2015-01-25, 17:41
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Debunker
I hemlighet? Det är inga kommersiella flyg, inte i Sverige i alla fall vilket vi har förklarat så många gånger för er att ni inte behöver dra upp det tramset gång på gång.
Tekniska lösning finns i massor så inga konstigheter där heller:
http://www.rense.com/general95/250.bmp
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0c/Cabin_nose_section_of_747-8I_prototype.jpg

Lustigt att du nu stalkat Död o återfödd men lyckades missa video på dom xx antal KC-135 tankers från Suffolk som han postade så var och hur är sedan länge redan svarat på så hade du mer lögner "piloten" att komma med eller var det bra så?

Det dyker alltid upp tomtar som inte läst en rad tidigare i tråden, vilka är dessa plan som ingen kan visa på bild???

Om man länkar till bilder kan man ju länka till huvudsidan som källhänvisning, bilderna kan ju vara på vad som helst, ingen som helst antydan till att spraya kemikalier. Liknande bilder har lagts upp tidigare för att sedan visa sig vara brandbekämpningsplan.

DoÅ har inte svarat ett skit utan bara slängt upp youtube klipp utan någon vidare förklaring vad de ska visa oss.

Men du kanske är en sådan som anser att youtube klipp med många likes visar på sanning.
Citera
2015-01-25, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Det dyker alltid upp tomtar som inte läst en rad tidigare i tråden, vilka är dessa plan som ingen kan visa på bild???

Han försökte påskina att det inte gick att lösa rent tekniskt vilket givetvis bara är obildat trams och när det dessutom kommer från någon som påstår sig vara pilot så blir personen en sådan uppenbar desinformatör att det måste bemötas. Vad är det du försöker förneka?

Detta med chemtrails är ju långt ifrån något nytt, tom CIA sajten Wikipedia skriver ju om Operation Ranch Hand och användandet av Agent Orange:
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Ranch_Hand
http://en.wikipedia.org/wiki/Agent_Orange

Ert obildade nonsens är enbart tröttsamt.
Citera
2015-01-25, 18:12
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Han försökte påskina att det inte gick att lösa rent tekniskt vilket givetvis bara är obildat trams och när det dessutom kommer från någon som påstår sig vara pilot så blir personen en sådan uppenbar desinformatör att det måste bemötas. Vad är det du försöker förneka?

Detta med chemtrails är ju långt ifrån något nytt, tom CIA sajten Wikipedia skriver ju om Operation Ranch Hand och användandet av Agent Orange:
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Ranch_Hand
http://en.wikipedia.org/wiki/Agent_Orange

Ert obildade nonsens är enbart tröttsamt.

Han påvisade att det inte är möjligt i ett passargerarplan att sätta in tankar. somchemstollarna påstår Den som är obildad är du som inte begriper hur flygplan fungerar, fysiken och kemin bakom k-strimmor. Det finns inget att förneka då kemistrimmor inte finns.

Sedan är din länkning till om agent orange så otroligt imbecill då det är väldokumenterat och inte har skett på dessa höjder så DoÅ svamlar om.

Du kan ju ta och förklara varför moderna motorer inte kan ge k-strimmor, varför utarmat uran kan ligga kvar länge och breda ut sig men inte ispartiklar.
Citera
2015-01-25, 18:15
Bannlyst
Citat:
Han påvisade att det inte är möjligt i ett passargerarplan att sätta in tankar.

Ja och jag svarade hans obildade nonsens med att ingen talar om kommersiella flyg. Resten av dina halmgubbar är ingen intresserade av och mina länkar visar tydligt att rent tekniskt är det inga problem överhuvudtaget att lösa detta OCH att chemtrails har funnits länge. Så den som säger att chemtrails inte finns och aldrig har funnits är historielös och obildad, punkt.
Citera
2015-01-25, 18:45
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ja och jag svarade hans obildade nonsens med att ingen talar om kommersiella flyg. Resten av dina halmgubbar är ingen intresserade av och mina länkar visar tydligt att rent tekniskt är det inga problem överhuvudtaget att lösa detta OCH att chemtrails har funnits länge. Så den som säger att chemtrails inte finns och aldrig har funnits är historielös och obildad, punkt.

