2015-02-23, 22:28
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lars-olle
Man kan undra när moderaternas gamla paradgren försvaret ska börja prioriteras före
den berikande undergörande importen av bidragsturister från tredje världen.
Verbalt har man lyft upp frågan, man "kräver förstärkningar"! (Vad då pengar..?)
Mer seriöst, dvs med full finansiering, blir det ingen omprioritering förrän hela partihierarkin bytts ut. Kan bara ske efter brakförlust i nästa val med dithörande kommunalt uppror..
Citera
2015-02-28, 05:49
Medlem
LA8PVs avatar
Det kan bli ett tungt lass att dra om man vidmakthåller schabloner över svenska stereotyper. Inklusive sig själv.
Kissa i byxorna heter det på ren svenska, och det har hon gjort nu verbalt offentligt minst 2 gånger.
Kan inte David be henne "fälla ner pungen och landa"?

Även en anständig frisyr vore önskvärd i stället för ett fågelbo.
Citera
2015-02-28, 10:39
Medlem
LeifD2s avatar
Gör man ett bildsök på google på "Percy Nielegård" så dyker AKB upp på rad 5. Tyvärr så är det ju inte bara utsendet som hon har gemensamt med Nielegård, utan även mycket av karräktären verkar vara lika.

Frisyren är dock rätt OK.

Men AKBs största problem är inte hennes egen person och dess egenskaper, utan själva moderaterna. Politiken stinker. Man saknar insikt i om hur vekligheten ser ut och hur saker och ting fungerar. Det har man i och för sig gemensamt med alla andra riksdagspartier utom SD, men historiskt så var moderaterna ett klarsynt och sunt parti. Skall man tillbaka dit så är AKB helt fel person, men det är resten av partitoppen också. Tyvärr är det många väljare som fortfarande tror att moderaterna är ett borgligt parti med sunda värderingar och därför röster på dom.
Citera
2015-03-07, 09:21
Medlem
Nya Moderaterna, eller “invandringskulten” som nationalekonomen Tino Sanandaji kallade partiet på Twitter nyligen, anordnar på lördagen partiets så kallade Sverigedag i Kista där man ska avhandla sex politiska områden.

http://avpixlat.info/2015/03/06/massinvandringen-pa-agendan-pa-moderaternas-sverigedag/
Citera
2015-03-07, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Nya Moderaterna, eller “invandringskulten” som nationalekonomen Tino Sanandaji kallade partiet på Twitter nyligen, anordnar på lördagen partiets så kallade Sverigedag i Kista där man ska avhandla sex politiska områden.

http://avpixlat.info/2015/03/06/massinvandringen-pa-agendan-pa-moderaternas-sverigedag/
Finns det någon möjlighet att följa spektaklet live?
Citera
2015-03-07, 09:38
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg

Vad partiMUFledningen ska diskutera är hur man ska bre ut sig ännu mer i mitten på bekostnad av Fp,KD o C. De tre övriga alliansbröderna har a struggle for survival att se fram emot denna period. Alliansen har ju aldrig varit i opposition o frågan är om den överlever det.
Citera
2015-03-18, 01:50
Medlem
Hon fyller mig med äckelkänslor, som få politiker ger mig. Jag kan ogilla ideologin hos t ex Reinfeldt och Ullenhag men samtidigt tycka dem har bra saker att komma med ibland ändå, Batra ger mig bara olust, verkar som en robot totalt utan känslor. Precis den typen som ökar avståndet mellan vanliga arbetare och de högre styrande positionerna, troligen tio gånger värre än sina föregångare!

Skulle jag skriva allt om mina tankar kring henne skulle jag väl ha Tr*llj*garna efter mig så jag struntar i det. (Hade nog hoppat över ändå då jag inte är nåt överdrivet hatande nättroll)
Citera
2015-03-29, 22:53
Medlem
Såg oppositionsledaren ABK i ett inslag om att förbättra integrationen, några meningslösa floskler,
hasplades fram, Finns det verkligen inte någon i oppositionen med något jävlar anamma längre
hon påminde mest om en hem o skola ordförande i en småstad.
Citera
2015-03-31, 19:51
Medlem
Bajsfacistens avatar
Nog behöver man inte vara ett geni för att förstå att Anna Kinberg Batra är en Moderatstämplad Mona Sahlin. Men tillskillnad från t.ex SD och nu KD så har de iallafall funnits en falangstrid och mer eller mindre tydliga falanger.

