2015-02-12, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
1. Hur många har du i din downline?
2. Jobbar du direkt för ett Amerikanskt bolag?
3. Finns det inge medlemmar i Sverige?

Jag numrerar frågorna så du lättare ska kunna svara på dem en efter en och inte missa någon.

1) Mellan 300-500st har jag, redovisar inte exakt för då vet många direkt vem jag är.
2) Nej, jag jobbar inte för någon, man måste ha en egen enskild firma F/FA sedel.
3) Alla är medlemmar, vad för fördelningen är, det vet jag inte.
Citera
2015-02-12, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Öh , nu börjar dina lögner svikta

1. Hur många medlemmar har WV i Sverige?
Är extremt lätt att redovisa om du är så insatt som du hävdar

2. Hur mycket pengar omsatte WV i Sverige senaste året?
Här är det nog svårt för dig att redovisa , men eftersom du har kontakterna , ta reda på det och redovisa här tack

3. Vad heter huvudpersonerna bakom WV i Sverige?
Öh - kan du inte svara på detta - ja , då ljuger du konstant i tråden och är således endast en "wannabe" som tror att det går att lura folk att gå med genom att konstant ljuga i tråden.

4. I vilken bolagsform bedrivs WV Sverige?
Va? Kan du inte ens svara på detta heller? Ytterligare bevis på att du ljuger

5. Vilket bolagsnummer har WV Sverige?
Nähä - du kunde inte svara här heller , m.a.o. ytterligare lögn bevis

6. Var kan man ladda ned årsberättelsen för WV Sverige?
Här är det nog svårt för dig att redovisa , men eftersom du har kontakterna , ta reda på det och redovisa här tack

Hur mycket WV omsätter i Sverige, är inget jag eller någon annan medlem, har någon som helst tillgång till, men antal medlemmar är mellan 3500-4000st

Vill ni ha svar på frågor angående produkt, inkomst osv - det går bra, ge mig vilka frågor som helst, vill ni veta mer om bolagsform osv, det får ni ta med HK, är helt ointresserad av det.
Citera
2015-02-12, 04:56
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
1. Hur många har du i din downline?
2. Jobbar du direkt för ett Amerikanskt bolag?
3. Finns det inge medlemmar i Sverige?
Citat:
Ursprungligen postat av Correctinfo
1) Mellan 300-500st har jag, redovisar inte exakt för då vet många direkt vem jag är.
2) Nej, jag jobbar inte för någon, man måste ha en egen enskild firma F/FA sedel.

1. Bli inte arg på mig nu, men om vi säger att du har 400 under dig i snitt, och du jobbar med det här i snitt 5 timmar i veckan, då blir det 45 sek utbildning per person och vecka. Räcker det? Jag tycker det låter väldigt lite.

2. Är det du som administrerar alla bonusar till din downline? Då blir det ju ännu mindre tid över till utbildning. Vem ringer du och klagar hos om det blir fel på dina egna utbetalningar och var kommer dessa ifrån? Vem står bakom utbetalningarna till dig?

3. Nu blev jag ännu mer förvirrad. Det är lite oklart hur många som är representanter och hur många som bara reser tokbilligt? Ungefär vad är fördelningen i din downline procentuellt skulle du säga?

Citat:
Hur mycket WV omsätter i Sverige, är inget jag eller någon annan medlem, har någon som helst tillgång till, men antal medlemmar är mellan 3500-4000st

4. Känner du inte en viss oro att insynen i företaget verkar väldigt dålig. Vem står som kontohavare för kontot dit man betalar sina första avgifter? Jag förstår att du inte betalar någon månadsavgift själv, men ett kontonummer borde du väl känna till?

Jag kom också på en till fråga eftersom du har ett ganska bra underlag med 300-500 medlemmar under dig.

5. Hur länge i snitt skulle du säga att folk stannar kvar som aktiva medlemmar i detta? Hur stor är omsättningen på medlemmar?
Senast redigerad av ursprungligen 2015-02-12 kl. 05:50.
Citera
2015-02-12, 05:38
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Varsågod Correctinfo, den här bjuder jag dig på!

