2014-09-02, 01:50
Medlem
Ställer mig i ledet för dem som fortfarande köper CD-skivor! Har inte planerat att lägga av med det heller. Ett fint sätt att hylla artistens/gruppens musik tycker jag.
Citera
2014-09-02, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harlemsfinest
Ställer mig i ledet för dem som fortfarande köper CD-skivor! Har inte planerat att lägga av med det heller. Ett fint sätt att hylla artistens/gruppens musik tycker jag.

Jag köper CD- skivor jag med!!
Citera
2014-09-03, 03:25
Medlem
FunnyFaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocker77
Jag köper CD- skivor jag med!!
Köper fortfarande CD skivor och kassetter när jag väl hittar något som intresserar mig.
Ibland händer väl även att jag köper några vinyler.
Citera
2015-01-22, 21:42
Medlem
jag köper cd men då rippar jag dem

skulle vilja gärna köra bara med höggupplöst musik men många utländska mycket bra musik finns bara i cd format

SÅ MÅNGA KLASSIKER FRÅN TEX KUBA
Citera
2015-01-23, 07:51
Medlem
Gravers avatar
Nej fy fan för CD.. köper jag en platta så får det bli en LP.
Citera
2015-01-23, 12:08
Medlem
dok.s avatar
en vanlig skiva e ju kul för den kan man ju köra på en skivspelare (och mixa om de e dansmusik) men va e de för kul me en cd-spelare? e ju exakt som att köra låten piratkopierad (eller köpt digitalt) på datan. bättre i så fall att piratkopiera och sen skicka pengar till musikern/a om man vill stödja dem
Citera
2015-01-23, 12:40
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dok.
en vanlig skiva e ju kul för den kan man ju köra på en skivspelare (och mixa om de e dansmusik) men va e de för kul me en cd-spelare? e ju exakt som att köra låten piratkopierad (eller köpt digitalt) på datan. bättre i så fall att piratkopiera och sen skicka pengar till musikern/a om man vill stödja dem

Roligare att ha på orginal
Citera
2015-01-24, 16:54
Medlem
Jag gör det om det är artister jag verkligen gillar. Använder inte itunes så cd är mitt enda sätt att visa mitt stöd liksom. Det är ju inte samma stöd att lyssna gratis med hjälp av mp3 appar Dock så lyssnar jag typ aldrig på skivorna utan de står bara i bokhyllan.
Citera
2015-01-24, 17:40
Medlem
xeviousgs avatar
Jag köper CD skivor fortfarande jo..., men det har tyvärr blivit alltmer sällan för alla bra fysiska skivbutiker lägger ju ner....
Citera
2015-01-24, 18:36
Medlem
zerxezs avatar
Har börjat köpa cd-skivor igen på gamla dar, främst begagnade, tycker det är kul att ha ens favoritskivor i en samling och låtarna i sitt ursprungliga sammanhang, samt att man stödjer de artister man gillar
Citera
2015-01-24, 19:19
Medlem
Pajosvs avatar
Jag har ju skrivit inlägg tidigare (2011) i tråden men får nu uppdatera lite om hur det ser ut idag.

Jag köper allt oftare musik från iTunes och andra liknande tjänster (där man betalar för musiken) numera. Dock köper jag fortfarande CD-skivor, men det tenderar att allt oftare bara bli de artister som jag verkligen vill ha.

Och sedan i höstas har jag t.o.m. med börjat använda Spotify...

Jag har aldrig varit emot Spotify som koncept, men jag har tidigare velat äga ett eget exemplar av musiken/skivan jag gillar. Och jag gillar smidigheten med Spotify... Nackdelen med Spotify (ibland) är att just den version av låten som man vill ha inte finns på Spotify. Man använder olika sök-begrepp på Spotify för att hitta rätt version, men istället hittar man en liveversion eller någon annan variant.

Å andra sidan kan man hitta versioner som man gillar bättre, men det har inte hänt lika ofta...

Och det händer faktiskt att jag köper ett album på iTunes (eftersom den inte alltid längre finns att få tag på i fysisk form på ett lätt sätt) och sedan lyssnar jag på albumet på Spotify. Dels vill jag ha albumet eller låtarna "säkrade" på datorn och dels stödja artisten ekonomiskt. Senast gällde det Paul McCartneys (ja, han i The Beatles) elektroniska album...
Senast redigerad av Pajosv 2015-01-24 kl. 19:22.
Citera
2015-01-24, 21:03
Medlem
Dimaks avatar
jag köper bara skivor till bilen det jag har i mobilen är nedladdat (samma musik ungefär) gillar stödja musiker för sitt jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in