Men var finns oppositionen i M? DÖ-föraktet bubblar ju men det finns ingen som utmanar eller kritiserar Häxan? Är det bara mesar i M?
Citera
2015-03-31, 20:39
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Men var finns oppositionen i M? DÖ-föraktet bubblar ju men det finns ingen som utmanar eller kritiserar Häxan? Är det bara mesar i M?
Det finns folk som kritiserar DÖ, det finns starka personligheter som hoppat av toppen och kanske kan tubbas att komma tillbaka som något sort alternativ. Tänker personligen på Mikael Odenberg eller Gunilla Carlsson, men det kanske är önsketänkande.
Någon riktig intern-opposition lär inte ta fart innan AKB misslyckats med något, och till det räknas inte DÖ, som snarare verkar vara den helgon-förklarade Fredrik Reinfeldts projekt. Så ser det ut i alla konflikter, få tar öppen konflikt innan de har goda utsikter att lyckas. Det är bara att vänta på att AKB misslyckas, kanske ett stort fall i opinionsundersökningar. Hon kan lyckas också, Carl Bildt var ju inte rosad när han blev partiledare för (m), men vinden vände.
Citera
2015-03-31, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Det finns folk som kritiserar DÖ, det finns starka personligheter som hoppat av toppen och kanske kan tubbas att komma tillbaka som något sort alternativ. Tänker personligen på Mikael Odenberg eller Gunilla Carlsson, men det kanske är önsketänkande.
Någon riktig intern-opposition lär inte ta fart innan AKB misslyckats med något, och till det räknas inte DÖ, som snarare verkar vara den helgon-förklarade Fredrik Reinfeldts projekt. Så ser det ut i alla konflikter, få tar öppen konflikt innan de har goda utsikter att lyckas. Det är bara att vänta på att AKB misslyckas, kanske ett stort fall i opinionsundersökningar. Hon kan lyckas också, Carl Bildt var ju inte rosad när han blev partiledare för (m), men vinden vände.

Det blir mycket svårt att rubba AKB eftersom hon har alla Imam Reinfeldts apostlar bakom sig. Tätt intill finns även Waberianen Tomas Tobe.

Ett opinionsras skulle nog snarast tas positivt, som att man har skrämt iväg ”rasister” från partiet. Fortfarande har Moderaterna gott om opinionsfett runt buken; krismedvetandet kommer först våren 2018 då köttgrytorna skall fördelas.

SD kommer att gå om M 2016 i opinionsmätningarna och SD blir större än M vid valet 2018. Men inte ens det kommer att hjälpa. Moderaterna kommer att offra sig mot ”rasismen”.

AKB sitter tryggt.
Senast redigerad av ImamReinfeldt 2015-03-31 kl. 21:26.
Citera
2015-04-01, 11:03
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImamReinfeldt
Det blir mycket svårt att rubba AKB eftersom hon har alla Imam Reinfeldts apostlar bakom sig. Tätt intill finns även Waberianen Tomas Tobe.

Ett opinionsras skulle nog snarast tas positivt, som att man har skrämt iväg ”rasister” från partiet. Fortfarande har Moderaterna gott om opinionsfett runt buken; krismedvetandet kommer först våren 2018 då köttgrytorna skall fördelas.

SD kommer att gå om M 2016 i opinionsmätningarna och SD blir större än M vid valet 2018. Men inte ens det kommer att hjälpa. Moderaterna kommer att offra sig mot ”rasismen”.

AKB sitter tryggt.

Att moderaterna sitter tryggt opinionsmässigt tror jag helt enkelt beror på hennes anonymitet. Hon har ju knappt synts i media och lägg där till fega Moderaterns om tigit stilla med sin kritik mot AKB och DÖ. Men de valde ju henne som partiledare så då gjorde de ju sitt val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in