Som vi tidigare räknade ut tillsammans i tråden baserat på dina uppgifter, du lämnat, så omsätter WV i snitt 6160 SEK/medlem och år internationellt.

Omsättningen i Sverige blir då med 4000 medlemmar ca 25 miljoner! (4000x6160) Ungefär som en mindre svensk firma med 10-15 anställda. Inte direkt något att hetsa upp sig över enligt mig.

Vi räknar vidare: För att 4000 personer ska få ut 144000 per år (före skatt) som du Correcto så övertygande bevisat i tråden, så behövs utbetalningar på 4.000 x 144.000 = 576.000.000 SEK.

Observera att denna halva miljard i löneutbetalningar ska rymmas i en årsomsättning på 25 miljoner! Notera att de 25 miljonerna också ska täcka alla övriga rörelsekostnader också, inte bara löner till medlemmarna!

För er i tråden som känner er som företagsekonomiska analfabeter betyder det att det minst måste till ett tillskott på 550.000.000 om året i WV Sverige bara för att betala ut lönerna! På enkel svenska: Det fattas drygt en halv miljard om året i WV om det som sägs här i tråden skulle vara sant! Någon ljuger!

Catch 22: Om WV Sverige betalade ut en halv miljard i löner skulle omsättningen öka och inte alls vara bara 25 miljoner.

Nu till den intressanta frågorna:

1. Var kommer pengarna ifrån?

2. Är inte sanningen den att lönelöftena som WV basunerar ut innehåller en stor portion luft?

3. Räcker verkligen 144.000 SEK/år före skatt och avgifter för att leva ett liv i lyx och obegriplig flärd som vi andra har svårt att ens drömma om? Behövs det ännu mer pengar för denna livsstil, så är ju hålet i WV budget mångdubbelt mot den halva miljard som fattas redan idag!
Senast redigerad av ursprungligen 2015-02-12 kl. 05:45.
Citera
2015-02-12, 06:40
Medlem
ursprungligens avatar
Jag kanske dömer ut WV orättvist!

Det finns löneutrymme för ca 175 personer i WV Sverige om alla ska få den superlyxiga obegripligt höga lönen 144.000 före avgifter och skatt! Om precis varenda öre av omsättningen går till löner!

1+4+16+64+256+1024+4096 Det blir 5205 personer, 1109 av dessa kan teoretiskt slippa betala medlemsavgifter. 4096 kan det inte. Minst 80% betalar således medlemsavgifter i Sverige!

Om vi antar att 175 st av dessa är representanter dvs väljer att spela i pyramidspelet istället för att handla tokroliga resor till vrakpriser, något över normalt lågpris, som övrig medlemmar nöjer sig med, så räcker pengarna till den överdådiga livsstil som bara en svindlande årsinkomst på 144.000 kan ge!

Vi har alla olika definitioner på vad det innebär att vara ekonomiskt oberoende för resten av livet. I WV räcker det med blygsamma 144.000 SEK/år före skatt och avgifter. Flott ska det vara!

170 människor i Sverige kan teoretiskt leva denna dröm. I verkligheten antar jag att inkomsterna i toppen vida överstiger 144.000 sek/år och att en realistisk gissning är att denna vingliga pyramidlåda kan föda max ca 21 personer. Typ de tre första nivåerna. De andra förlorar pengar eller jobbar i bästa fall gratis.

21 personer av 4000 tjänar på detta! Det blir 99.5% av deltagarna som förlorar, det är hårfint bättre än branschstandard 99.99% som förlorar i MLM. Så WV är varken sämre eller speciellt mycket bättre än andra pyramider, utan ganska normal.

Om 170 personer är representanter och resten är medlemmar innebär det att 96% betalar månadsavgift för att vara med. Hur länge stannar de? För mig låter det som att man hela tiden måste hitta nya fån som tror att man kan spara 4800 SEK/år genom att googla på billiga resor. Det kan man inte som det redan visats i tråden.

Eller så kommer det likt förbannat in en halv miljard liksom från tomma intet, och då, först då, stämmer allt vi fått veta om WV här i tråden! Vad hen i toppen heter är tydligen en statshemlighet inom Worldventure! Ett oroande faktum som får mina varningsklockor att ringa högt.

Om ni inte orkar tänka själva: Håll er så långt bort ni kan från den här scammen!
Citera
2015-02-12, 06:48
Medlem
Remloffs avatar
Citat:

Som vi tidigare räknade ut tillsammans i tråden baserat på dina uppgifter, du lämnat, så omsätter WV i snitt 6160 SEK/medlem och år internationellt.

Omsättningen i Sverige blir då med 4000 medlemmar ca 25 miljoner! (4000x6160) Ungefär som en mindre svensk firma med 10-15 anställda. Inte direkt något att hetsa upp sig över enligt mig.

Vi räknar vidare: För att 4000 personer ska få ut 144000 per år (före skatt) som du Correcto så övertygande bevisat i tråden, så behövs utbetalningar på 4.000 x 144.000 = 576.000.000 SEK.

Observera att denna halva miljard i löneutbetalningar ska rymmas i en årsomsättning på 25 miljoner! Notera att de 25 miljonerna också ska täcka alla övriga rörelsekostnader också, inte bara löner till medlemmarna!

För er i tråden som känner er som företagsekonomiska analfabeter betyder det att det minst måste till ett tillskott på 550.000.000 om året i WV Sverige bara för att betala ut lönerna! På enkel svenska: Det fattas drygt en halv miljard om året i WV om det som sägs här i tråden skulle vara sant! Någon ljuger!

Catch 22: Om WV Sverige betalade ut en halv miljard i löner skulle omsättningen öka och inte alls vara bara 25 miljoner.

2. Är inte sanningen den att lönelöftena som WV basunerar ut innehåller en stor portion luft?

3. Räcker verkligen 144.000 SEK/år före skatt och avgifter för att leva ett liv i lyx och obegriplig flärd som vi andra har svårt att ens drömma om? Behövs det ännu mer pengar för denna livsstil, så är ju hålet i WV budget mångdubbelt mot den halva miljard som fattas redan idag!

Tack ursprungligen för den effektiva och pedagogiska sammanställningen.

Låt oss konstatera en sak till:

Om Correctinfo dragit in en downline om 300-400 personer, låt oss räkna 350 eftersom han inte förser oss med rätt antal, innebär det att han och hans team har dragit in 2 156 000 till företaget. Av dessa har han alltså en inkomst per månad om drygt sex tusen efter skatt.

Om den totala omsättningen i svenska WV i runda slängar är 25 miljoner, står alltså Correctinfos team för 9 % av denna.

Att pengarna kommer från nya medlemmar i botten och strömmar uppåt i pyramiden torde väl vara bevisat vid det här laget.

Ett budskap till er som "bara vill vara medlemmar och inte bygga business": Ni ser vilken typ av verksamhet som ni stödjer nu med era surt förvärvade slantar. De som vaknar med denna nypåfödda insikt hoppar i regel av. Generellt för MLM lämnar cirka 80 % under det första året.

Till World Ventures: Försvinn och sluta besudla vår marknad.
Citera
2015-02-12, 07:55
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Tack ursprungligen för den effektiva och pedagogiska sammanställningen.

Låt oss konstatera en sak till:

Om Correctinfo dragit in en downline om 300-400 personer, låt oss räkna 350 eftersom han inte förser oss med rätt antal, innebär det att han och hans team har dragit in 2 156 000 till företaget. Av dessa har han alltså en inkomst per månad om drygt sex tusen efter skatt.

Om den totala omsättningen i svenska WV i runda slängar är 25 miljoner, står alltså Correctinfos team för 9 % av denna.

