Det finns två system för indelning av psykiska störningar och uppställningar på kriterium.
Det första är WHO:s International Classification och Diseases och Diagnostic and statistical manual och mental disorders utgiven av American Psychiatric Assocation.
Två väldigt lika system men det finns några skillnader. Gällande kriterier är det VIKTIGT att komma ihåg att det kan ändras med tiden.
Något mer du vill veta angående kriterier på mentala störningar?
Så nu vet vi det. Och din praktiska applikation är?
Det finns två system för indelning av psykiska störningar och uppställningar på kriterium.
Det första är WHO:s International Classification och Diseases och Diagnostic and statistical manual och mental disorders utgiven av American Psychiatric Assocation.
Två väldigt lika system men det finns några skillnader. Gällande kriterier är det VIKTIGT att komma ihåg att det kan ändras med tiden.
Något mer du vill veta angående kriterier på mentala störningar?
Det där har ändå ingenting med det vi pratade om att göra. Att domstolen inte friade Breivik på grund av mental störning betyder inte att han inte har det.
För övrigt har jag heller inte påstått att kristna har en mental störning heller. Snarare har jag sagt motsatsen. Jag ville bara påpeka att det inte var ett giltigt argument. Att du verkar helt mentalt störd är dock en annan femma.