2014-12-21, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Du bad om en NY länk - du fick det , och ja , i sammanhanget av en medlemskostand på 4000 per år ÄR den summan försummbar.

Nej, sanningen är att jag synade din bluff. Du sa att du hade ett pris på 950kr/person, men det visade sig att detta var en stor bluff. När fakta tar slut försöker du ljuga till dig fördelar

Sedan är det inte en kostnad. Du har en alternativkostnad på ca. 100kr/år för pengarna som du binder upp. De tjänar du in på första resan.

Vi kan prata om detta hur länge som helst. Vi kan börja med Pris vs. Värde....

Citat:
totalkostnad[/b] är billigare och det är det som är bevisat i flertalet inlägg.
Eftersom jag slipper medlemskostnaden så blir mina resor billigare , och peka inte mot poängen eftersom jag aldrig under ett år kommer att kunna utnyttja samtliga poäng jag samlar på mig p.g.a. semesterbegränsningarna i det svenska arbetslivet.

Produkten är totalt värdelöst och har inget mervärde för mig som konsument.

Så hittar du på något nytt nu när argumenten inte håller. Alla svenskar har minst 25 dagar (fem veckors semester) att ta ut. Om du kommunicerar med din arbetsgivare kan du åka på flera resor som medlem med Dreamtrips. 2014 åkte jag på tre DreamTrips (mina poäng tog slut efter de två första). Utöver detta bokade jag egna resor privat och i tjänsten. Totalt fick jag tillbaka 10 PricePledge när Dreamtrips inte var billigast från början på hotell eller flyg.

Jag reser både privat och i tjänsten med Dreamtrips. Det finns inget som slår detta.

För en familj så innebär det att de kan åka på fler resor för samma pengar. Poängen går snabbt åt när man lär sig att resa på bästa sätt.

Mitt problem nu är att det är flera kompisar som vill att vi skall åka på Dreamtrips tillsammans. Börja bli jobbigt att åka på 5-6 Dreamtrips per år...

Skulle gissa på att Pellets kommer dragandes med fler dåliga argument framöver. Skall jag pissa på dig Pellets hela vägen, eller skall vi börja resonera om fördelar och nackdelar på riktigt?

Kommer att fortsätta att posta alla gånger jag använder prisgarantin och hjälpa er andra med exempel på DreamTrips varje vecka.

Kommer också att vara helt öppen med de nackdelar som finns den dagen som Pellets väljer att köra en konstruktiv dialog.

Alea iacta est!
Citera
2014-12-21, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dixon75
Nej, sanningen är att jag synade din bluff. Du sa att du hade ett pris på 950kr/person, men det visade sig att detta var en stor bluff. När fakta tar slut försöker du ljuga till dig fördelar

Sedan är det inte en kostnad. Du har en alternativkostnad på ca. 100kr/år för pengarna som du binder upp. De tjänar du in på första resan.

Vi kan prata om detta hur länge som helst. Vi kan börja med Pris vs. Värde....

Två fel

1) Det var ingen bluff - tyvärr har jag lite svårt att ge dig en "print screen" från Amadeus eller Galileo utan att outa mig , skall försöka se om jag kan fixa det efter helgerna.

2) Finns INGEN alternativ kostnad på 100:- sek per år i dreamtrips
https://www.dreamtrips.com/membership.html

Citat:
Ursprungligen postat av Dixon75
Så hittar du på något nytt nu när argumenten inte håller. Alla svenskar har minst 25 dagar (fem veckors semester) att ta ut. Om du kommunicerar med din arbetsgivare kan du åka på flera resor som medlem med Dreamtrips. 2014 åkte jag på tre DreamTrips (mina poäng tog slut efter de två första). Utöver detta bokade jag egna resor privat och i tjänsten. Totalt fick jag tillbaka 10 PricePledge när Dreamtrips inte var billigast från början på hotell eller flyg.

Jag reser både privat och i tjänsten med Dreamtrips. Det finns inget som slår detta.

För en familj så innebär det att de kan åka på fler resor för samma pengar. Poängen går snabbt åt när man lär sig att resa på bästa sätt.

Mitt problem nu är att det är flera kompisar som vill att vi skall åka på Dreamtrips tillsammans. Börja bli jobbigt att åka på 5-6 Dreamtrips per år...

Skulle gissa på att Pellets kommer dragandes med fler dåliga argument framöver. Skall jag pissa på dig Pellets hela vägen, eller skall vi börja resonera om fördelar och nackdelar på riktigt?