Att pengarna kommer från nya medlemmar i botten och strömmar uppåt i pyramiden torde väl vara bevisat vid det här laget.

Ett budskap till er som "bara vill vara medlemmar och inte bygga business": Ni ser vilken typ av verksamhet som ni stödjer nu med era surt förvärvade slantar. De som vaknar med denna nypåfödda insikt hoppar i regel av. Generellt för MLM lämnar cirka 80 % under det första året.

Till World Ventures: Försvinn och sluta besudla vår marknad.

Nu vill jag inte vara djävulens advokat, men även uppställningen 500 medlemmar under Correctinfo bland 3500 medlemmar i Sverige passar in om vi ska lita på de siffror vi fått. Då står Correct info för 14% av omsättningen i Sverige, Dvs 3.0 miljoner. Det blir lite lägre omsättning om det bara är 3500 medlemmar. Av denna omsättning får han ut drygt 6000 SEK per månad efter skatt.

Jag tycker inte detta känns stabilt. Vem administrerar alla dessa pengar då inte ens Correctinfo lyckas förklara vem som betalar honom. Bedrivs hela härvan i otaliga enskilda firmor som Correctinfo antyder blir man ju direkt mörkrädd.

Finns det verkligen så många godtrogna människor i Sverige och varför vågar ingen som blivit blåst träda fram här i tråden? Några pengar lär de ju knappast tjänat i alla fall. Här är man anonym och behöver inte skämmas!
Citera
2015-02-12, 08:02
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Nu vill jag inte vara djävulens advokat, men även uppställningen 500 medlemmar under Correctinfo bland 3500 medlemmar i Sverige passar in om vi ska lita på de siffror vi fått. Då står Correct info för 14% av omsättningen i Sverige, Dvs 3.0 miljoner. Det blir lite lägre omsättning om det bara är 3500 medlemmar. Av denna omsättning får han ut drygt 6000 SEK per månad efter skatt.

Jag tycker inte detta känns stabilt. Vem administrerar alla dessa pengar då inte ens Correctinfo lyckas förklara vem som betalar honom. Bedrivs hela härvan i otaliga enskilda firmor som Correctinfo antyder blir man ju direkt mörkrädd.

Finns det verkligen så många godtrogna människor i Sverige och varför vågar ingen som blivit blåst träda fram här i tråden? Några pengar lär de ju knappast tjänat i alla fall. Här är man anonym och behöver inte skämmas!

Administrationen sköts centralt från Texas i deras iMatrix system. Det här kan vara värt att läsa.

(FB) World Ventures Pyramidspel!(?)
Citera
2015-02-12, 08:08
Medlem
Citat:

Citat:

Vill ni ha svar på frågor angående produkt, inkomst osv - det går bra, ge mig vilka frågor som helst, vill ni veta mer om bolagsform osv, det får ni ta med HK, är helt ointresserad av det.

*suck*

Lögner och åter lögner....

Men du har fått ett gäng uträkningar , och här kommer ännu en...
(Väldigt simpel , din lögn om årsinkomst dividerat med antal individer i din lögn om din downline...)

Om du har 300 personer i din downline , så tjänar du per individ och år , OFATTBARA! 480:- Sek!!!
Om du har 500 personer i din downline , så tjänar du per individ och år , sorgliga 288:- Sek!!!

Observera nu att dessa siffror är brutto och per år...

Vi sätter siffrorna ovan Netto (50% avdrag totalt för skatt + arbetsgivaravgifter) samt per månad

300 Personer ger dig en Netto inkomst per månad på 20:- Sek per individ som du raggat upp
500 Personer ger dig en Netto inkomst per månad på 12:- Sek per individ som du raggat upp

Förutom att du bara svamlar (inte ett konkret svar någonstans) och ljuger (Vart är utbetalningavin?) så kommer det ytterligare frågor.

