2015-01-19, 18:14
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonah
Kanske har många andra fel, kanske har jag fel, kanske har någon av er två fel. Även om han tjänar 300kkr eller 30kkr i månaden anser jag, och antagligen alla andra också, att han inte är värd det.
DIFs problem är att vi har pengar som fansen dragit ihop.. o alla vet det. Säcken o co har ju sagt att det varit väldigt svårt att attrahera spelare under året trots försök. Sen är ju budgeten begränsad kontra andra lag i år....så viss stress o press finns ju på ledningen att faktiskt leverera in en spelare.

Om laget hamnar i kval i år utan att de rört pengarna så blir det ett jävla liv såklart.

Hur de spenderas kan man ha väldigt starka åsikter kring men faktum är att det är spelarens marknad så här sent på säsongen och nu har ju Fleury gått bra i Finland så agenten prisar ju honom därefter såklart.

Valet för DIF är ju att nappa på någon av de som finns tillgängliga (som vi har råd med) eller sitta stilla..och få en jävla kritik över varför de inte använder pengarna.

Jag kan ju säga att jag inte är skitnöjd minst sagt men det enda man kan hoppas på är att han har ett "career year" o att det håller i sig 2 månader till. Många spelare har ju såna år då det bara flyter på o allt går in.
Citera
2015-01-19, 18:31
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrbaggen
Lotterinämnden har möte i morgon förmiddag.

Alla Sveriges hockeyexperter har konstaterat att tacklingen va ok, detta har även Bäckman och alla Frölundare hållit med om, den enda som tycker tacklingen varit felaktig är Per Ledin, blir intressant att se om dn går emot hela expertgänget, och vad dom skulle kunna hitta för fel med tacklingen, blir Lindholm avstängd så måste det ju betyda att open ice tacklingar sker på egen risk, för skulle mot all förmodan motståndaren bli skadad så får man räkna med att bli avstängd även om tacklingen i sig är en bra och regelrätt tackling.
Citera
2015-01-19, 19:12
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Fleury kostade strax under millen. Det är vad spelare kostar om man vill värva nu. Lasch ligger på åtminstone det dubbla. Vill inte ens tänka på vad Pesonen får tex.

Nej, alla spelare kostar inte en miljon för drygt tre månader. Fleury gör det inte.
Citera
2015-01-19, 19:14
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Alla Sveriges hockeyexperter har konstaterat att tacklingen va ok, detta har även Bäckman och alla Frölundare hållit med om, den enda som tycker tacklingen varit felaktig är Per Ledin, blir intressant att se om dn går emot hela expertgänget, och vad dom skulle kunna hitta för fel med tacklingen, blir Lindholm avstängd så måste det ju betyda att open ice tacklingar sker på egen risk, för skulle mot all förmodan motståndaren bli skadad så får man räkna med att bli avstängd även om tacklingen i sig är en bra och regelrätt tackling.

Har du hört begreppet charging någon gång?
Citera
2015-01-19, 19:50
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
"Vad är ditt mål med det här uppdraget?
-Jag ska hjälpa Brynäs att klättra i tabellen. Brynäs är en anrik förening som har ambition att ligga högt uppe i tabellen och med lite detaljändringar i spelet hoppas jag kunna ändra på tabelläget. Det är ett prekärt läge som Brynäs befinner sig i men jag har en plan som jag tror på. Vi ska sätta ett spel där alla vet vad som ska göra."

Precis vad vi behöver. Hoppas det inte bara är tomma ord.

http://www.brynas.se/artikel/62665/
Man blir ju lite tårögd och hård i brallan.

Men som sagt:
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Hoppas det inte bara är tomma ord.
Citera
2015-01-20, 02:24
Medlem
Nu kan man konstatera att än en gång att Färjestad är störst i hockeysverige.

http://www.farjestadbk.se/artikel/62661/

”Hockeyns motsvarighet till fotbollens AIK – en stormakt genom alla tider. Klubbarna delar vissa negativa associationspunkter. Stöket kring FBK sker dock främst på liganivå och i media.
Klubben uppfattas som kaxig i hockeysverige. Varumärket andasvinnarmentalitet. Inget annat än vinst accepteras och det är lite osvenskt.
I medgång är det fantastiskt att spela för Färjestad, men publiken kan bua om man förlorar två matcher i rad. Det är ett otroligt tryck på spelare och ledare.
Tillsammans med Djurgården och Brynäs är Färjestad den mest klassiska hockeyklubben. Det finns mycket tradition i väggarna. Klubben är väldigt stark i Värmland och i upptagningsområdet, men väcker kanske inte alltid kärlek och sympati i övriga Sverige."

