2014-12-26, 18:07
Medlem
autobotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnFilipNordlund
Det här var spännande, presentera hemskt gärna siffror som styrker detta (är seriöst nyfiken), dvs inga Kalle Anka-siffror från en WV-broschyr eller ett youtube-klipp med någon pastor som står och säljer blåbärsdryck osv.

(PS. "öppna ditt sinne" är MLM-retorik för "öppna din plånbok")

Direktförsäljning år 2000: 114 miljarder dollar. Ont om tid så jag hittade inga nyare. Har dock hört 167 miljarder år 2013. Googla på toppföretagen så ser du att majoriteten växer bra varje år.
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct_selling

Global filmindustri år 2013: 88.4 miljarder dollar
http://www.statista.com/statistics/259985/global-filmed-entertainment-revenue/

Global musikindustri år 2013: 15 miljarder dollar
http://www.ifpi.org/global-statistics.php

Inväntar motargument om dåliga källor osv...
Citera
2014-12-26, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Wvs affärsidé är att dra in pengar på idioter, alla med lite i skallen förstår att det är ohållbart och att den som drar in pengarna knappast är en själv.

Affärsidén är inte att erbjuda ett skit utan att spela på människors idioti och girighet.

OK, kan du förklara eller visa en enda källa på att WV skulle vara ohållbart?

Kommer att hålla dig ansvarig för allt du skriver så det är ingen idé att du kastar ut en massa skit utan grund. Du vet vad du kommer att få tillbaka då.
Citera
2014-12-26, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autoboten
Direktförsäljning år 2000: 114 miljarder dollar. Ont om tid så jag hittade inga nyare. Har dock hört 167 miljarder år 2013. Googla på toppföretagen så ser du att majoriteten växer bra varje år.
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct_selling

Global filmindustri år 2013: 88.4 miljarder dollar
http://www.statista.com/statistics/259985/global-filmed-entertainment-revenue/

Global musikindustri år 2013: 15 miljarder dollar
http://www.ifpi.org/global-statistics.php

Inväntar motargument om dåliga källor osv...

inte 2000.... 2007 enligt din källa
Citera
2014-12-26, 21:04
Medlem
Här kommer en länk till en handfull av du nya Dreamtrips som släpptes idag.

Här kan du se alla priser och hur mycket DreamTrips Points som du kan använda på varje resa.

Håll tillgodo!

http://www.worldventures.com/emails/email.php?emailId=NTc4NQ==
Citera
2014-12-26, 23:16
Medlem
autobotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frohike1ddd
inte 2000.... 2007 enligt din källa

Korrekt, läste för snabbt där
Citera
2015-01-05, 21:53
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dixon75
OK, kan du förklara eller visa en enda källa på att WV skulle vara ohållbart?

Kommer att hålla dig ansvarig för allt du skriver så det är ingen idé att du kastar ut en massa skit utan grund. Du vet vad du kommer att få tillbaka då.

Hur ska du hålla mig ansvarig för det jag skriver här?

Lägger ner nu, den här tråden är ju full av galningar.
Citera
2015-01-10, 10:00
Medlem
cmdQs avatar
Hur kan det här finnas kvar?
Har sett massor med vänner sugas in i den här sekten i tron om att de har funnit en genväg till rikedom och nu sitter de alla i skiten utan en krona.
Hur kan folk på allvar tro att man blir rik genom att betala in pengar ett system som gör andra rika?
Citera
2015-01-10, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmdQ
Hur kan det här finnas kvar?

Enkelt: För att det är det bästa sättet att resa på som kund. Om du inte fattat det av tråden ovan så har du problem. Men fortsätt du att åka på charter och bli blåst på dina pengar .

Citat:
Ursprungligen postat av cmdQ
Har sett massor med vänner sugas in i den här sekten i tron om att de har funnit en genväg till rikedom och nu sitter de alla i skiten utan en krona.
Hur kan folk på allvar tro att man blir rik genom att betala in pengar ett system som gör andra rika?

Den som tror att man bara kan betala in pengar och bli rik är lika korkad som detta inlägg. Om du vill tjäna pengar på WV behöver du göra ett jobb, växa som människa och gå fram som ledare. Alla kan göra det, men det är långt ifrån enkelt.

Frågor på det?
Citera
2015-01-10, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Hur ska du hålla mig ansvarig för det jag skriver här?

Lägger ner nu, den här tråden är ju full av galningar.

Perfekt! En galning mindre...
Citera
2015-01-21, 10:33
Medlem
Citat:
Den som tror att man bara kan betala in pengar och bli rik är lika korkad som detta inlägg. Om du vill tjäna pengar på WV behöver du göra ett jobb, växa som människa och gå fram som ledare. Alla kan göra det, men det är långt ifrån enkelt.

Frågor på det?