Kommer att fortsätta att posta alla gånger jag använder prisgarantin och hjälpa er andra med exempel på DreamTrips varje vecka.

Kommer också att vara helt öppen med de nackdelar som finns den dagen som Pellets väljer att köra en konstruktiv dialog.

Alea iacta est!

Nu är du totalt ute och cyklar...

1) Att kommunicera med sin arbetsgivare är inte möjligt för många personer. Det handlar om sin betalda semester eller ta ut obetald semester (vilket absolut inte alla kan)

2) Tre dreamtrips och du gör slut på poängen? Endast möjligt om du endast har c:a 300 poäng och då är Platinum medlem , alternativt c:a 150 poäng och är Gold medlem. Du är fortfarande tvungen att betala med pengar också vilket gör att resan kommer att ligga i samma kostnad som jag själv lägger ut de c:a 10-20 privata resor jag gör per år , inklusive c:a 20 tjänsteresor.

Du kommer aldrig att kunna pissa på mig eftersom jag ligger i samma prisklass som dig men jag använder mig av min resebyrå eller internet och inte Dreamtrips.
M.a.o. jag har ingen kostnad på 4k per år (Eller mer för den delen).

Det finns ingen anledning att använda sig av dreamtrips och signa upp sig , absolut ingen anledning övberhuvudtaget och produkten i sig är totalt katastrofal.

Det är som jag skrivit tidigare - Varför reste inte Norrmännen mer om nu Dreamtrips är så prisvärt? (Och det är bevisat - se tidigare länkat till Lotteritillsynet rapport)
Citera
2014-12-21, 13:24
Medlem
Citat:
Det spelar ingen roll var Remloff befinner sig (Jullov?) , och drar ihop sig?

Nej , Dreamtrips är , och kommer att vara , en värdelös produkt för en konsument att betala för.
(Nej , Inget MLM tänkt - bara ren produkt synpunkt)

Som en produkt är Dreamtrips följande

1) Billigare resor (Nej)

- Det är redan bevisat i flertalet inlägg att Dreamtrips ligger i paritet med likvärdiga hotell som man hittar via valfri bokningsmotor. Det skall även vägas in att du betalar 4.000 Sek per år för ett medlemskap.

Då är vi igång igen då... Du inte visat något som varit i närheten av en DreamTrip ännu. Eftersom du reser för dina poäng är alternativkostnaden 100kr/år

Citat:
2) Du kan använda poängen du får för medlemskostnaden för att DELBETALA resor. (Ja/Nej)

- Som platinummedlem (9k per år) så ligger medianen på att använda poängen per resa på c:a 100 poäng. Detta gör att om jag erhåller 600 eller 1200 poäng aldrig någonsin kommer att kunna utnyttja dessa p.g.a. att jag inte har tiden att resa så pass mycket att jag hinner "bränna" poängen. Vi har endast 25-30 semesterdagar på ett år

Ute och cyklar igen eftersom du inte har kunskapen och inte heller vill skaffa den. Du skickar ut en massa påståenden utan grund. Över 50% av resorna har 200 poäng eller mer. Du har redan sett några exempel på detta.

Platinum får använda 20% poäng mer och sedan är det "Platinum inclusions" på alla DreamTrips. Du kan läsa mer om detta på varje DreamTrip. Du får mer för dina poäng du köper helt enkelt.

Citat:
3) Om du hittar billigare så har du resegaranti (Nej)

- Se nummer 1 - om jag hittar samma 4 stjärniga hotell billigare så hjälper inte denna "resegaranti" eftersom det inte är exakt samma paket inkluderat.

Då finns det andra garantier att använda. Hur svårt skall detta vara att fatta. Skall vi hålla denna diskussion på en riktig nivå någon gång.

Du har ju kommit upp med sämre resor till ungefär samma pris. Du är inte i närheten av att leverera något som har samma värde till samma pengar.

Citat:
4) Concierge Service (Tvivlar starkt på denna)

- Betvivlar att denna concierge service kan mäta sig med den du får som konsument till exempelvis Platinumkorten. Hos Platinumkorten kan du få en uppstoppad orm från afrika levererad till dörren , komma in på diverse nattklubbar o.s.v. Betvivlar starkt på att kunskapen om den svenska marknaden finns hos dreamtrips och att detta inte kan mäta sig med kortbolagens service.

