2015-01-09, 01:10
Medlem
Freass avatar
Vill inte få massa säljsnack i örat för en liten grej så jag hoppades nån visste här:

Nu har jag sett att Telia kör en ny reklam med hörlurar till sina abonnemang, va händer med tidigare erbjudanden. Jag tänker framförallt på (usb/Bluetooth)-högtalaren från Marshall?
Finns den kvar att välja på eller kör som till ett visst datum sen går vidare på nästa pryl?

Va lite sugen på den ett tag och har inte riktigt släppt den antar jag.
Citera
2015-01-09, 05:20
Medlem
BeerDudes avatar
Någon som vet leveranstiden på en Iphone 6 plus 64gb space grey hos halebop?
Citera
2015-01-19, 13:17
Medlem
Känns jättebra att samtliga av Halebops laddningsalternativ som inte involverar att köra till närmaste ATGombud inte fungerar för tillfället, och att supporten slänger anklagelser omkring sig och skriver som en berusad 4åring.

Blev anklagad för att ha ljugit om hur länge jag haft problem med laddning via kontokort för att jag hade gjort en laddning via internetbank för inte så länge sedan(), och fick upprepa att jag hade problem med BÅDE laddning via internetbank och kontokort minst 3 gånger innan jag fick något svar på vad problemet kunde vara med kontantkortsladdningen och svaret jag fick så var såklart att det var mitt fel för att systemet hade hängt sig för att jag "försökt ladda för många gånger under väldigt kort tid"

Verkar inte så jävla stabilt det där inte.
Citera
2015-01-21, 05:17
Avslutad
Tjenixen!

Jag har under dagen köpt en sådan här (http://www.icahemma.se/smartphone-lumia-530-dark-grey-nokia-p-32714-c-596.aspx) och med den följer ett årskort mobilsurf som man måste aktivera genom att fylla på det medföljande kontantkortet med 100 kr.

Nu är det länge sedan jag själv har använt kontantkort från Telia, så jag tänkte friska upp minnet genom att läsa lite på deras hemsida om det fanns uppgifter om det var något specifikt man behövde fylla på med, men blev ännu mer förvirrad av det.

Dom har ju nuförtiden så att man kan ladda på olika saker.

Är det bara att göra som förr, att gå till närmsta återförsäljare och be om en Telia refill för 100 kr och sedan ladda på det för att aktivera årskortet? Eller måste jag fylla på 100 kr med något specifikt, typ 100 kr mobilsurf eller t.ex. 100 kr samtal/sms?

Har som sagt lite dålig koll på Telia nuförtiden.

Tacksam för svar och hjälp!
Citera
2015-01-21, 18:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoNeedForAUsername
Tjenixen!

Jag har under dagen köpt en sådan här (http://www.icahemma.se/smartphone-lumia-530-dark-grey-nokia-p-32714-c-596.aspx) och med den följer ett årskort mobilsurf som man måste aktivera genom att fylla på det medföljande kontantkortet med 100 kr.

Nu är det länge sedan jag själv har använt kontantkort från Telia, så jag tänkte friska upp minnet genom att läsa lite på deras hemsida om det fanns uppgifter om det var något specifikt man behövde fylla på med, men blev ännu mer förvirrad av det.

Är det bara att göra som förr, att gå till närmsta återförsäljare och be om en Telia refill för 100 kr och sedan ladda på det för att aktivera årskortet? Eller måste jag fylla på 100 kr med något specifikt, typ 100 kr mobilsurf eller t.ex. 100 kr samtal/sms?

Någon som kan hjälpa mig?
Citera
2015-01-21, 18:29
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Tjenixen!

Du laddar på med valfri prisplan för telefoni, inte för mobilt bredband.
Citera
2015-01-21, 23:16
Avslutad
Tackar.

Den lilla informationslapp som medföljde gjorde gällande att man var tvungen att ladda på med minst 100 kr. Så jag kör väl på den summan. Man har ju säkert användning för pengarna, trots att det är gratissurfandet som jag mest tänker använda.

Så det är bara att knalla in hos närmsta återförsäljare och be om att få köpa Telia refill för 100 kronor (är det vad det kallas för?) och sedan ladda på det, så aktiveras Årskort mobilsurf automatiskt?
Citera
2015-01-22, 00:09
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Tackar.

Den lilla informationslapp som medföljde gjorde gällande att man var tvungen att ladda på med minst 100 kr. Så jag kör väl på den summan. Man har ju säkert användning för pengarna, trots att det är gratissurfandet som jag mest tänker använda.

Så det är bara att knalla in hos närmsta återförsäljare och be om att få köpa Telia refill för 100 kronor (är det vad det kallas för?) och sedan ladda på det, så aktiveras Årskort mobilsurf automatiskt?

Ja enligt den informationen som Telia lämnar ifrån sig, så är det just så du ska göra.
Citera
2015-01-22, 04:39
Avslutad
Alright. Då ska jag fixa med det senare under dagen så kan jag förhoppningsvis komma igång och surfa och använda den nya mobilen.

Jag uppskattar att ni tog er tid att hjälpa mig, AntonS och atjautigs. Tack!
Citera
2015-02-19, 06:29
Medlem
copes avatar
Har sätt lite varstans nu utan resultat så jag provar i denna tråd så.
Det är så att jag har Telia kontantkort i min telefon och kört med Telia Mobil, fungerat utmärkt.

Men det är så att Telia, förra året någonstans mellan aug-okt gjorde en ändring så min mobildata slutade fungera /gick väldigt segt. Browser och Google play fungerade inte alls medan ett fåtal appar som t. Ex. Flashback fungerade, även memedroid vill jag minnas.

Var förbi på Telia och beskrev detta. Efter han kikat runt lite så gjorde han någon inställning som jag inte hann se och en omstart senare så allt fungerade igen som det skulle.

Nu har jag gett telefonen till min sambo och gjorde en total radering innan och då är den tillbaka till samma problem igen. Ska åka förbi Telia men tänkte först höra om någon annan varit med om detta
Citera
2015-02-19, 18:21
Medlem
MadameWhos avatar
När jag skaffade mitt Halebop rubbet gjorde jag en förlängning av mitt gamla abonnemang men uppgraderade till det nuvarande Halebop rubbet. Som "bonus" fick jag 4gb surf när det egentligen bara ingick 3gb för samma pris. Idag fick jag ett sms om att Halebop ska ge alla rubbet-kunder mer surf och på Halebop rubbet blir det 6gb. Misstänker att så inte är fallet, men kommer jag fortfarande få +1gb surf, dvs 7gb surf?
Citera
2015-02-21, 23:53
Medlem
cykelsadels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadameWho
När jag skaffade mitt Halebop rubbet gjorde jag en förlängning av mitt gamla abonnemang men uppgraderade till det nuvarande Halebop rubbet. Som "bonus" fick jag 4gb surf när det egentligen bara ingick 3gb för samma pris. Idag fick jag ett sms om att Halebop ska ge alla rubbet-kunder mer surf och på Halebop rubbet blir det 6gb. Misstänker att så inte är fallet, men kommer jag fortfarande få +1gb surf, dvs 7gb surf?

Lättast är ifall du tar kontakt med Halebob och frågar. Du fick ju en bindningstid som tack fick du 4 GB. Alltså kan man ju tycka att du borde få 7 GB.

Antar säljarna redan visste om höjningen. Och detta är en lockvara med extra GB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in