Citat:
Ursprungligen postat av
Nallen21
För vår del är det väl tveksamt om vi ens kommer med någon starkare trupp än fjolårets. Tänker även att 2012 års GIF var bättre än årets och den räckte ju uppenbarligen inte riktigt ändå...
Tycker du är lite väl negativ nu. Jag tycker vi har en starkare trupp nu än båda förra året och 2012. Det jag värderar är att vi är ett jävligt samspelt lag nu och framförallt försvaret ser sjukt mycket bättre ut än vad det gjorde med Ålander längst bak 2012. Nu har vi Fjoluson och Danielsson som har spelat ihop sig riktigt bra, och en Lundström som har utvecklats enormt sen 2012, en helt annan spelare både framåt och framförallt bakåt. 2012 hade vi som även kännt sopan Berglund i mål...
Sen förra året har vi tappat Walker, Lundgren och Buzuku (utlånad). Walker har vi ersatt rakt av med Gerson som jag tror och tycker är en bättre spelare för tillfället än Walker, jag tycker Walker nästan varit överskattad i Sundsvall, visst var han bra, men knappast så viktig som många vill få det till. Enormt långt ifrån Skulasson tex. Lundgren är det ju bara skönt att bli av med, satan vilken loj och meningslös spelare. Där kommer säkerligen Suljevic agera bättre inhoppare (eller annan värvning om den mot förmodan inte blir av). Och Buzuku gjorde endast några fåtal inhopp förra året och haft mycket skadeproblem tyvärr. Sen har det ju snackats lite löst om en anfallare ska in också.
Men jag tycker helt klart vi är ett bättre lag både på papperet och på planen än vi var 2012. Ända jag saknar därifrån är Skulasson, visserligen Forsberg också, men det många glömt är hur ojämn han kunde vara och hade inte fysiken för att spela hela matcher.
Sen hur långt det räcker i Allsvenskan 2015 är en annan femma, men får vi inga allvarliga långtidsskador tror jag vi placerar oss alldeles ovanför kvalplats.
Det som vi ska undvika till varje pris är att göra om misstagen som vi gjort senaste gångerna vi varit uppe i Allsvenskan.. sälja av viktiga spelare i sommarfönstret. 2008 sålde vi Lustig och rasade som en sten, 2012 sålde vi Myrestam som var vår bästa spelare och helt överlägsen i våran defensiv, och efter att tappat 3-0 mot Göteborg vet vi ju alla hur det gick..