Flashback bygger pepparkakshus!
2015-01-22, 20:23
Medlem
X-ray-flares avatar
haha det har du rätt i Men det jag menar är folk som med kniv och gaffel börjar skära och äta direkt från mitten tills det till slut bara finns en brödring kvar, alltså de slicar inte pizzan. Hoppas du förstår mig bättre nu
Citera
2015-01-22, 20:56
Medlem
jomensures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Exakt, varför äta semmelbrödet och inte bara grädden? Folk i den här tråden är ju fan riktigt lågbegåvade.
Tycker man om bara grädde så visst, men smartare att bara köpa vispad grädde. Tycker man bara om semlabrödet så köp bara semlebröd. <
Precis som med pizza, tycker man en röra med tomatsås och ost, köp det. Tycker man om vitt torrt bröd köp det.
Tycker man om kombon av de ovan (förutom att brödet inte blir torrt) så köper man pizza.

Man är ju naturligtvis efterbliven om man blir man upprörd över att folk inte äter pizzakanter, men om man blir det så ska man fan se till att äta svålen på flintasteken, skalet på bakpotatisen, och snuset som ligger kvar under läppen efter nikotinet är slut. De är precis som pizzakanterna bara förtärbara biprodukter av huvudrätten. Gör man inte detta är man inte bara efterbliven, utan en efterbliven hycklare.

Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Om man säger att man inte äter kanterna bara för att det är deg så betyder det att man inte ska äta botten heller.
Svenska kallas språket, lär dig det.

2 helt olika meningar nedan.
- Jag äter inte kanterna för att det bara är deg.
- Jag äter inte kanterna bara för att det är deg.

Ditt påstående stämmer på andra meningen. Det påstående stämmer inte på första meningen. Första meningen var det h*n skrev.
Citera
2015-01-22, 21:20
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Nja, dum är jag inte. Möjligtvis "snål", fast ändå inte. Dels så är det bra om jag ens blir mätt på hela pizzan, medan jag förmodligen inte skulle bli genom att lämna stora delar. Men helt enkelt handlar det om att jag alltid känner att det tar emot att kasta mat. Möjligtvis irrationellt, om man nu inte börjar se det utifrån ett större moraliskt perspektiv (att inte slösa på resurser i onödan), då det åtminstonen inte tjänar att äta något som man inte gillar värst mycket om man faktiskt ändå blir mätt.

Däremot ser jag väl oftare till att inte köpa pizzor som har stora, torra kanter, eftersom jag inte gillar dem (men i vissa sociala sammanhang har man inte mycket till val). T.ex. har en restaurang nära Enskede tunnelbanestation här i Stockholm italienska pizzor som verkligen varken har tjock botten eller större kanter, samt som inte heller är degiga och de är dessutom de godaste pizzorna jag har ätit. Perfekt val om man precis som jag inte uppskattar enbart deg, speciellt om den är torr och degig till konsistensen.

jag brukar ta barnpizza eller dela, håller med dig i det moraliska - mina föräldrar som aldrig accepterat att slänga mat - och personligen så blir irriterad när folk slänger kött
Citera
2015-01-22, 21:25
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-ray-flare
haha det har du rätt i Men det jag menar är folk som med kniv och gaffel börjar skära och äta direkt från mitten tills det till slut bara finns en brödring kvar, alltså de slicar inte pizzan. Hoppas du förstår mig bättre nu
Jag håller helt med. Fullständigt sjukt är det. Förmodligen är de pedofiler. Det säger ju sig självt.
Citera
2015-01-22, 21:31
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diebratdie
Kanterna dippar man i kebabsåsen vilken inte ska dränka hela jävla pizzan utan ligga fint i en burk på sidan. Bara wt som låter pizzababben dränka pizzan/kebaben i sås. Har man dessutom pizza över är det inte spec mysigt eller gott att värma upp en pizza med torkad kebabsås dagen efter.
Lite ot men när det gäller kebabtallrik så är de ju totalt hjärndött att först fritera stripsen härligt krispiga för att direkt efter dränka dem i sås vilket gör dem till spaghetti.

