Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-20, 10:34
  #25
Medlem
MrHippies avatar
När jag gick på soc brydde hon sig inte om jag fick in 800-1000kr av min mor. Syntes gott och väl på utdragen med som jag skickade in.

Tror dock när du vunnit pengar att hon kan bestämma sig att dra ner på bidraget.
Citera
2015-01-20, 10:49
  #26
Medlem
Ratis avatar
Kan du inte föra över lite i taget?
Citera
2015-01-20, 11:03
  #27
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voldtekt
Förstår inte varför folk hjälper någon som lever på bidrag från våra skattepengar att komma undan med nått sånt här.

Om din anledning till varför du ej kan söka jobb är god så ber jag såklart om ursäkt men annars hoppas jag att dom tar varenda spänn av dig. Att komma undan med sånt här när man inte bidrar med någonting är inte önskvärt. Men återigen reserverar jag mig för eventuell god anledning till att du ej kan jobba TS, i så fall önskar jag dig lycka till.
Regeringen slänger redan mina skattepengar i sjön så jag bryr mig knappast om jag eller någon annan vill hjälpa en person att bajsa på vårat system.
Citera
2015-01-20, 11:52
  #28
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Regeringen slänger redan mina skattepengar i sjön så jag bryr mig knappast om jag eller någon annan vill hjälpa en person att bajsa på vårat system.

Yes, hänger med i ditt resonemang.
Men förstår du själv att det inte skulle fungera om alla tänkte så?
Citera
2015-01-20, 12:39
  #29
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Ta ut till neteller, moneybookers, paypal etc
Citera
2015-01-20, 13:11
  #30
Medlem
JellyJansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghozzt29
man kan bara ta ut pengarna till ett bankkonto i ditt namn. så det verkar som jag får försöka fixa ett till konto

Skit i det, är det värt att riskera bli åtalad för bedrägeri för 1500 kr?
Citera
2015-01-20, 14:06
  #31
Medlem
Daniel_s85s avatar
Steg.1:
Börja med skapa dig ett konto på Neteller.com, skicka in ID så dom verifierar ditt konto.
Gör sedan en insättning med Trustly, minimum 195 SEK.

Steg.2:
Skapa ett konto på din mor? far? nära bekant? Prata givetvis med personen innan så denna vet att pengar kommer in på kontot. Upprepa steg 1 för denne person som du kommer överens med.
Hos denna person ska du även trycka på "Verified Bank Account", Neteller sätter då in ett belopp som personen får in på kontot denne väljer att använda.

Steg.3:
Gör en insättning på Unibet med Neteller, minimum 150 SEK.
Ta sedan ut pengarna till ditt Neteller, för att sedan göra en överföring helt kostnadsfritt till personen som ställt upp att hjälpa dig.

Steg.4:
Ta ut pengarna från den andra personens Neteller konto, kostnad 65 kr. Kommer in på kontot mellan 2-5 arbetsdagar.

Lycka till!
Citera
2015-01-20, 14:12
  #32
Medlem
UlfGullivers avatar
Hade jag levt på soc hade jag blivit lättad om jag slapp be om full ersättning en månad.

Var snäll och förstå vad soc är och skärp dig
Citera
2015-01-20, 14:19
  #33
Medlem
Turkishs avatar
Det absolut enklaste är ju att öppna ett konto i en till bank som inte Soc känner till. För Unibets del spelar det ingen roll vilken bank du har konto i. Så länge de ser att bankkontot tillhör dig så är det inga problem att få ut cashen.
Citera
2015-01-20, 17:37
  #34
Medlem
whoozes avatar
Varför ska vi andra stå för ditt leverne om du nu har pengarna själv?
Citera
2015-01-20, 17:41
  #35
Medlem
asdfarns avatar
Hellre till socfall än alla invandrare? Brunt har jag nog av i röven.
Citera
2015-01-20, 17:44
  #36
Medlem
rikastistorstans avatar
Vad är det för slapp socialsekreterare du har? Kollar hon inte kontot varje månad vid ny ansökan? Så har det varit för mig. Dessutom har hen dragit 500 kr nästa månad när jag fått det insatt av min mor.

Det är därför man ska spela nätpoker på en vän eller släktings konto. Vinner ett par lax extra varje månad som soc aldrig får se röken av.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback