Citat:
Ursprungligen postat av
HAZARD17
Vad får dig att tro att det inte blir samma sak med Reus? Det mesta tyder på att han också hamnar i skuggan av Ronaldo och inte långt senare också ska säljas och ersättas med nytt. Det är så Real Madrid fungerar.
Det handlar inte om att Bale hamnar i Ronaldos skugga, ingen hade förväntat sig något annat. Det handlar om att han helt enkelt inte presterar tillräckligt bra. Jag tycker att Bale är en grym spelare (om än något överskattad kanske), men han passar verkligen inte in i Ancelottis lagbygge med sin bristande teknik, passningsspel och spelförståelse. Därför anser jag, och många andra som följer Real Madrid, att Reus skulle vara mycket bättre i dagens Real Madrid. Kolla bara på Bale och Ronaldo när de möter Atletico Madrid eller något annat lag som "parkerar bussen". Helt värdelösa, speciellt walesaren. Där hade en tekniskt lirare som Reus passat mycket bättre. Det blir inte lika förutsägbart och ensidigt.
Nu må jag vara otroligt trött på Bales prestationer denna säsongen, och hans oförtjänta höga status i laget som gör att Ancelotti inte kan bänka honom och låta t.ex. James spela på högerkanten där han presterar ca 10x bättre. Han kanske blev räddad av Modric skada? Hur som helst gillar jag inte dessa "Galactico"-värvningar och anser att man borde satsa lite mer på kontinuitet i truppen. Men OM Perez nu måste värva Reus så borde han verkligen sälja Bale till United. Man får en bättre spelare och man tjänar enormt mycket pengar = win!