Men detta visste ju alla sedan tidigare.

Vinst borta i kväll mot LHC så är man med och nosar på andra platsen. Riktigt kul då Färjestad började säsong riktigt uselt och är i dag endast 5 poäng efter succe Frölunda

Som ovan nämnt. Det sitter i väggarna
Citera
2015-01-20, 04:43
Medlem
siryessirs avatar
Det är klart Brynäs skulle plocka in två tränare med anknytning till Luleå. Trodde någon något annat? I övrigt är det tråkigt att Bulan ska smutsa ner sin byk genom att representera Brynäs, men det är kul att han har landat ett jobb som huvudtränare. Kärleken han hyser för Luleå lär ändå inte svalna.
Citera
2015-01-20, 07:38
Avslutad
En av mina vänner har hört från sin källa att Dahlen kommer presenteras som Leksands nya tränare, han vägrar röja sin källa men han trodde sig vet att han skulle presenteras nån gång inom de närmaste veckorna, skulle Appelgren vara på väg bort?

Kanske var Dahlen Huselius pratade om när han sa att ett rutinerat namn skulle vara aktuell för Leksand?
Citera
2015-01-20, 07:59
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte

Har du hört begreppet regelrätt tackling nån gång?
Det är väl inte Pers fel att motståndaren spelar hockey och samtidigt tittar rakt ner i backen.
Bäckman har erkänt själv att det va till största delen hans eget fel, kudos för det.
Citera
2015-01-20, 09:17
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
En av mina vänner har hört från sin källa att Dahlen kommer presenteras som Leksands nya tränare, han vägrar röja sin källa men han trodde sig vet att han skulle presenteras nån gång inom de närmaste veckorna, skulle Appelgren vara på väg bort?

Kanske var Dahlen Huselius pratade om när han sa att ett rutinerat namn skulle vara aktuell för Leksand?
Säker på att det inte var sportchefsgruppen han menade? Ledningen har ju sagt att dom vill ha kvar Äpplet.
Citera
2015-01-20, 10:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Jag tycker också som Frölundait att det möjligen är en charging, inget mer än så! Finns ingen inom Frölunda som hävdar annat vad jag har läst.
Citera
2015-01-20, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Nu kan man konstatera att än en gång att Färjestad är störst i hockeysverige.

http://www.farjestadbk.se/artikel/62661/

”Hockeyns motsvarighet till fotbollens AIK – en stormakt genom alla tider. Klubbarna delar vissa negativa associationspunkter. Stöket kring FBK sker dock främst på liganivå och i media.
Klubben uppfattas som kaxig i hockeysverige. Varumärket andasvinnarmentalitet. Inget annat än vinst accepteras och det är lite osvenskt.
I medgång är det fantastiskt att spela för Färjestad, men publiken kan bua om man förlorar två matcher i rad. Det är ett otroligt tryck på spelare och ledare.
Tillsammans med Djurgården och Brynäs är Färjestad den mest klassiska hockeyklubben. Det finns mycket tradition i väggarna. Klubben är väldigt stark i Värmland och i upptagningsområdet, men väcker kanske inte alltid kärlek och sympati i övriga Sverige."

Men detta visste ju alla sedan tidigare.

Vinst borta i kväll mot LHC så är man med och nosar på andra platsen. Riktigt kul då Färjestad började säsong riktigt uselt och är i dag endast 5 poäng efter succe Frölunda

Som ovan nämnt. Det sitter i väggarna
Om du ändrar ordet kaxiga till dryga och överlägsna i tonen så har du rätt inställning från andra i hockey-sverige! För övrigt tycker nog vi andra att DIF är det största laget inom svensk hockey.
Frölunda har inte gjort succe, inte än i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in