Flashback bygger pepparkakshus!
2015-01-23, 06:18
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kropp

Personligen önskar jag det fanns pizzor helt utan bröd. Eller en pizzabotten gjord av en gigantiskt oblat. En gång gjorde jag egen pizza där degen ersattes med ett lager riven ost. sedan fyllning och sist mera ost. Grymt gott!
Be om att få en pizza utan bröd nästa gång då. En skål med sörjan i. Kan du äta med sked också.

Ont/ Självklart äter man kanterna. De är ju bland det godaste så länge de inte är tunna och brända.
Citera
2015-01-23, 06:18
Bannlyst
Citat:
+1, instämmer helt!

Plus att ingen i världen varken blir gladare eller mättare av att jag skulle äta kanterna. Tänk på barnen i Afrika up my ass. Jag blir tjockare, det är allt. Ni som äter kanter äter säker äppleskrutten också, inkl. pinnen. Snåla judar!

Personligen önskar jag det fanns pizzor helt utan bröd. Eller en pizzabotten gjord av en gigantiskt oblat. En gång gjorde jag egen pizza där degen ersattes med ett lager riven ost. sedan fyllning och sist mera ost. Grymt gott!

Nä fy faan för pizzakanter!

EDIT
Och till alla ni som säger ni gör det för att ni inte blir mätta: Då har ni har köpt en för liten pizza! Inte raketforskning precis. Och har ni en skitpizzeria som inte säljer olika storlekar så köp två då.
Man undrar vilka andra smarta spartips ni har i era familjer. "Ät en näve grus var innan maten så räcker en barnpizza till hela familjen"

Du kanske ska sluta äta pizza om du hatar pizzadeg.
Citera
2015-01-23, 06:19
Medlem
MeanMEs avatar
Nu blandar jag in t.ex finhackade färska örter, vitlök och oliver i min pizzadeg så kanterna blir rätt goda så de äts upp...
Citera
2015-01-23, 06:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Onödigt mycket kolhydrater och gluten.

Citat:
+1, instämmer helt!

Plus att ingen i världen varken blir gladare eller mättare av att jag skulle äta kanterna. Tänk på barnen i Afrika up my ass. Jag blir tjockare, det är allt. Ni som äter kanter äter säker äppleskrutten också, inkl. pinnen. Snåla judar!

Nä fy faan för pizzakanter!

EDIT
Och till alla ni som säger ni gör det för att ni inte blir mätta: Då har ni har köpt en för liten pizza! Inte raketforskning precis. Och har ni en skitpizzeria som inte säljer olika storlekar så köp två då.
Man undrar vilka andra smarta spartips ni har i era familjer. "Ät en näve grus var innan maten så räcker en barnpizza till hela familjen"

Om man är rädd för kolhydrater och gluten så har man valt helt fel maträtt från första början
Jag anser att det är förståeligt om man nu tycker att det inte är gott, men anledningen ovan är den dummaste hittills.

Jag äter hela pizzan.
Citera
2015-01-23, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Om man är rädd för kolhydrater och gluten så har man valt helt fel maträtt från första början
Jag anser att det är förståeligt om man nu tycker att det inte är gott, men anledningen ovan är den dummaste hittills.

Jag äter hela pizzan.

Läs om, läs rätt
Citera
2015-01-23, 12:37
Bannlyst
Citat:
Läs om, läs rätt

Nej, förklara för mig, jag förstår inte vad du vill ha sagt.
Citera
2015-01-23, 13:05
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-ray-flare
Det sjukaste jag vet är folk som liksom äter sig från mitten på pizzan och utåt

Själv slicar jag min pizza och håller i kanten när jag äter.

Jag äter alltid inifrån och ut. Är det en pizza med lite pålägg som typ capricciosa el.dyl. så kanske jag kan dryfta mig till att slica, men generellt gillar jag inte att äta med händerna som en annan neandertalare.
Citera
2015-01-23, 13:42
Medlem
mrtowlies avatar
Det är möjligt att vissa bögar / flickor känner sig nyttigare när de utlämnar kanterna, men eliten kompletterar givetvis pizzan med en burk bea eller annan valfri sås. I denna dippas kanterna som en trevlig avslutning på bakfyllepizzan.
Citera
2015-01-23, 17:36
Medlem
Längesen jag åt pizza nu men när jag väl åt denna tråkiga skräpmat så åt jag inte kanterna pga. att det inte smakade något.
Citera
2015-01-23, 23:29
Medlem
mytologis avatar
Som så många sagt innan mig sparar jag kanterna till sist och äter dem om det finns plats i magen. Äter ju hellre den goda delen av pizzan först, annars kunde jag ju lika gärna ätit mig mätt på en torr brödbit utan att betala 70 spänn!

Är den ens något att bry sig om? Förstår om det bara hade varit en enkel, nyfiken frågeställning. Men i det här fallet är TS bara dömande och trångsynt.

Något jag dock undrar, som kanske är aningen off topic, är varför det ens finns kanter på pizzan? Dum fråga möjligen, så passar på att ställa den anonymt på flashback!
Citera
2015-01-23, 23:52
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mytologi
Som så många sagt innan mig sparar jag kanterna till sist och äter dem om det finns plats i magen. Äter ju hellre den goda delen av pizzan först, annars kunde jag ju lika gärna ätit mig mätt på en torr brödbit utan att betala 70 spänn!

Är den ens något att bry sig om? Förstår om det bara hade varit en enkel, nyfiken frågeställning. Men i det här fallet är TS bara dömande och trångsynt.

Något jag dock undrar, som kanske är aningen off topic, är varför det ens finns kanter på pizzan? Dum fråga möjligen, så passar på att ställa den anonymt på flashback!

Det kanske skulle "rinna ut" fyllning om den fanns ända ut till kanten? Det ger smutsiga ugnar.
Citera
2015-01-24, 05:11
Medlem
X-ray-flares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Jag äter alltid inifrån och ut. Är det en pizza med lite pålägg som typ capricciosa el.dyl. så kanske jag kan dryfta mig till att slica, men generellt gillar jag inte att äta med händerna som en annan neandertalare.
Gäller det bara när du äter pizza eller äter du hamburgare med kniv och gaffel oxå? Kanske du är en sådan person som även äter chips med pincett, smågodis med sked, candy bars med kniv och gaffel?

Det finns mängder med olika livsmedel folk äter med händerna testa så får du se att det faktiskt funkar riktigt bra

Tips: Om du är rädd för att bli lite kladdig om fingrarna så kan jag rekommendera att du tvättar händerna alternativt torkar rent händerna med papper om du inte har tillgång till vatten, kan även tillägga att det finns våtservetter på apoteket som fungerar utomordentligt bra för smutsiga händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in