2015-01-26, 11:59
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triljam
Vi vill inte ha ett samhälle där du inte låter dina myndiga barn åka på egna semesterresor, säger hon.
"Myndiga barn", vad är det?

23-åriga araber som är myndiga när det gäller frihet, men minderåriga barn när det gäller asylärenden.
Citera
2015-01-26, 12:41
Medlem
Anna Kinberg Batra: Bryr sig inte om SD och säger att "IS-krigare är offer"

Ett intressant uttalande av nya M-ledaren Anna Kinberg-Batra i en intervju i Expressen sade:

Om SDs framgångar:

Citat:
– Det vi bryr oss om och förhåller oss till är att det är för svårt att komma in i det svenska samhället. Det är det som är grunden för hur vi utvecklar vår politik. Jag bryr mig mindre om andra partier. Det har inte med något annat parti att göra.

Och sedan till diskussionerna att kriminalisera terror-resor i främande länder:

Citat:
Hur ser du på fängelsestraff och utvisning för de som lämnar Sverige för att strida för en terrororganisation?

– Det som är svårt är hur man ska göra utan att försvåra för öppenheten. Du har rätt att resa som turist, du har rätt att hälsa på släkt och vänner och den rätten är viktig. Vi vill inte ha ett samhälle där du inte låter dina myndiga barn åka på egna semesterresor. Men det är väldigt viktigt att vi gör det vi kan för att stoppa och förebygga radikalisering, säger hon.

M-ledaren nämner att tidigare justitieministern Beatrice Ask nu ser över de rättsliga aspekterna.

– Där ingår att titta på hur pass utfärdas, under vilka förutsättningar man kan dra in pass och hur förebygger vi radikalisering bland ungdomar. Det viktiga är att det måste bli färre som kan bli offer för våld. Att värvas som krigare för att utöva dödligt våld är faktiskt också att bli offer för våld och att bidra till att det sprids i världen.

Jo, vad skall man säga? Gör Kinberg Batra rätt som ignorerar SD? Som gör rätt i att se vuxna IS-krigare som offer? Gör hon rätt - eller gör hon fel?

http://www.expressen.se/nyheter/uppdraget-ta-m-tillbaka-till-toppen/
Citera
2015-01-26, 12:50
Medlem
Anna Kinberg Batra har tydligt markerat nu att partiet nu kommer dra sig mot en mer vänsterliberal politik. Batra gör egentligen rätt att ignorera SD eftersom då ökar missnöjet hos M-väljarna som i sin tur överväger att rösta på SD under valet 2018.
Citera
2015-01-26, 12:51
Medlem
pizza-faces avatar
Moderaterna är verkligen det partiet där ledningen står längst ifrån sina väljare. Förstår de verkligen inte att ju längre de håller på såhär desto fler väljare förlorar de?

Jag är helt säker på att genomsnittsmoderaten inte har några höga tankar om IS eller terrorister som fått svenska medborgarskap alldeles för enkelt.
Citera
2015-01-26, 12:53
Medlem
kinesarsles avatar
Hon har ju helt rätt i att allt är problematiskt. Hur skulle en sådan lag se ut?
Citera
2015-01-26, 12:58
Moderator
Tinuviels avatar
Trådar om AKB infogade.

// mod
Citera
2015-01-26, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Anna Kinberg Batra har tydligt markerat nu att partiet nu kommer dra sig mot en mer vänsterliberal politik. Batra gör egentligen rätt att ignorera SD eftersom då ökar missnöjet hos M-väljarna som i sin tur överväger att rösta på SD under valet 2018.

AKB en politik helt i enlighet med arvet från Fredrik. Hon har tydligt uttalat att inga stora förändringar kommer att ske. Hon har även uttalat att uppgörelsen med MP avseende migrationspolitiken ligger fast. Andra Allianspartier har tyvärr inte samma styrka utan söker i mörka vatten avseende migration och flyktingpolitik ( FP och KD)

Vi tog betydande antal väljare från S både 2006 och 2010 allt tyder på att delar av dessa väljare röstat med SD 2014 alltså i grunden besvikna socialdemokrater.

Min uppfattning är att vi nu stabiliserats och att de flesta står eniga bakom partiet, AKB och hennes politik.
Citera
2015-01-26, 14:00
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizza-face
Moderaterna är verkligen det partiet där ledningen står längst ifrån sina väljare. Förstår de verkligen inte att ju längre de håller på såhär desto fler väljare förlorar de?

Moderaterna har en extrem kultur av rövslickande och ryggdunkande. De partiaktiva jublar över allt som styrelsen säger åt dem att tycka.

