2013-01-28, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iHenked
Njae, Wywallet är ett samarbete mellan alla större mobiloperatörer, men tror det blir obligatoriskt för alla operatörer enligt nya bestämmelser som riksdagen tagit. Kan inte bestämmelsen i huvudet dock, men det har med finansinspektionen att göra.

Vad blir obligatoriskt? Att operatörerna måste ansluta sig till WyWallet eller att man inte får köpa sms-biljetter utan det?
Citera
2013-01-29, 04:20
Medlem
Goldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gest
Vad blir obligatoriskt? Att operatörerna måste ansluta sig till WyWallet eller att man inte får köpa sms-biljetter utan det?
Det har med den nya betaltjänstlagen att göra. Direktiv från EU...
Här kan du läsa en bra artikel kring denna röra.
Citera
2013-01-29, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldberry
Det har med den nya betaltjänstlagen att göra. Direktiv från EU...
Här kan du läsa en bra artikel kring denna röra.

Tack den var bra!
Citera
2013-01-30, 12:33
Medlem
AntonSs avatar
För vår del är det helt slut med SMS-betalningar.

WyWallets fruktansvärt dåliga avtal gör det ju omöjligt att acceptera dem.
Citera
2013-02-07, 11:50
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS

Hur menar du nu?

Jag är inte jätteinsatt i detta, men mig veterligen finns det alternativ att köpa tjänster via mobilen utan att använda sig av WyWallet? Hos Telenor verkar dessutom allt fungera precis som tidigare....
Citera
2013-02-07, 14:31
Medlem
Citat:

Vad är det dåliga menar du? Visst är det inte helt super - men det med att de kunde sälja dina uppgifter till tredje part är ju borttaget.

Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Hur menar du nu?

Jag är inte jätteinsatt i detta, men mig veterligen finns det alternativ att köpa tjänster via mobilen utan att använda sig av WyWallet? Hos Telenor verkar dessutom allt fungera precis som tidigare....

Du behöver WyWallet men det går att få SMS-köpen på sin vanliga mobilfaktura fortfarande - men det går även att ha ett saldo hos WyWallet om man föredrar det
Citera
2013-02-07, 17:00
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Hur menar du nu?

Det jag framför allt menar är att villkoren kräver att jag accepterar reklam och andra marknadsföringskontakter från alla som wywallet har lust med.

Det är inte alls acceptabelt, tycker jag. Det är mycket skit redan nu till den fasta telefonen. Jag har definitivt ingen lust att godkänna samma skit till mobilen också!
Citera
2013-02-24, 22:37
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Det jag framför allt menar är att villkoren kräver att jag accepterar reklam och andra marknadsföringskontakter från alla som wywallet har lust med.

Det är inte alls acceptabelt, tycker jag. Det är mycket skit redan nu till den fasta telefonen. Jag har definitivt ingen lust att godkänna samma skit till mobilen också!

Om man har Telia, så blir det egentligen ej så står skillnad. Ur villkoren:

Citat:
12.4 Telia behandlar Kunduppgifter och Trafikuppgifter för att tillhandahålla Tjänsten, fullgöra skyldighet enligt lag eller annan författning, för registervård samt för att marknadsföra Telias eller andra företags varor och tjänster. Kunden samtycker till att Kunduppgifter och Trafikuppgifter får användas för sådan marknadsföring. Kunden kan återkalla samtycket när som helst genom skriftligt meddelande till Telia. Om det behövs för att tillhandahålla Tjänsten lämnas Kunduppgifter och Trafikuppgifter ut till Telias samarbetspartners.

Många företag låter sådana har medgivanden skrivas in i avtalen. Men man kan alltid, enligt PUL. Skriftligen avböja att uppgifterna behandlas för marknadsföring.
Citera
2013-04-02, 19:07
Medlem
Telia tar nu hutlösa 399kr/månad för 10GB data på Mobilt Bredband. Om jag har räknat rätt så är det ungefär 20 gånger dyrare än 3s motsvarighet, där du får 100GB data för 299kr/månaden. Alltså galet dyrt.
Citera
2013-04-02, 23:31
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Telia tar nu hutlösa 399kr/månad för 10GB data på Mobilt Bredband. Om jag har räknat rätt så är det ungefär 20 gånger dyrare än 3s motsvarighet, där du får 100GB data för 299kr/månaden. Alltså galet dyrt.

Ja, det verkar ha blivit stor försämring. I avtalen som fanns för några veckor sedan så gällde ju 20GB/månad för 299 kr, med möjlighet dubblera datamängden för 100 kr/månad. Alltså 40 GB för 399 kr/månad. Redan då väldigt dyrt.

Telias datamängd har minskatt med 75 % på tre veckor.

Undrar om det har att göra med lanseringen utav Telia Mobil Dela?
Citera
2013-04-25, 10:05
Medlem
Någon som vet om luren HTC One från Halebop är operatörlåst ?
Citera
2013-04-25, 11:01
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riggragg
Någon som vet om luren HTC One från Halebop är operatörlåst ?

Det ska stå angivet i så fall, vilket det inte gör för den modellen. Så nej, den ska ej vara operatörslåst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in