2015-01-20, 00:25
Bannlyst
Så här ligger det till:

Soc brukar oftast kräva kontoutdrag den första gången du ansöker om bidrag. Sen kan stickkontroller ske men det är inte allt för vanligt. Säkrast är att vänta med att plocka ut cashen efter nästa kontoudragskontroll. Annars får du riskera, du gillar ju att spela och oddsen är bra mer än 50% att klara sig.
Citera
2015-01-20, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Så här ligger det till:

Soc brukar oftast kräva kontoutdrag den första gången du ansöker om bidrag. Sen kan stickkontroller ske men det är inte allt för vanligt. Säkrast är att vänta med att plocka ut cashen efter nästa kontoudragskontroll. Annars får du riskera, du gillar ju att spela och oddsen är bra mer än 50% att klara sig.
Så är det inte alls. Socialtjänsten kräver kontoutdrag varje månad. Man söker bidraget månadsvis och därför behöver man lämna in uppgifter på inkomster/utkomster. Så med allra största sannolikhet så kommer inte du, TS, få behålla dina 1500:-. Det funkar inte heller att ta ut pengarna till någon annans konto om du inte spelar poker och chipdumpar allt till en polare. Ett alternativ är att du öppnar ett NETeller-konto och för över pengarna dit. Där kan du även ansöka om ett bankkort som är off the radar för svenska myndigheter.
Citera
2015-01-20, 01:24
Bannlyst
ALLT du får in på ditt konto kommer socialen räkna som inkomst och dra av nästa månad då du ska få cash. Så att fixa ett konto som du inte behöver visa upp är att föredra, eller att du ger till morsan, polare och dom tar ut och ger dig direkt i hand.

Passa dig även för att låta folk föra över pengar. Samma sak där. Även om det inte är du som ska använda pengarna, kommer det räknas som dina.
Citera
2015-01-20, 01:39
Medlem
Jag vet inte hur soc jobbar, men jag vet hur du kan få ut dina pengar. Du känner väl någon med unibet konto. Möt honom i poker se till att förlora dina pengar till honom, gärna innan flopp så slipper du betala rake. Två minuter senare har han pengarna på sitt konto och du kan ta dom den vägen.
Citera
2015-01-20, 01:40
Medlem
Förstår inte varför folk hjälper någon som lever på bidrag från våra skattepengar att komma undan med nått sånt här.

Om din anledning till varför du ej kan söka jobb är god så ber jag såklart om ursäkt men annars hoppas jag att dom tar varenda spänn av dig. Att komma undan med sånt här när man inte bidrar med någonting är inte önskvärt. Men återigen reserverar jag mig för eventuell god anledning till att du ej kan jobba TS, i så fall önskar jag dig lycka till.
Citera
2015-01-20, 01:42
Medlem
Socialen räknar allt som kommer in på kontot som inkomster.

Behåll pengarna på kontot tills du slipper socialen
Citera
2015-01-20, 03:32
Medlem
TruckUrbans avatar
Du borde vara GLAD att du drar in egna pengar utan soc. Jag sparade varenda krona från sommarjobbet för att kunna försörja mig, pengar som jag kunde ha kvar på mitt norska konto och handlat för precis som vanligt. Soc hade inte märkt ett skit. Men nu valde jag att sätta in allt på mitt svenska kort så jag kunde betala hyra osv själv i 5 månader, så jag slapp soc. Nu är jag, tyvärr, beroende av dem igen...
Citera
2015-01-20, 06:17
Medlem
heroinsunrises avatar
De tar allt.
Citera
2015-01-20, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llllllll
Jag vet inte hur soc jobbar, men jag vet hur du kan få ut dina pengar. Du känner väl någon med unibet konto. Möt honom i poker se till att förlora dina pengar till honom, gärna innan flopp så slipper du betala rake. Två minuter senare är båda era konton spärrade och ni kan titta i månen efter pengarna.

FYP
Citera
2015-01-20, 08:36
Medlem
paperboy85s avatar
Vet socialen om att du inte är registrerad hos Arbetsförmedlingen längre?
Citera
2015-01-20, 09:12
Medlem
snyggelmers avatar
Tror dom kommer dra av 1500... Soc är enbart till för att man inte ska svälta ihjäl och vara hemlös,
Citera
2015-01-20, 09:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Voldtekt
Förstår inte varför folk hjälper någon som lever på bidrag från våra skattepengar att komma undan med nått sånt här.

Om din anledning till varför du ej kan söka jobb är god så ber jag såklart om ursäkt men annars hoppas jag att dom tar varenda spänn av dig. Att komma undan med sånt här när man inte bidrar med någonting är inte önskvärt. Men återigen reserverar jag mig för eventuell god anledning till att du ej kan jobba TS, i så fall önskar jag dig lycka till.
Att någon lever på bidrag är väl knappast det största problemet vi kan utsättas för idag. Vad sägs om att börja strukturera landet igen och ge landet sin värdighet tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in