Näha läs då detta inlägg (FB) Tråden om Chemtrails (sammanslagen tråd).

Halmgubbar, ja där blev det svårt för dig, ytterligare en jag vet inget, kan inget förstår inget!

Att tro på chemtrails för man läst det på nätet men inte kan argumentera för dess existens visa bara på att du är obildad och historielös, annars hade du med enkelhet kunnat svara på mina frågor!

Sedan är det en del fåntrattar som inte kan hålla isär chemtrailtramset och geoengeneering, och så länge de inte kan det så är en seriös debatt meningslös!
Citera
2015-01-25, 18:56
Bannlyst
Citat:
Att tro på chemtrails för man läst det på nätet men inte kan argumentera för dess existens visa bara på att du är obildad och historielös, annars hade du med enkelhet kunnat svara på mina frågor!

Eh du får nog ta din medicin för du svamlar och kan inte ens föra något som ens liknar ett resonemang, du byter ju ståndpunkt för varje inlägg så lite fokus nu om du vill bli tagen på allvar.

Jag visade precis för dig något som är allmänkunskap om Operation Ranch Hand så igen vad försöker du förneka om chemtrails?
Vill du prata med Död och Återfödd så ta det med han, jag skulle bara rätta lögnaren som påstod sig vara pilot så det var det jag gjorde. Det finns rent tekniskt inga som helst svårigheter med chemtrail projektet, punkt.
Citera
2015-01-25, 21:27
Medlem
Citat:
Ja och jag svarade hans obildade nonsens med att ingen talar om kommersiella flyg.
Alla de gånger jag sett kondensstrimmor som legat kvar länge har jag hittat flygplanet på flightradar24 och det har varit kommersiellt.
Citera
2015-01-25, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Alla de gånger jag sett kondensstrimmor som legat kvar länge har jag hittat flygplanet på flightradar24 och det har varit kommersiellt.

Aha så debunkerfåren talar om kommersiella flyg och sen försöker ni projicera det på oss. Tack för ditt förtydligande. Jag har aldrig sett kondensation som stannar i timmar och breder ut sig till moln men så är jag ärlig också och förstår både naturen och flyg.
Citera
2015-01-25, 21:57
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
I hemlighet? Det är inga kommersiella flyg, inte i Sverige i alla fall vilket vi har förklarat så många gånger för er att ni inte behöver dra upp det tramset gång på gång.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0c/Cabin_nose_section_of_747-8I_prototype.jpg

Lustigt att du nu stalkat Död o återfödd men lyckades missa video på dom xx antal KC-135 tankers från Suffolk som han postade så var och hur är sedan länge redan svarat på så hade du mer lögner "piloten" att komma med eller var det bra så?

HELT KORREKT !!!

Ulfsas, som är en desinformatör av tredje graden, som alltså gör sitt allra första inlägg här på Flashback, efter att, hör och häpna, ha varit medlem i snart 9 år, väljer att debutera här i Chemtrails-tråden, då de andra desinfosarna börjar förlora greppet här...

Sen har du helt rätt i att han stalkar mig, bland annat på Familjeliv (Samhälle-Samhälle), (han heter ulfsas även där, så detta är inget regelbrott, för till skillnad från andra desinfosar så har han inte en massa alternativkonton som han gömmer sig under, och är dessutom helt öppen med sin identitet som ulfsas, han har även avslöjat att han twittrar under samma namn etc), där han gjort bort sig riktigt gruvligt, för han påstår på fullt allvar (eller rättare sagt, ett spel från hans sida) att följande chembomb som släpps från ett chemtrailplan skulle vara en kondensstrimma:

Chemtrailplan i Kalifornien som detonerar en chembomb, 1:05-1:10, som sedan kvardröjer som ett chemtrail på himlen:

https://www.youtube.com/watch?v=SDCnLBtccic

Detta är alltså en kondensstrimma enligt mytomanen Ulfsas...

