2011-05-07, 21:28
Medlem
rhoppens avatar
Håller med TS!
Jag skulle tippa att i ett blindtest skulle sofiero helt plötsligt inte vara så äckligt längre. Vad tror folket?
Citera
2011-05-07, 21:39
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhoppen
Håller med TS!
Jag skulle tippa att i ett blindtest skulle sofiero helt plötsligt inte vara så äckligt längre. Vad tror folket?
Beror ju precis på vad man jämför med. I konkurrens med två tre andra fulöl kanske Såffieeeerå skulle märka ut sig som minst äcklig, men därifrån till att kallas "god" är steget jävligt långt.
Citera
2011-05-07, 21:46
Medlem
Cineastens avatar
Jag hatar inte Sofiero men jag tycker det är ett blaskigt och mycket intetsägande öl.
Citera
2011-05-08, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olssonvip
Hur kan den vara så dålig om den ror hem andraplatsen på öl-wm för några år sen?
Det var ju inte så att den drog hem totalsegern. Den fick silver i en kategori, och det finns jäkligt många sådana.
Citera
2011-05-08, 19:02
Bannlyst
Känns som att det är ett jävligt mainstream beteende. Precis som att det alltid är okej att gilla Betnér, ogilla sossarna samt att tycka att öl är bättre desto mörkare den är.
Citera
2011-05-08, 20:41
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olssonvip
Hur kan den vara så dålig om den ror hem andraplatsen på öl-wm för några år sen?
Ja, allt går att vrida till sin fördel. Detta påminner mig om när det var landskamp mellan det gamla Sovjet och USA.
USA vann, men i Pravda dagen efter kunde man läsa rubriken:
SOVJET TVÅA USA NÄST SIST.
Citera
2011-05-08, 20:59
Medlem
Lovelesss avatar
Det finns hur jävla många öltävlingar som helst, och i stort sett varenda öl har vunnit någonting, det betyder inte ett skit. Sofiero kan lika gärna ha kommit tvåa av fyra öl. Sen brukar det finnas typ 15st olika klasser för ljus lager också, vilket innebär att Sofiero bara tävlar mot andra sunkiga smaklösa eurolagers med minimal humleprofil under en viss alkoholhalt. All ljus hantverksbryggd kvalitetslager tävlar i andra klasser. Att placera sig bra i skräpkategorin gör det tyvärr fortfarande inte till någonting annat än just skräp.
Citera
2011-05-09, 00:13
Medlem
vicesheriffens avatar
Sofiero är en god öl! Vill ni prova äcklig öl så dricker ni danish gold! Sen tror jag inte någon klagar på sofiero mera!
Citera
2011-05-09, 00:33
Medlem
Dindlys avatar
Sofiero är skräp eftersom det smakar gammal unken disktrasa.
Ett fucking mysterium att det är Sveriges mest sålda öl, sjukt överskattat.

Edit: Jag kan rabbla upp flera sorter i samma prisklass som smakar fan så mycket bättre,
Femkommatvåan, Kung, Millenium, Svensk Starköl, Åbro osv....
Senast redigerad av Dindly 2011-05-09 kl. 00:36.
Citera
2011-05-09, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dindly
Sofiero är skräp eftersom det smakar gammal unken disktrasa.
Ett fucking mysterium att det är Sveriges mest sålda öl, sjukt överskattat.

Edit: Jag kan rabbla upp flera sorter i samma prisklass som smakar fan så mycket bättre,
Femkommatvåan, Kung, Millenium, Svensk Starköl, Åbro osv....

Din smak kanske inte är avgörande! Acceptera att andra människor har annan smak..

Själv så är jag ute efter yrseln och skiter i smaken. Men det gör inget om det inte smakar alldeles fördjävligt. I min värld så går mörka ölsorter totalbort..

.
Citera
2011-05-09, 20:47
Medlem
DjPuttes avatar
allt som Åbro uppfunnit i starkölsväg har jag bannlyst värre kolsyrade öl har sällan skådats man får ju fasiken sitta och gurgla på franskan hela tiden.....
Citera
2011-05-09, 23:14
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
allt som Åbro uppfunnit i starkölsväg har jag bannlyst värre kolsyrade öl har sällan skådats man får ju fasiken sitta och gurgla på franskan hela tiden.....
Nu är det ju på det viset att det inte är Åbro som producerar Sofiero, utan Kopparbergs. Men, i sak håller jag med dig i din bedömning av Åbros starkölutbud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in