Då räknar jag inte eventuella gammelmoderater som partiaktiva utan snarare dammråttor som blivit kvar i hörnet och är på väg att städas bort.
Senast redigerad av slemmigsnigel 2015-01-26 kl. 14:02.
Citera
2015-01-26, 14:13
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Min uppfattning är att vi nu stabiliserats och att de flesta står eniga bakom partiet, AKB och hennes politik.

Jag är själv moderatröstare och tror att du har fel. Med AKB i spetsen för Moderaterna så kommer Moderaterna att fortsätta tappa och om ingenting görs så riskerar Moderaterna att tappa position som Sveriges näststörsta parti i valet 2018 till förmån för Sverigedemokraterna.

Sverigedemokraterna går starkt framåt i Stockholm där man historiskt sett har varit svaga och där Moderaterna är starka (källa).

Citat:
Enligt Sifos siffror för olika delar av landet ser Sverigedemokraterna ut att ha gjort en inbrytning i storstäderna. För första gången går partiet starkt framåt i Stockholmsområdet.

- Jämfört med decembermätningen rör det sig om en ökning från 6,5 till 11,3 procent. Det är intressant med tanke på att Stockholm varit SD:s stora problem, säger Toivo Sjörén.

AKB och andra borgerliga företrädare ignorerar det faktum att många av deras väljare vill se ett samarbete med Sverigedemokraterna på frågor där man kommer överens (källa). Decemberöverenskommelsen är dock en spark i skrevet för den som har/hade dessa förhoppningar.

Jag ser ingen anledning till varför Moderaterna skulle stabiliseras nu när man har valt Anna Kinberg Batra som partiledare och att man fortsätter ignorera sina lokalpolitiker och väljare.
Citera
2015-01-26, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Jag är själv moderatröstare och tror att du har fel. Med AKB i spetsen för Moderaterna så kommer Moderaterna att fortsätta tappa och om ingenting görs så riskerar Moderaterna att tappa position som Sveriges näststörsta parti i valet 2018 till förmån för Sverigedemokraterna.

Sverigedemokraterna går starkt framåt i Stockholm där man historiskt sett har varit svaga och där Moderaterna är starka (källa).

AKB och andra borgerliga företrädare ignorerar det faktum att många av deras väljare vill se ett samarbete med Sverigedemokraterna på frågor där man kommer överens (källa). Decemberöverenskommelsen är dock en spark i skrevet för den som har/hade dessa förhoppningar.

Jag ser ingen anledning till varför Moderaterna skulle stabiliseras nu när man har valt Anna Kinberg Batra som partiledare och att man fortsätter ignorera sina lokalpolitiker och väljare.

Jag känner att partiet står eniga bakom AKB och att hon som person har en stark ställning i partiet.

DÖ var ett bra beslut och var nödvändigt så länge SD inte är mogna att agera i kammaren utan har som mål ; splittring och oreda.

Det är ett pedagogiskt problem med DÖ (vissa individer förstår inte att skälet primärt är stabilitet) men bla Elisabeth Svantesson har rest runt mycket i landet för att förklara detta för medlemmar och sympatisörer.
Citera
2015-01-26, 15:17
Medlem
Anna Kinberg Batra och Mona Sahlin resonerar på exakt samma moderliga nivå då det kommer till mörkhyade vuxna karlar. - Politisk korrekthet är precis som Kulturmarxismen en partiöverskridande gudslös religion. - Dessutom har Anna tom skaffat samma frisyr och hårfärg som Mona.

http://www.friatider.se/anna-kinberg-batra-terrorister-r-offer
Senast redigerad av Kulturmarxist 2015-01-26 kl. 15:25.
Citera
2015-01-26, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Jag känner att partiet står eniga bakom AKB och att hon som person har en stark ställning i partiet.

DÖ var ett bra beslut och var nödvändigt så länge SD inte är mogna att agera i kammaren utan har som mål ; splittring och oreda.

Det är ett pedagogiskt problem med DÖ (vissa individer förstår inte att skälet primärt är stabilitet) men bla Elisabeth Svantesson har rest runt mycket i landet för att förklara detta för medlemmar och sympatisörer.
Kina är "stabilt" (vilket bla kommenterades av en ideologisk kompis till dig, Göran Persson), Hitler tog över riksdagen för att få "stabilitet". De flesta statskupper utförs i "stabilitetens" namn. Jag tycker du för ett aningens tunt resonemang.

Jag ser vissa likheter med din resande Santesson och en viss herr Chamberlain
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in