Ett problem är ju då att man odlar en bild av att det är enkelt. En stor del av presentationen går åt att visa hur bra man kan få det och hur mycket pengar man kan tjäna. Mycket snack om BMW bilar. Jag fick höra att det skulle vara en bra extrainkoms som student att gå med. Inte ett ord om att det krävs mycket jobb och slit.
"Make a living by living" späder ju bara på bilden. WV säljer en dröm om ett liv långt bort från vardagens tristesser. Dom som köper det kanske är korkade som du skriver eller så hoppas dom bara innerligt att det är sant.
Citera
2015-01-24, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peddz
Ett problem är ju då att man odlar en bild av att det är enkelt. En stor del av presentationen går åt att visa hur bra man kan få det och hur mycket pengar man kan tjäna. Mycket snack om BMW bilar. Jag fick höra att det skulle vara en bra extrainkoms som student att gå med. Inte ett ord om att det krävs mycket jobb och slit.
"Make a living by living" späder ju bara på bilden. WV säljer en dröm om ett liv långt bort från vardagens tristesser. Dom som köper det kanske är korkade som du skriver eller så hoppas dom bara innerligt att det är sant.
ALL MLM handlar om att få folk att tro att de har möjlighet att ändra sin nuvarande situation till att bli framgångsrika entreprenörer. Ibland kanske det lyckas men till 99,999999999999% kommer de flesta sluta utan att ha tjänat något i stort sett. Inget fel med att försöka men tråkigt att MLM företagen lurar in folk med att det är så enkelt.

"Det är bara att säga att jag arbetar för en amerikansk resekoncern och du vill väl resa ofta och billigt?" Klappat och klart!
Citera
2015-01-28, 11:55
Medlem
Citat:
Enkelt: För att det är det bästa sättet att resa på som kund. Om du inte fattat det av tråden ovan så har du problem. Men fortsätt du att åka på charter och bli blåst på dina pengar .

Frågor på det?

Enkelt? Nej , det är INTE enkelt...
Att betala den summan av c:a 4.000 sek (Kommer inte ihåg summan , och orkar inte läsa ikapp allt efter semestern)
För att sedan få lite hotel erbjudanden eller kryssnings erbjudanden som prismässigt ligger i paritet med de stora internet leverantörerna är ingen hit...
Speciellt när det bara gäller vissa datum och vissa resmål - det blir som att "jag hoppas det kommer ett erbjudande som passar mina semesterdagar annars kan jag inte utnyttja medlemskapet"

Att jag sedan "kan" använda summan av min insättning till att "delbetala" hotellvistelsen eller kryssningen blir fortfarande värdelöst eftersom det kommer att bli en orimlighet att hinna resa så pass mycket att man hinner utnyttja alla "poäng".

Tilläggas skall att kunden även måste boka flyg till destinationen...

Som jag och min familj gör idag är följande...

1) Kollar och bokar billiga flygbiljetter till önskad(e) destinationer
2) Bokar billigt trevligt 4-5 stjärnigt hotell via någon av de stora bokningsmotorerna.
(Om tid inte finns så får min Concierge service fixa det (som jag inte betalar för) och det blir samma
prisklass som om jag fixat själv....

Med dreamtrips/WV blir det omvänt

1) Boka vistelse via dreamtrips/WV
2) Hoppas evinnerligt att det går att hitta billigt flyg till destinationen , går inte det så är det
rejält torsk......

Och jag tittar inte på MLM upplägget , jag tittar endast på om det är värt att vara medlem och det är det absolut inte!

Det handlar inte om att tjäna pengar - jag argumenterar för att medlemskapet (UTAN att sälja fler medlemskap!) suger åsneballe!

Om din enda anledning att vara med i WV är att tjäna pengar...

Då har du det riktigt svårt - eftersom produkten (medlemskapet) är ruskigt svårt att sälja...

Du kommentade själv tidigare i samband med att Norge blev tvingade att sluta registrera fler säljrespresentater med att...

Citat:
Du är ju för underbar... Det är ju detta som gör att LT har målat in sig i ett hörn. Genom att stänga registreringen av säljrepresentanter skall det ju inte finnas något att sälja. Medlemskapet har ju inte något värde för dig som kund/konsument.

Lite som att försöka sälja luft... Hur skall LT förhålla sig till att det registreras nya kunder trots att det inte finns något värde?

Till sist angående LT:s kommentarer. De har över huvud taget inte tagit sig tid till att läsa på alla den fakta som WorldVentures har sänt dem. De har inte heller tagit sitt ansvar och tittat på kundsidorna. De har precis som du gjort slutsatser på okunniga kommentarer och det som skickats in i olika anmälningar.

Både din onkunnighet och LT:s okunnighet lyser igenom.

Jag hoppas att du lyfter din nivå på konversation framöver så att vi håller den på en högre nivå.

Du kan ställa vilka frågor du vill om vilket värde medlemskapet som kund/konsument skapar så skall jag svara på detta.

När vi är klara med den Q&A som kommer du att inse att ditt inlägg om att det är bättre att använda kortbolagen är en blåsning som du har köpt rakt av. Vet inte vilken bank eller TV-reklam som har fått dig att gå på detta säljargument.

Medlemskapet i sig har INGET värde för mig som konsument eftersom alla konkurrenter på dagens marknad ligger på samma priser UTAN att man betalar en medlemsavgift!

Som Säljare har medlemskapet ett värde OM jag är en bra säljare och klarar av ett MLM företag och deras upplägg. (Sedan kan man diskutera fram och tillbaka hurvida ett medlemskap är en produkt och skall vara lagligt eller inte i Sverige...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in