Citat:
Ursprungligen postat av
Dixon75
Enkelt: För att det är det bästa sättet att resa på som kund. Om du inte fattat det av tråden ovan så har du problem. Men fortsätt du att åka på charter och bli blåst på dina pengar

.
Den som tror att man bara kan betala in pengar och bli rik är lika korkad som detta inlägg. Om du vill tjäna pengar på WV behöver du göra ett jobb, växa som människa och gå fram som ledare. Alla kan göra det, men det är långt ifrån enkelt.
Frågor på det?
Enkelt? Nej , det är INTE enkelt...
Att betala den summan av c:a 4.000 sek (Kommer inte ihåg summan , och orkar inte läsa ikapp allt efter semestern)
För att sedan få lite hotel erbjudanden eller kryssnings erbjudanden som prismässigt ligger i paritet med de stora internet leverantörerna är ingen hit...
Speciellt när det bara gäller vissa datum och vissa resmål - det blir som att "jag hoppas det kommer ett erbjudande som passar mina semesterdagar annars kan jag inte utnyttja medlemskapet"
Att jag sedan "kan" använda summan av min insättning till att "delbetala" hotellvistelsen eller kryssningen blir fortfarande värdelöst eftersom det kommer att bli en orimlighet att hinna resa så pass mycket att man hinner utnyttja alla "poäng".
Tilläggas skall att kunden även måste boka flyg till destinationen...
Som jag och min familj gör idag är följande...
1) Kollar och bokar billiga flygbiljetter till önskad(e) destinationer
2) Bokar billigt trevligt 4-5 stjärnigt hotell via någon av de stora bokningsmotorerna.
(Om tid inte finns så får min Concierge service fixa det (som jag inte betalar för) och det blir samma
prisklass som om jag fixat själv....
Med dreamtrips/WV blir det omvänt
1) Boka vistelse via dreamtrips/WV
2) Hoppas evinnerligt att det går att hitta billigt flyg till destinationen , går inte det så är det
rejält torsk......
Och jag tittar inte på MLM upplägget , jag tittar endast på om det är värt att vara medlem och det är det absolut inte!
Det handlar inte om att tjäna pengar - jag argumenterar för att medlemskapet (UTAN att sälja fler medlemskap!) suger åsneballe!
Om din enda anledning att vara med i WV är att tjäna pengar...
Den som tror att man bara kan betala in pengar och bli rik är lika korkad som detta inlägg. Om du vill tjäna pengar på WV behöver du göra ett jobb, växa som människa och gå fram som ledare. Alla kan göra det, men det är långt ifrån enkelt.
Då har du det riktigt svårt - eftersom produkten (medlemskapet) är ruskigt svårt att sälja...
Du kommentade själv tidigare i samband med att Norge blev tvingade att sluta registrera fler säljrespresentater med att...
Citat:
Ursprungligen postat av
Dixon75
Du är ju för underbar... Det är ju detta som gör att LT har målat in sig i ett hörn. Genom att stänga registreringen av säljrepresentanter skall det ju inte finnas något att sälja. Medlemskapet har ju inte något värde för dig som kund/konsument.
Lite som att försöka sälja luft... Hur skall LT förhålla sig till att det registreras nya kunder trots att det inte finns något värde?
Till sist angående LT:s kommentarer. De har över huvud taget inte tagit sig tid till att läsa på alla den fakta som WorldVentures har sänt dem. De har inte heller tagit sitt ansvar och tittat på kundsidorna. De har precis som du gjort slutsatser på okunniga kommentarer och det som skickats in i olika anmälningar.
Både din onkunnighet och LT:s okunnighet lyser igenom.
Jag hoppas att du lyfter din nivå på konversation framöver så att vi håller den på en högre nivå.
Du kan ställa vilka frågor du vill om vilket värde medlemskapet som kund/konsument skapar så skall jag svara på detta.
När vi är klara med den Q&A som kommer du att inse att ditt inlägg om att det är bättre att använda kortbolagen är en blåsning som du har köpt rakt av. Vet inte vilken bank eller TV-reklam som har fått dig att gå på detta säljargument.
Medlemskapet i sig har INGET värde för mig som konsument eftersom alla konkurrenter på dagens marknad ligger på samma priser UTAN att man betalar en medlemsavgift!
Som Säljare har medlemskapet ett värde OM jag är en bra säljare och klarar av ett MLM företag och deras upplägg. (Sedan kan man diskutera fram och tillbaka hurvida ett medlemskap är en produkt och skall vara lagligt eller inte i Sverige...)