* Hur mycket tid , i genomsnitt behöver du lägga ner per individ för att få dessa att gå med som medlemmar i denna sekt?
(Exempel = Ett möte på 4 timmar för 100 personer ger 4 nya medlemmar blir alltså 1 timme)
* Är det värt , rent moraliskt , att lura sin Svärmor att gå med för att man själv skall få 10-20kr mer i plånboken varje månad?

Ifrågasätt inte ens dessa frågor, det är dina egna siffror!
Och om du tittar på 1:a frågan så kan du fundera på följande fråga...

* Om jag i WV tjänar 10-20 kronor i timmen , är det inte bättre timpenning om jag sätter mig utanför Centralstationen där jag bor och tigger?
Citera
2015-02-12, 08:43
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
*suck*

Lögner och åter lögner....

............................

* Är det värt , rent moraliskt , att lura sin Svärmor att gå med för att man själv skall få 10-20kr mer i plånboken varje månad?

Ifrågasätt inte ens dessa frågor, det är dina egna siffror!
Och om du tittar på 1:a frågan så kan du fundera på följande fråga...

* Om jag i WV tjänar 10-20 kronor i timmen , är det inte bättre timpenning om jag sätter mig utanför Centralstationen där jag bor och tigger?

-Correctinfo har ALDRIG påstått att han har någon moral, svärmor åker definitivt med i svepet!
Din andra fråga är lättare att besvara:

http://gs1.wpc.edgecastcdn.net/80289E/media/1/PDF/unitedstates_us/incomedisclosure_us.pdf

-Medianinkomsten, det vill säga den mest sannolika och vanligaste inkomsten är 20 USD per år och medlem. Jag vet inte hur slipad Correctinfo är som tiggare, men alla som överväger att gå med i botten tjänar mer med pappersmuggen utanför Lidl, än de gör i WV, om vi ska tro dokumentet som amerikanska staten tvingat WV att redovisa. Jag väljer att tro på dokumentet!

Notera också att man inte dragit av omkostnaderna i de 20 dollarna utan det är bara inkomstsidan som redovisas. Att det ser ut som om medelinkomsten i dokumentet är så hög som 909 dollar och år (8000 sek/år) för de 18% som ens får betalt beror på att man då fördelar ut toppens överlöner jämnt över organisationen. Fatta hur många miljoner de i toppen blåser pyramiden på!

Men tittar man på medianen kan man som betald representant se fram emot svindlande 40 USD om året! Det räcker både som pensionsförsäkring och en luxuös tillvaro i WV-kretsar. Glöm inte att en kryssning i Karibien bara kostar 39 dollar!

82% får inte ut några pengar alls. Men de får i alla fall betala för att leta billiga resor på nätet! Tips för att öka deras inkomster: Samla tomburkar i offentliga papperskorgar och dylikt, betydligt lönsammare!

Luftslott sa Bill. Veritabelt luftslott sa Bull.
Senast redigerad av ursprungligen 2015-02-12 kl. 09:17.
Citera
2015-02-12, 14:38
Medlem
Citat:
1. Bli inte arg på mig nu, men om vi säger att du har 400 under dig i snitt, och du jobbar med det här i snitt 5 timmar i veckan, då blir det 45 sek utbildning per person och vecka. Räcker det? Jag tycker det låter väldigt lite.

2. Är det du som administrerar alla bonusar till din downline? Då blir det ju ännu mindre tid över till utbildning. Vem ringer du och klagar hos om det blir fel på dina egna utbetalningar och var kommer dessa ifrån? Vem står bakom utbetalningarna till dig?

3. Nu blev jag ännu mer förvirrad. Det är lite oklart hur många som är representanter och hur många som bara reser tokbilligt? Ungefär vad är fördelningen i din downline procentuellt skulle du säga?

4. Känner du inte en viss oro att insynen i företaget verkar väldigt dålig. Vem står som kontohavare för kontot dit man betalar sina första avgifter? Jag förstår att du inte betalar någon månadsavgift själv, men ett kontonummer borde du väl känna till?

Jag kom också på en till fråga eftersom du har ett ganska bra underlag med 300-500 medlemmar under dig.

