Citat:
Ursprungligen postat av
GIILAB
Min uppfattning är att vi nu stabiliserats och att de flesta står eniga bakom partiet, AKB och hennes politik.
Jag är själv moderatröstare och tror att du har fel. Med AKB i spetsen för Moderaterna så kommer Moderaterna att fortsätta tappa och om ingenting görs så riskerar Moderaterna att tappa position som Sveriges näststörsta parti i valet 2018 till förmån för Sverigedemokraterna.
Sverigedemokraterna går starkt framåt i Stockholm där man historiskt sett har varit svaga och där Moderaterna är starka (
källa).
Citat:
Enligt Sifos siffror för olika delar av landet ser Sverigedemokraterna ut att ha gjort en inbrytning i storstäderna. För första gången går partiet starkt framåt i Stockholmsområdet.
- Jämfört med decembermätningen rör det sig om en ökning från 6,5 till 11,3 procent. Det är intressant med tanke på att Stockholm varit SD:s stora problem, säger Toivo Sjörén.
AKB och andra borgerliga företrädare ignorerar det faktum att många av deras väljare vill se ett samarbete med Sverigedemokraterna på frågor där man kommer överens (
källa). Decemberöverenskommelsen är dock en spark i skrevet för den som har/hade dessa förhoppningar.
Jag ser ingen anledning till varför Moderaterna skulle stabiliseras nu när man har valt Anna Kinberg Batra som partiledare och att man fortsätter ignorera sina lokalpolitiker och väljare.