Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Det jag framför allt menar är att villkoren kräver att jag accepterar reklam och andra marknadsföringskontakter från alla som wywallet har lust med.
Det är inte alls acceptabelt, tycker jag. Det är mycket skit redan nu till den fasta telefonen. Jag har definitivt ingen lust att godkänna samma skit till mobilen också!
Om man har Telia, så blir det egentligen ej så står skillnad. Ur villkoren:
Citat:
12.4 Telia behandlar Kunduppgifter och Trafikuppgifter för att tillhandahålla Tjänsten, fullgöra skyldighet enligt lag eller annan författning, för registervård samt för att marknadsföra Telias eller andra företags varor och tjänster. Kunden samtycker till att Kunduppgifter och Trafikuppgifter får användas för sådan marknadsföring. Kunden kan återkalla samtycket när som helst genom skriftligt meddelande till Telia. Om det behövs för att tillhandahålla Tjänsten lämnas Kunduppgifter och Trafikuppgifter ut till Telias samarbetspartners.
Många företag låter sådana har medgivanden skrivas in i avtalen. Men man kan alltid, enligt PUL. Skriftligen avböja att uppgifterna behandlas för marknadsföring.