2015-01-24, 18:30
Medlem
Scallions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenss0n
Den kostade väl 9,90 när den lanserades? Man hörde om "100 kronors kassen" dvs 10 Sofiero och en kasse för 100 kronor.

Att arbetande människor köper skiten idag är ett mysterium. Jag och många andra kikar ofta vad andra köper och sätter en stämpel direkt när folk köper fulöl på systemet. För någon krona är man stämplad!

Köper jag öl för berusningens skull så köper jag av de billigaste, Blågul, Kung osv för faktum är att skillnaden i kvalitet på ett av de ölen jämfört med ett öl för ett par kronor till är högst marginell och efter ett par stycken druckna är det ingen skillnad alls. Man får lägga till betydligt mer än någon krona om man vill ha kvalitet.

Men angående Sofiero så spydde jag alltid av den förr, är något i den som min mage inte gillar. Har aldrig upplevt samma fenomen med någon annan öl.
Citera
2015-01-25, 13:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Scallion
Köper jag öl för berusningens skull så köper jag av de billigaste, Blågul, Kung osv för faktum är att skillnaden i kvalitet på ett av de ölen jämfört med ett öl för ett par kronor till är högst marginell och efter ett par stycken druckna är det ingen skillnad alls. Man får lägga till betydligt mer än någon krona om man vill ha kvalitet.

Men angående Sofiero så spydde jag alltid av den förr, är något i den som min mage inte gillar. Har aldrig upplevt samma fenomen med någon annan öl.

Testa DAB Dortmunder Export nästa gång. En trevlig tysk lager, klart bättre än Sofiero. Kostar bara 1 krona mer.

http://www.systembolaget.se/1670
Citera
2015-01-25, 14:05
Medlem
Scallions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP1
Testa DAB Dortmunder Export nästa gång. En trevlig tysk lager, klart bättre än Sofiero. Kostar bara 1 krona mer.

http://www.systembolaget.se/1670

Tack för tipset. Den har jag dock provat, men tycker även den smakar ungefär som all annan makrolager. Det är ingen större skillnad på en Sofiero, en Heineken, en Norrlands Guld eller en Staropramen och eftersom jag dessutom ser denna typ av öl enbart som berusningsmedel så blir det för mig en onödig kostnad att välja annat än det billigaste om jag köper öl för berusningens skull.
Citera
2015-01-25, 15:12
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenss0n
Den kostade väl 9,90 när den lanserades? Man hörde om "100 kronors kassen" dvs 10 Sofiero och en kasse för 100 kronor.

Att arbetande människor köper skiten idag är ett mysterium. Jag och många andra kikar ofta vad andra köper och sätter en stämpel direkt när folk köper fulöl på systemet. För någon krona är man stämplad!

5 starka Sofiero och en flaska Rosita så vet man att personen ska hälla i sig @ alkis style!
Citera
2015-01-25, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Scallion
Tack för tipset. Den har jag dock provat, men tycker även den smakar ungefär som all annan makrolager. Det är ingen större skillnad på en Sofiero, en Heineken, en Norrlands Guld eller en Staropramen och eftersom jag dessutom ser denna typ av öl enbart som berusningsmedel så blir det för mig en onödig kostnad att välja annat än det billigaste om jag köper öl för berusningens skull.

Okej.

Det jag gillar med DAB jämfört med annan (svensk) makrolager är att den inte alls är lika söt i smaken. Sen har den inga särskilda felsmaker heller vad jag kan känna. Så den har hög hinkabilitet. Men visst, det är väl ingen revolutionerande skillnad.
Citera
2016-05-19, 09:30
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Nån mer än jag som fått tag i sofiero med öl / päronsmak? Tappat fel på fabriken?
Citera
2016-09-30, 12:11
Bannlyst
Jag har köpt 3 Sofiero 7,5% idag, jag minns att jag gillade ölen på närmaste krogen och hoppas den är god nu, den är stark i alla fall. Hur skulle ni bedöma ölet? Ska det helst ara iskallt?
Citera
2016-09-30, 18:22
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Jag har köpt 3 Sofiero 7,5% idag, jag minns att jag gillade ölen på närmaste krogen och hoppas den är god nu, den är stark i alla fall. Hur skulle ni bedöma ölet? Ska det helst ara iskallt?

All billig lager smakar röva och skall drickas iskall. Ju mindre man kan förnimma av äcklet, desto bättre.
Citera
2016-10-01, 01:08
Medlem
_Soldier_s avatar
Priset spelar väldigt stor roll. Men om man jämför mellan Sofiero och Swedish Elk Brew så förstår man hur öl ska smaka. Därför jag tar Swedish Elk Brew sist på kvällen, för annars smakar Sofiero äckligt, helt ärligt. Blir en ritual kring det hela.
Citera
2016-10-04, 16:53
Medlem
Lethatfoxs avatar
För ett antal år sedan var det just Sofiero den lokala "entreprenören" sålde till oss minderåriga, dom gick loss på 200 jämnt för en platta korta vill jag minnas. Framstår nästan som ett mysterium hur det hela gick runt för honom, svensk öl insmugglad till Sverige

Hur som haver smakade det rävgift, vilket jag och mina vänner redan konstaterade vid den tiden. Bristen på alternativ däremot gjorde att den motbjudande Sofieron blev vad som fanns till hands. Skulle inte ens i nostalgiskt syfte tänka mig att köpa en burk nuförtiden men somliga kanske kör på gammal vana...
Citera
2016-10-26, 22:22
Medlem
Nej fyfan, köpt den några gånger och en kväll slutade med att jag bara satt och tittade på burkjäveln. (intensiv festperiod)
Citera
2017-01-26, 08:59
Medlem
bananajoe33s avatar
När jag dricker alkohol så dricker jag ALLTID Sofiero 7.5%, rekommenderas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in