Självklart betvivlar du denna eftersom du inte har några fakta. Skall ge dig två exempel som jag har använt i Sverige under 2014.

1. Biljetter till Håkan Hellström på Ullevi. Fullbokat, fick ändå fem biljetter bredvid varandra tack vare WV:s Concierge.

2. För två veckor sedan skulle jag ta taxi hem en fredagskväll efter ett julbord. 30 min väntetid. Ringde WV:s Concierge. Fick taxi på 12 minuter till ett fast pris som var 150kr lägre än vad jag brukar få betala för denna resa...

Men, men... Du vet ju att den är dålig...

Citat:
5) Personlig guide på resmål (Ja/Nej)

- Nej , om man åker på semester , vill man (oftast!) vara själv och njuta av vistelsen. Tillika så har dreamtrips avskrivit sig detta om det understiger 20 deltagare.

I stort sett alla DreamTrips är det fler än 20 personer. Du hänger ju inte med i vilken takt konceptet växer... Finns vissa äventyrsresor där antalet personer är begränsat, men du ingår det ändå guider mm.

Du kan räkna med att du har en personlig värd på alla resor. Du använder denna person så lite eller så mycket du vill.

Citat:
Summering: Istället för ett Dreamtrips medlemskap så rekommenderar jag att man tittar på kortbolagens platinumkort som du får så mycket mer för. (Familje medlemmar har exakt samma kort med samma förmåner inkluderat i din årskostnad , dessutom billigare årskostnad) Vad gäller resorna så plockar du ihop dom själv , eller låter din concierge service fixa det och du kommer att få ett totalpris som är lika med Dreamtrips.

https://www.handelsbanken.se/shb/INeT/IStartSv.nsf/FrameSet?OpenView&iddef=&navid=A_Konton_&a mp;sa=/shb/Inet/ICentSv.nsf/Default/qC4A4E37DB0752FEEC125738000239951 -> Handelsbanken , 1900:- per år

https://www.americanexpress.com/se/content/platinum-card/ -> Amex , 6000:- per år

https://danskebank.se/sv-se/privat/Kort/Produkter/Pages/Platinum.aspx -> Danske bank Mastercard , 1600:- per år

http://www.eurocard.se/privat/vara-kort/eurocard-platinum/pris-och-villkor/#main -> Eurocard , 1500:- per år.

Självklart gör du detta eftersom du som så många andra är torsk på att gå på denna reklam när bara bankerna i Sverige tjänar miljarder på alla transaktioner under året.

Detta är en kostnad som du inte får tillbaka utan att du konsumerar. Du är torsk som så många andra svenskar...
Citera
2014-12-21, 13:26
Medlem
Citat:
Två fel

Det är som jag skrivit tidigare - Varför reste inte Norrmännen mer om nu Dreamtrips är så prisvärt? (Och det är bevisat - se tidigare länkat till Lotteritillsynet rapport)

Eftersom du inte är läskunnig har du ju inte sett de fatala bristerna i denna rapport.

Återkommer till dig när jag fått tag i dokumenten från Oslo Tingsrätt.

Kommer att pissa på dig igen....
Citera
2014-12-22, 19:12
Medlem
Då var det dags för en Price Pledge igen!

PP Request - Hotel - Trip 847898
Pricepledge 19:01
Till: xx.yy@hotmail.com
pricepledge@rovia.visionhelpdesk.com

Good Day,

Thank you for your interest in the Rovia Price Pledge program. We have processed your claim and will be crediting your account $72.77 in Rovia Bucks within the next 10 business days.

Happy Travels!

Rovia Price Pledge

Återigen en tjänsteresa där det fanns billigare hotell på Trivago. Bara att använda prisgarantin så blev det billigast ändå.

Någon som fortfarande inte förstår hur man reser billigast?
Senast redigerad av Dixon75 2014-12-22 kl. 19:16.
Citera
2014-12-23, 21:52
Medlem
basseakers avatar
Alltså jag är inte insat för fem jävla öre, men varför i helvete skulle någon vilja gå med i World Ventures? Alla som talar bra om skiten i den här tråden ger mig fan kalla kårar.
Citera
2014-12-23, 22:17
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rustab
Varför skulle man inte det?
En fråga att ställa dig.

För att jag inte ger bort mina pengar så enkelt.