5. Hur länge i snitt skulle du säga att folk stannar kvar som aktiva medlemmar i detta? Hur stor är omsättningen på medlemmar?

Blir aldrig arg över frågor:

Jag är faktiskt ganska lat, jag går bara på 2st presentationer per vecka, dit jag o mitt team tar med oss våra gäster - totalt tar det mig 5h, med transport t/r.

Hela poängen med att gå på dessa är även för att dom nya skall få lära sig hur allt är uppbyggt osv, ju fler gånger dom vart på presentationer, ju duktigare blir dom - sedan finns jag alltid tillgänglig på telefon, har fått många duktiga, så det finns alltid hjälp att få om man är ny.

Jag administrerar inget alls gällande bonusar osv, hur bekvämt som helst! Under hela den tiden som varit så jag och mitt team alltid fått ut rätt belopp, på dagen som pengarna skall vara oss tillhanda. Men OM det skulle vara några problem tar man kontakt med supporten vilka finns både Norska o Svenska.

Alla utbetalningarna sker från Worldventures HEADOFFICE.

Nej jag känner ingen som helst oro, allt har fungerat fantastiskt bra, och bolaget är över 9åf gammalt, 10år i dec, också tryggt att veta och hela tiden bara ökar o ökar i omsättning, så någon likviditetsbrist finns det inte! 😜

När man väljer att bli medlem betalar man via sitt betalkort, inte inbetalning via konto, likadant är med månadsbetalningarna, vilket gör det väldigt smidigt.

Min fördelning i mitt team 25% enbart medlemmar 75% medlemmar/Rep.

Ca: 90% har jag kvar sedan starten - finns alltid dom som, trots att jag så tydligt säger att, det krävs ett jobb ändå tror att det inte innebär att dom måste göra något för att lyckas - så är det verkligen inte. Men gör man det rätt, inga problem.

Jag brukar däremot alltid säga att om dom bara vill resa och få in sina 4st för att slippa avgiften och samtidigt varje år få $600-1200 att kunna nyttja till olika DreamTrips, ja då behöver dom inte ta någon representant biten - utan den delen är mer för dom som säger att dom är villiga att lägga, 5h vecka på detta för att på sikt kunna bygga upp ytterligare en inkomst, utöver den vanliga inkomsten.

Hoppas jag fått med allt - fråga annars igen.
Citera
2015-02-12, 15:09
Medlem
Citat:

Omsättningen i Sverige blir då med 4000 medlemmar ca 25 miljoner! (4000x6160) Ungefär som en mindre svensk firma med 10-15 anställda. Inte direkt något att hetsa upp sig över enligt mig

Men vänta lite nu, hur tänkte du nu..?

Nu gör du en kalkyl baserat på 4000 medlemmar utgår från min intäkt som har ca: 10% av Svenska marknaden.

Skulle 4000 medlemmar ha 400-500 var skulle det innebära ca 1.6 miljoner medlemmar i Sverige - JA möjligt om ca 10år, men inte ännu.

Med din kalkyl hade inte intäkterna isf varit 25.000.000 utan 8.400.000.000/år

4000 medlemmar o om alla hade 400 medlemmar som du räknade på så blir det

4000 x 400 = 1.600.000 medlemmar
1.600.000 x $600 = $960.000.000

$960.000.000 x 8,75kr = 8.400.000.000kr

Som du nu ser, så hade 550.000.000kr inte varit några som helst problem att betala ut - om alla dagens 4000 medlemmar i sin tur hade 400 medlemmar var.

Men sedan går det inte ens på mitt sätt att räkna så - detta pga att många har fått in sina 4st, och dom betalar ju inte, så det är därför det inte går då man inte vet exakt- 👊

Worldventures är kanon seriöst företag, och kommer bli en riktig people business.

Men helt klart affärsdelen passar inte alla, men alla som ser produkterna o tjänsterna älskar dom -

OM du har fler frågor, bara att ställa dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in