2015-01-25, 11:35
Bannlyst
Kinberg Batras Reinfeldtska invandringssyn en succé för partiet

Partiet har nu börjat hämta sig efter valet vilket alla opinionsundersökningar. Flashback har hela tiden hävdat att Moderaterna skulle djupdyka och hamna under 20% efter Decemberöverenskommelsen men denna effekt uteblev. Istället visar väljarna sitt stöd för Batra som länge förepråkat fri invandring och öppna gränser till Sverige. Utifrån de motioner jag satt mig in i de senaste dagarna kan jag enkelt urskilja att hon är än mer tolerant inställd till migrationspolitiken än vad Reinfeldt var. Hon skötte dessutom överenskommelsen på ett proffsigt sätt och tydliggjorde att den stärke deras position som opposition.

Invandringskritiker i och runt partiet inte kommer ges en millimeter tack och lov, deras tid är över. Och väljarna är intakta. Jag hoppas dock att de sista kvarvarande minskainvandringenisterna försvinner men man kan inte få allt antar jag. Kinberg Batra bör dock vara tydlig med att minskainvandringenisterna inte är välkomna i moderata sammanhang. Sverige behöver inte mindre utan mer invandring.

Ni som fortfarande tror att Moderaterna kommer rasa, hur tror ni att detta kommer gå till? Det dröjer inte länge till innan de sista skeptiska Facebook-kommentarerna om överenskommelsen är ett minne blott. Det kommer glömmas bort.
Citera
2015-01-25, 12:07
Moderator
Tinuviels avatar
Trådstart infogad.

// mod
Citera
2015-01-25, 17:50
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relesvansen
Ni som fortfarande tror att Moderaterna kommer rasa, hur tror ni att detta kommer gå till?
Det troliga är väl att partiet fastnar runt 20% nivån, eller backar mer än så, ju tydligare det blir att det är ogörligt att integrera sådana mängder outbildade människor som dagligen släpps in, och när de etniska motsättningarna successivt ökar i samhället.
Citera
2015-01-25, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Det troliga är väl att partiet fastnar runt 20% nivån, eller backar mer än så, ju tydligare det blir att det är ogörligt att integrera sådana mängder outbildade människor som dagligen släpps in, och när de etniska motsättningarna successivt ökar i samhället.
Det finns ett sluttande plan mellan ca 15-20%. Ett glasberg skulle man kunna kalla det. Svårt att ramla ner ifrån och svårt att klättra upp på. Om moderaterna trillar ner kommer det gå rasande fort innan de stannar vid 10-15%. Det är vad jag tror kommer också kommer att hända, men någon måste öka för att Batra ska falla.
Citera
2015-01-26, 01:04
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Partiet har nu börjat hämta sig efter valet vilket alla opinionsundersökningar. Flashback har hela tiden hävdat att Moderaterna skulle djupdyka och hamna under 20% efter Decemberöverenskommelsen men denna effekt uteblev. Istället visar väljarna sitt stöd för Batra som länge förepråkat fri invandring och öppna gränser till Sverige. Utifrån de motioner jag satt mig in i de senaste dagarna kan jag enkelt urskilja att hon är än mer tolerant inställd till migrationspolitiken än vad Reinfeldt var. Hon skötte dessutom överenskommelsen på ett proffsigt sätt och tydliggjorde att den stärke deras position som opposition.

Invandringskritiker i och runt partiet inte kommer ges en millimeter tack och lov, deras tid är över. Och väljarna är intakta. Jag hoppas dock att de sista kvarvarande minskainvandringenisterna försvinner men man kan inte få allt antar jag. Kinberg Batra bör dock vara tydlig med att minskainvandringenisterna inte är välkomna i moderata sammanhang. Sverige behöver inte mindre utan mer invandring.

Ni som fortfarande tror att Moderaterna kommer rasa, hur tror ni att detta kommer gå till? Det dröjer inte länge till innan de sista skeptiska Facebook-kommentarerna om överenskommelsen är ett minne blott. Det kommer glömmas bort.
Fromma förhoppningar. Återgå till m:s partikansli, nu vet vi hur en funktionär resonerar.
Citera
2015-01-26, 06:20
Medlem
Sverige2025s avatar
Nu har tanten börjat se IS krigare som offer. Det är de som grunden till förfall av vårt samhälle när vi börja förhärdade brottslingar som offer och inte som brottslingar.

IS har gjort sej skyldiga till grövre krigsbrott än vad SS gjorde. Ingen skulle idag tänka tanken att se det frivilliga Svenska i SS som "offert" , varför skall vi se krigförbrytare i IS på annat sätt för?
Citera
2015-01-26, 07:42
Medlem
Citat:
Det är bara en fråga om tid. Hennes anammande av Reinfeldts doktriner kommer eventuellt att haverera. En så pass stor andel av deras väljare övergav inte partiet för intet efter Reinfeldts flopptal om att vi skulle öppna våra hjärtan. Eventuellt så kommer hon också att göra en tabbe, likt som företrädare.

Gemene moderat väljare uppfyller dock definitionen av vansinne (att man gör samma sak om och om igen och förvänta sig att saker och ting kommer att förändras).

Var det förresten inte hela 57% av partiets sympatisörer som ansåg att ett SD-samarbete vore att föredra? Det måste ju ändå betyda någonting (som att de anser att invandringspolitiken har spårat ur).
Citera
2015-01-26, 09:44
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Anna Kinberg Batra: IS-terrorister är "offer"

Jisses! Ytterligare en idiot! Hon borde få sparken! Dom har ju själva VALT att åka och kriga. Hur fan kan hon se såna som offer?

Muslimer som reser från Sverige till Mellanöstern för att begå massmord och våldtäkter i Islamiska statens regi är "offer för våld". Det säger den nya moderatledaren Anna Kinberg Batra till Expressen.

http://www.friatider.se/anna-kinberg-batra-terrorister-r-offer
Citera
2015-01-26, 09:57
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:

Hur tänker du nu? Detta är ju anledningen att M rasat från första början. På vilket sätt "behöver" Sverige mer invandring? På vilket sätt gynnar detta Sverige ur ett moderatiskt perspektiv? Lönedumpning?

Om du inte märkt det så har SD ökat avsevärt, och det är fortfarande mest M väljarströmmen kommer ifrån.
Citera
2015-01-26, 10:06
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Jisses! Ytterligare en idiot! Hon borde få sparken! Dom har ju själva VALT att åka och kriga. Hur fan kan hon se såna som offer?

Muslimer som reser från Sverige till Mellanöstern för att begå massmord och våldtäkter i Islamiska statens regi är "offer för våld". Det säger den nya moderatledaren Anna Kinberg Batra till Expressen.

Sett klippet och läst Expressens artikel, vart påstår hon att muslimer som reser från Sverige till Mellanöstern för att kriga, är offer för våld?

EDIT: Såg nu, märkligt uttalande.
Senast redigerad av Rosiko 2015-01-26 kl. 10:11.
Citera
2015-01-26, 10:59
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Sett klippet och läst Expressens artikel, vart påstår hon att muslimer som reser från Sverige till Mellanöstern för att kriga, är offer för våld?

EDIT: Såg nu, märkligt uttalande.

Vad är så märkligt? Hon tillhör ju 7-klövern som vill ISlamisera sverige.
Citera
2015-01-26, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken

Vi vill inte ha ett samhälle där du inte låter dina myndiga barn åka på egna semesterresor, säger hon.
"Myndiga barn", vad är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in