Det här måste folk bli bättre på. Du har helt rätt. Såsen skall ALDRIG slemma omkring på pizzan. Några försiktiga skvättar är okej, resten sparas som reserv i den lilla burken.
Citera
2015-01-22, 21:40
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det här måste folk bli bättre på. Du har helt rätt. Såsen skall ALDRIG slemma omkring på pizzan. Några försiktiga skvättar är okej, resten sparas som reserv i den lilla burken.
Varför?
Citera
2015-01-22, 21:46
Medlem
klybans avatar
Sicka sjuka argument till inte äta kanterna eller att äta kanterna.
Verkar som denna tråd har lockat fram idioten i de flesta.

Ser många klankar ner på kanterna för de är brända och tråkiga.
Så kan det var, men en del pizzerior har rätt fina kanter och går helt klart jämföra med ett nybakt bröd.
Fast än de är bara 1-2cm och inte ett helt bröd.

Varför jag skippar kanterna(normalt) och salladen(som äts senare).
Är av enkla anledningen att jag tycker det är godare äta "mitten", och gör mig proppmätt utan kanterna.

En gjorde sås, kött och potatis jämförelse, den jämförelsen funkar bara om man fyller tallriken med mat man sen inte kommer orka äta upp.
På denna om jag är på G att bli för mätt, så koncentrerar jag mig givetvis på det som jag tycker är godast.
Citera
2015-01-22, 21:46
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Varför?

Varför ska man inte dricka mjölk i ett ölglas? Det blir kladdigt och tråkigt, såsen hävdar sig för mycket och blir dessutom vidrig när man värmer pizzan, om man nu är den som sparar till senare. Såsen är ju bara en liten smakförstärkare. Fråga ditt närmsta kebabhak.
Senast redigerad av -DaRude- 2015-01-22 kl. 21:50.
Citera
2015-01-22, 22:15
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Varför ska man inte dricka mjölk i ett ölglas? Det blir kladdigt och tråkigt, såsen hävdar sig för mycket och blir dessutom vidrig när man värmer pizzan, om man nu är den som sparar till senare. Såsen är ju bara en liten smakförstärkare. Fråga ditt närmsta kebabhak.
Ja, om man värmer pizzan sen ja, men det beror ju även på vilken sorts sås man har. Jag värmer sällan pizza. Dock tycker jag det är gott med mycket sås.
Citera
2015-01-22, 23:27
Bannlyst
Citat:
sparar till senare? alltid undrat vad det är för människor som inte orkar äta upp en hel pizza.. om ja betalar 80kr för en pizzajävel så äter ja fan upp allt inte fan lämnar man hälften...
Citera
2015-01-23, 00:51
Medlem
TheBITs avatar
Beror väl på hur hungrig man är?
Citera
2015-01-23, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Onödigt mycket kolhydrater och gluten.
+1, instämmer helt!

Plus att ingen i världen varken blir gladare eller mättare av att jag skulle äta kanterna. Tänk på barnen i Afrika up my ass. Jag blir tjockare, det är allt. Ni som äter kanter äter säker äppleskrutten också, inkl. pinnen. Snåla judar!

Personligen önskar jag det fanns pizzor helt utan bröd. Eller en pizzabotten gjord av en gigantiskt oblat. En gång gjorde jag egen pizza där degen ersattes med ett lager riven ost. sedan fyllning och sist mera ost. Grymt gott!

Nä fy faan för pizzakanter!

EDIT
Och till alla ni som säger ni gör det för att ni inte blir mätta: Då har ni har köpt en för liten pizza! Inte raketforskning precis. Och har ni en skitpizzeria som inte säljer olika storlekar så köp två då.
Man undrar vilka andra smarta spartips ni har i era familjer. "Ät en näve grus var innan maten så räcker en barnpizza till hela familjen"
Senast redigerad av Kropp 2015-01-23 kl. 06:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in