå.

Han blir våran Ritola. Given poängsuccé.
Citera
2015-01-27, 12:05
  #7270
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article20221491.ab

Citera gärna ur artikeln eller åtminstone skriv vad den handlar om.
Citera
2015-01-27, 12:30
  #7271
Medlem
wemas avatar
Enligt DT ska Brunnström vara på väg till Malmö.
"– Vi är intresserade, säger sportchefen Patrik Sylvegård."
Citera
2015-01-27, 12:38
  #7272
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Enligt DT ska Brunnström vara på väg till Malmö.
"– Vi är intresserade, säger sportchefen Patrik Sylvegård."
Då ska det in en bra tredjecenter, annars har jag hellre kvar Brunnström.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in