Flashback bygger pepparkakshus!
2015-01-22, 19:01
Medlem
Kanterna dippar man i kebabsåsen vilken inte ska dränka hela jävla pizzan utan ligga fint i en burk på sidan. Bara wt som låter pizzababben dränka pizzan/kebaben i sås. Har man dessutom pizza över är det inte spec mysigt eller gott att värma upp en pizza med torkad kebabsås dagen efter.
Lite ot men när det gäller kebabtallrik så är de ju totalt hjärndött att först fritera stripsen härligt krispiga för att direkt efter dränka dem i sås vilket gör dem till spaghetti.
Citera
2015-01-22, 19:16
Medlem
Käkar alltid kanterna för det är gott och skulle nog inte bli mätt annars.

Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Det gjorde jag inte heller då jag var en liten skitunge, dock enbart med rostat bröd, slängde alla skalkar (heter det ens så?) bakom vår gamla soffa, när hunden inte ville käka upp dom.

föräldrarnas min när dom hade köpt ny soffa och skulle slänga den gamla var priceless, ett helt jävla hav med gammalt bröd.

Så ni städar aldrig i er familj?
Citera
2015-01-22, 19:22
Medlem
Det är klart man inte äter kanterna.. Sosse beteende
Citera
2015-01-22, 19:24
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Då förväntar jag mig att du skrapar av innehållet på pizzan och slänger hela botten också.
Lustigt. Efter det inlägget förväntar jag mig ingenting av dig.
Citera
2015-01-22, 19:27
Medlem
ollapadubaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kNarkluder
Kortfattat, pizza är gott, kanterna inte. Tycker om hårt bröd överlag antar jag, men alltid så osugen på att börja äta kanter när man har en underbar pizza framför sig

Det är som på restaurang när man får in sin huvudrätt, med lite bröd i en korg vid sidan om. Man äter sig ju fan inte mätt på brödet då.
Citera
2015-01-22, 19:27
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diebratdie
Kanterna dippar man i kebabsåsen vilken inte ska dränka hela jävla pizzan utan ligga fint i en burk på sidan. Bara wt som låter pizzababben dränka pizzan/kebaben i sås. Har man dessutom pizza över är det inte spec mysigt eller gott att värma upp en pizza med torkad kebabsås dagen efter.
Lite ot men när det gäller kebabtallrik så är de ju totalt hjärndött att först fritera stripsen härligt krispiga för att direkt efter dränka dem i sås vilket gör dem till spaghetti.
Det här var nog något av det roligaste jag har läst. Du pratar alltså om vad som är vitt smuts och inte när det gäller om såsen ska vara i burk bredvid pizzan eller direkt på. Ironin är påtaglig. Tack för ett gott skratt.
Citera
2015-01-22, 19:34
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smulhamstern
Äter ni verkligen era pizzaslicear hela vägen till kanten bara för att avbryta där och sen ta upp en ny bit? Då kan jag verkligen förstå att det blir tråkigt att mosa i sig det torra brödet som avslutning på måltiden. Vi andra som saknar autistisk personlighetsstörning brukar vanligtvis inte dela upp och rangordna matens beståndsdelar på tallriken, bara för att ha kunna äta baklänges från det vi tycker är godast.

Själv äter jag varje slice hela vägen, vilket gör att man får lite god ost och sås med. Då är det bara gott med lite hårdare kant som avbräck till den ibland lite degiga pizzamitten.

Lyser det här beteendet igenom för er i andra rätter också kanske? Käkar ni potatisen sist när ni äter en god stek med brunsås, bara för att ni är så rädda att bli mätta på "det äckliga"?
Jämförelsen faller eftersom det finns en tanke bakom att potatisen ska komplettera steken. Det finns ingen tanke med kanten på pizzan. Den är bara oundviklig.

Och jag är inte "rädd" att bli mätt på kanterna, men då jag har två alternativ väljer jag det som passar mig bäst. För övrigt blir jag oftast mätt innan jag har ätit upp hela pizzan ändå. Det brukar räcka med tre fjärdedelar.
Citera
2015-01-22, 19:42
Medlem
jomensures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakarimas
Du trycker pizza men bölar om onödiga kalorier?

Känns lite som feta människor som köper super deluxe plus meal men tar light-läsk för att socker är onyttigt
Att klämma kanterna på pizzan trots att man inte är hungrig och/eller tycker det är gott för att någon ur flashbacks WT-elit kanske sitter på pizzerian och ser snett på en är onödiga kalorier.

Det där klassiska cola light exemplet är så otroligt efterblivet. Ett fetto som käkar McD 3ggr i veckan och väger 100kg hade vägt 125kg om han druckit vanlig cola istället. Läs på om hur kalorier fungerar.
Det är exakt samma som att tänka att man lika väl kan käka upp hela jävla paradisasken eftersom man ändå tagit en pralin.
Citera
2015-01-22, 19:48
Medlem
Bonnatorps avatar
Påbörjar aldrig i helvete en ny slice om inte hela föregående slice är avslutad. Orkar man inte en liten brödremsa så är det bara sluskigt att klämma i sig ytterligare en pizzabit för frosseriets skull.

Låter man bli kanterna för att "det är inte är gott" kan man likväl köra hela pizzan i en mixer.
Voilá så har man magiskt ökat mängden kantfri pizza och får mer valuta för pengarna.
Citera
2015-01-22, 19:50
Bannlyst
folk som inte äter kanterna är inte vuxna, ungefär som när man var barn och skar bort kanterna på mackorna.
Citera
2015-01-22, 20:10
Medlem
X-ray-flares avatar
Det sjukaste jag vet är folk som liksom äter sig från mitten på pizzan och utåt

Själv slicar jag min pizza och håller i kanten när jag äter.
Citera
2015-01-22, 20:17
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-ray-flare
Det sjukaste jag vet är folk som liksom äter sig från mitten på pizzan och utåt

Själv slicar jag min pizza och håller i kanten när jag äter.
Då äter du ju från mitten och utåt du med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in