2014-04-26, 23:40
Medlem
Dricker just nu en Sofiero 5.2. Jag saknar bokstavlig talat ord, den har ingen egentlig smak. Det gör inte den äcklig, det gör att den går att dricka men inte mer
Citera
2014-04-30, 15:57
Bannlyst
Jag har inte druckit Sofiero på många månader nu och nu tänkte jag öppna en folköl med Sofiero.

hmm, en helt annan än ölet jag brukar drick (Lapin Kulta) men också mustigare smak.
Citera
2014-04-30, 20:54
Medlem
GainerWheys avatar
Varför är den så populär men är ändå inte den billigaste? Förstår mig inte på det...
Citera
2014-05-01, 03:33
Medlem
Omtanksams avatar
Tycker den e drickbar, men den har en skum framförallt eftersmak.
Citera
2014-05-01, 15:55
Medlem
SnowInformers avatar
Tycker att den smakar som om någon tagit en vanlig lageröl och fimpat en cigg i den.
Citera
2014-05-01, 19:35
Medlem
Sofiero är alltid ett säkert kort! Drack 7,5 %aren igår och den var god tycker jag samt att jag blev bra full efter bara några stycken
Citera
2014-05-29, 11:02
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecold1
Sofiero är alltid ett säkert kort! Drack 7,5 %aren igår och den var god tycker jag samt att jag blev bra full efter bara några stycken
Ja, är man bara ute efter fylla kan man dricka den äckliga ölen..
Citera
2014-12-03, 15:35
Medlem
RaketStrump0rnas avatar
Har köpt ett flak en gång, gör aldrig om det. Billigt var de ju men tog ett tag innan den tog slut
Citera
2015-01-22, 15:53
Medlem
Arbetarbroders avatar
En liten notering:
En Sofiero kostar idag, i början av 2015:
12 kr för 50 cl Sofiero Original 5.2%

Citat:
Ursprungligen postat av GainerWhey
Varför är den så populär men är ändå inte den billigaste? Förstår mig inte på det...

Den var billigast när den lanserades, och accepterades väl som ett "gott billigt öl" och jag tror inte det är så vanligt att "alla vet" vilken som är det billigaste ölet på Systembolaget längre. Jag är inte ens säker men skulle nog gissa på Harboe om det är klassiska 50 cl burkar vi pratar om.

Men jag tror inte Sofieros storhet bara kan förklaras i något så enkelt som billigaste bärsen = den som säljer mest.

Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Dricker just nu en Sofiero 7,5 %, duger i krig om den är kall, annars NEJ...
Sofiero 7.5% är fan hemsk med sin påtagliga smak av sprit och typ nån form av fisk.. Innan såg man en del alkisar dricka dem men nu verkar även de övergett den där vidriga drycken och återgått till typ Stockholm 7.2% och mer normala öl.*

*Baserat på min högst vetenskapliga undersökning genom att kolla vad alkoholister handlat när jag vart på Systembolaget under vintern.
Citera
2015-01-22, 17:49
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Drack jävligt mycket sofiero från lansering fram till typ 09/10 då jag gick över till småland pga att jag började föredra 33cl.
Såg för nån månad sen att sofiero fanns på 33cl så köpte ett par bara för att.. och vetefan om de faktiskt inte var godare än de smålands och fagerhult jag köpte samtidigt.
Citera
2015-01-22, 18:36
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
En liten notering:
En Sofiero kostar idag, i början av 2015:
12 kr för 50 cl Sofiero Original 5.2%

Den var billigast när den lanserades, och accepterades väl som ett "gott billigt öl" och jag tror inte det är så vanligt att "alla vet" vilken som är det billigaste ölet på Systembolaget längre. Jag är inte ens säker men skulle nog gissa på Harboe om det är klassiska 50 cl burkar vi pratar om.

Men jag tror inte Sofieros storhet bara kan förklaras i något så enkelt som billigaste bärsen = den som säljer mest.

Sofiero 7.5% är fan hemsk med sin påtagliga smak av sprit och typ nån form av fisk.. Innan såg man en del alkisar dricka dem men nu verkar även de övergett den där vidriga drycken och återgått till typ Stockholm 7.2% och mer normala öl.*

*Baserat på min högst vetenskapliga undersökning genom att kolla vad alkoholister handlat när jag vart på Systembolaget under vintern.

Jo den är inget vidare, Åbro 7,3 % på flaska dricker jag mkt hellre idag eller Stockholm Festival om plånboken sinar.
Citera
2015-01-24, 13:52
Medlem
Den kostade väl 9,90 när den lanserades? Man hörde om "100 kronors kassen" dvs 10 Sofiero och en kasse för 100 kronor.

Att arbetande människor köper skiten idag är ett mysterium. Jag och många andra kikar ofta vad andra köper och sätter en stämpel direkt när folk köper fulöl på systemet. För någon krona är man stämplad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in