Jag kanske är nöjd med att bo i Sverige. Varför åka på semester?
Citera
2014-12-23, 23:49
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rustab
Ja varför ha ett liv med innehåll....
Loser

Ursäkta men kan man inte ha ett liv med innehåll i Sverige? Kanske inte med din lilla syn på livet.
Känns som att den riktiga losern är den som köper in sig i sånt här och tycker det är sååååå bra och alla andra är såååånnaaa loooosers som inte gör samma.
Fanatiker finns det gott om.
Citera
2014-12-24, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Ursäkta men kan man inte ha ett liv med innehåll i Sverige? Kanske inte med din lilla syn på livet.
Känns som att den riktiga losern är den som köper in sig i sånt här och tycker det är sååååå bra och alla andra är såååånnaaa loooosers som inte gör samma.
Fanatiker finns det gott om.

Har reagerat på wv syn på livet och arbete. När man lyssnar på dessa hör man saker som. "Kom upp ur grottan", "vill du gå till fabriken hela livet?", att man minsan inte tänker jobba hela livet för något företag!! osv. Istället ska man resa jorden runt, njuta och styra sitt liv själv.

Jovisst låter super! Men det speglar ändå en sned världsbild. Man kan leva ett bra liv utan att resa jorden runt. Majoriteten av världens befolkning kan inte resa jorden runt och leva ett lyxliv(lever dess värdelösa liv?). Det är andra människors slit som gör det möjligt för er att resa. Så i ena sekunden klankar man ner på arbete för att i andra utnyttja andras slit för att själv kunna njuta.

Wv affärside är att sälja en dröm om ett bättre liv som man tror att man får när man kan resa värden runt. Obs klankar inte ner på resande i sig, det är en fantastiskt möjlighet vi har
Citera
2014-12-24, 17:24
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peddz
Har reagerat på wv syn på livet och arbete. När man lyssnar på dessa hör man saker som. "Kom upp ur grottan", "vill du gå till fabriken hela livet?", att man minsan inte tänker jobba hela livet för något företag!! osv. Istället ska man resa jorden runt, njuta och styra sitt liv själv.

Jovisst låter super! Men det speglar ändå en sned världsbild. Man kan leva ett bra liv utan att resa jorden runt. Majoriteten av världens befolkning kan inte resa jorden runt och leva ett lyxliv(lever dess värdelösa liv?). Det är andra människors slit som gör det möjligt för er att resa. Så i ena sekunden klankar man ner på arbete för att i andra utnyttja andras slit för att själv kunna njuta.

Wv affärside är att sälja en dröm om ett bättre liv som man tror att man får när man kan resa värden runt. Obs klankar inte ner på resande i sig, det är en fantastiskt möjlighet vi har

Wvs affärsidé är att dra in pengar på idioter, alla med lite i skallen förstår att det är ohållbart och att den som drar in pengarna knappast är en själv.

Affärsidén är inte att erbjuda ett skit utan att spela på människors idioti och girighet.
Citera
2014-12-25, 21:22
Medlem
autobotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Alltså jag är inte insat för fem jävla öre, men varför i helvete skulle någon vilja gå med i World Ventures? Alla som talar bra om skiten i den här tråden ger mig fan kalla kårar.

Dina kalla kårar är ett resultat av din inledande mening och ett stängt sinne. Sätt dig in i MLM med ett öppet sinne så kommer du förstå varför. Jag säger inte att MLM är något för alla, det är det verkligen inte, men du kommer förstå varför VISSA väljer det.

Har du lika låg förståelse för de som rycker tag i dig i köpcentret och vill erbjuda dig mobilabonnemang? "HUR FAN kan de lura folk på det sättet???" De säljer också på provision, OM kunderna fullföljer köpet = är nöjda.

MLM, eller direktförsäljning är en av världens största branscher, större än musik och filmindustrin TILLSAMMANS, så dina kalla kårar kommer från okunskap.
Citera
2014-12-26, 09:08
Medlem
JohnFilipNordlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autoboten
.

MLM, eller direktförsäljning är en av världens största branscher, större än musik och filmindustrin TILLSAMMANS, så dina kalla kårar kommer från okunskap.

Det här var spännande, presentera hemskt gärna siffror som styrker detta (är seriöst nyfiken), dvs inga Kalle Anka-siffror från en WV-broschyr eller ett youtube-klipp med någon pastor som står och säljer blåbärsdryck osv.

(PS. "öppna ditt sinne" är MLM-retorik för "öppna din plånbok")
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in