AVSLÖJAD LÖGNARE !!!

(Sedan så är det han som ligger bakom den horribla lögnen att det där militära chemtrailplanet som stiger brant, skulle flyga plant i planflykt, och även lögnen att chemtrailplanet som chemtrailar bokstaven K, som kvardröjde i timmar, skulle vara simpel rök från ett propellerplan...)

Ni andra Chemtrails-förnekare, ska ni inte försöka hjälpa honom ur knipan nu...
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-01-25 kl. 22:32.
Citera
2015-01-25, 22:38
Medlem
ulfsass avatar
Hej Gudasänd. Trevligt. Att jag kom hit berodde på den länk som du själv la ut på Familjeliv.
Jag har visst varit medlem ett bra tag men endast sporadiskt tittat in.
Jag blev aktiverad igår så det var första gången som jag kunde skriva här.

Kolla in denna länk!

https://www.facebook.com/video.php?v=10204860960955559

Visserligen från FB men det kanske gör ändå att se för dig och andra som kanske har intresse.

Att det står tankplan parkerade på vissa flygplatser är ju inte särskilt sensationellt. Det är militära plan. De flyger således inte över Sverige.
De har naturligtvis inte tid och kapacitet att ligga och spruta ut kemikalier i tid och otid. De måste ju sköta det jobb som de har med tankning. Inget annat.

Att det finns besprutningsplan för div ändamål är sant. Dock inte för sk chemtrails.
Man kan spruta vatten på eld,man kan (kunde) i Vietnam avlöva skog med Agent Orange och man kan skriva med rök och spruta grödor mot skadeinsekter. Exempelvis. Dock finns det inga sk chems.

DoÅ,aka Gudasänd tror nämligen att alla strimmor är chemtrails. Även efter civila plan alltså.
Min B737 och alla andra jetplan lämnar också k-strimmor efter sig av och till.

Vad tror ni händer med all den vattenånga som motorerna producerar? Vad är så svårt att förstå?

Motor->vattenånga->kondensvatten->kallare än ca -40C->kall fuktig luft just under daggpunkten->iskristaller->kondensstrimma.

Borde vara enkelt. För de flesta.
Citera
2015-01-25, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ulfsas
Att det står tankplan parkerade på vissa flygplatser är ju inte särskilt sensationellt. Det är militära plan. De flyger således inte över Sverige.
De har naturligtvis inte tid och kapacitet att ligga och spruta ut kemikalier i tid och otid. De måste ju sköta det jobb som de har med tankning. Inget annat.

Jo dom flyger över Sverige. Jag har aldrig sett annat än just tankers spraya. Att dom inte har tid när just det är deras enda jobb är totalt nonsens verkligen. Wow.

Citat:
Ursprungligen postat av ulfsas
Vietnam avlöva skog med Agent Orange. Dock finns det inga sk chems.

Hahaha Agent Orange utan kemikalier? Nä du Uffe du får nog vänta 9 år till innan nästan post för detta var ännu en gång bara totalt obildat nonsens och du tror inte på allvar efter det här och någon kommer tro på att du är pilot?
Citera
2015-01-25, 23:20
Medlem
Citat:

Om du nu tänkt ställa dig i samma hörn som DoÅ så kanske du bör notera att han, på vad som får förmodas vara fullaste allvar, hävdar att "även kommersiella plan chemtrailar". För all del så brukar hans uppgifter om sakomständigheter vara att betrakta som hyfsat starka bevis på att det förhåller sig på omvänt sätt, men likförbannat så påstår han att kommersiella flygplan är inblandade i konspirationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in