2015-01-20, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Om du ändrar ordet kaxiga till dryga och överlägsna i tonen så har du rätt inställning från andra i hockey-sverige! För övrigt tycker nog vi andra att DIF är det största laget inom svensk hockey.
Frölunda har inte gjort succe, inte än i alla fall.

Om du läser länkarna så ser du att det inte är mina ord.
Men å andra sidan så tycker dom från Leksand att Leksand är nummer 1 och störst.
Citera
2015-01-20, 11:24
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
En av mina vänner har hört från sin
källa att Dahlen kommer presenteras som Leksands nya tränare, han
vägrar röja sin källa men han trodde sig vet att han skulle presenteras
nån gång inom de närmaste veckorna, skulle Appelgren vara på väg bort?

Kanske var Dahlen Huselius pratade om när han sa att ett rutinerat namn
skulle vara aktuell för Leksand?

Det hoppas jag verkligen inte. Jag hoppas Äpplet blir kvar som tränare och då helst
i kombination med Sjur Robert Nilsson. Bäcklin kan de avyttra efter säsongen.
Citera
2015-01-20, 11:31
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Det hoppas jag verkligen inte. Jag hoppas Äpplet blir kvar som tränare och då helst

Oroa dig inte för mycket. kungalfonzos "vänners" trovärdighet är nere på långt under noll vid det här laget.
Citera
2015-01-20, 11:38
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Varför sparka Bäcklin, han är ju jättebra..........
Citera
2015-01-20, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Oroa dig inte för mycket. kungalfonzos "vänners" trovärdighet är nere på långt under noll vid det här laget.

För att?
Citera
2015-01-20, 11:54
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Varför sparka Bäcklin, han är ju jättebra..........

Mm, vi har märkt det. Alla älskar Bäcklin...........
Citera
2015-01-20, 14:25
Medlem
https://twitter.com/xJeggan/status/557519422014115842

Verkar bli 2 matcher + 3000kr i böter för Pär. Känns faktiskt som ett rimligt straff av DN denna gång.

Edit:
Citat:
”Disciplinnämnden har tagit del av anmälan, ett yttrande från Pär Lindholm samt en filmsekvens från händelsen.

Av anmälan framgår i huvudsak följande: Pär Lindholm utförde en ”open-ice” tackling i nord-sydlig riktning. Den tacklade motspelaren tittade ned mot pucken och uppfattade inte Lindholm. Kraften i tacklingen träffade motspelaren rakt i huvudet och motspelaren blev skadad. Farten i tacklingen var något för hög. Lindholm hade armarna längs med sidorna och skridskorna i isen vid tacklingsögonblicket.

Pär Lindholm har uppgett i huvudsak följande: Han upplevde att motspelaren hade koll på att han kom emot honom. Just innan tacklingen tappade motspelaren kontrollen på pucken. Han höll ned armarna och gled de sista 4-5 metrarna innan tacklingen. Huvudena slog ihop vid tacklingsögonblicket. Det var inte hans avsikt att skada motspelaren.

Disciplinnämnden gör följande bedömning: Av utredningen i ärendet framgår att kraften i tacklingen riktades mot motspelarens huvud och att motspelaren blev skadad. Det rör sig därför om en tackling mot huvudet som regelmässigt ska bestraffas, jfr Regel 124 p I och p III. Disciplinnämnden gör bedömningen att motspelaren inte hade en så låg position att det fråntar Pär Lindholm från ansvar, jfr Regel 124 p VII. När det gäller avstängningens längd tar nämnden hänsyn till att farten visserligen var något hög men att det i övrigt inte finns några försvårande omständigheter. Nämnden beaktar dessutom att motspelaren kunde haft bättre uppsikt i situationen. Nämnden bestämmer därför avstängningens längd till en tid som bedöms motsvara 3 matcher, inklusive den automatiska avstängningen. En match omräknas till böter i enlighet med det system med kombinationsstraff som tillämpas i bl.a. SHL. Nämnden erinrar om att avstängningen enligt Riksidrottsförbundets stadgar är internationellt tillämplig. När det gäller avstängningens längd har nämnden därför tagit hänsyn till att Skellefteå AIK spelar match i CHL den 20 januari.”
Senast redigerad av atreyeri 2015-01-20 kl. 14:43.
Citera
2015-01-20, 15:00
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Tycker att det kunde ha räckt med matchstraff.
Citera
2015-01-20, 15:10
Medlem
MrLims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Tycker att det kunde ha räckt med matchstraff.
Håller med, men tycker ändå det var ett helt okej beslut.

--
Däremot hakar jag upp mig lite på formuleringen:
Citat:
Disciplinnämnden gör bedömningen att motspelaren inte hade en så låg position att det fråntar Pär Lindholm från ansvar

För tittar man på det här klippet så ser Bäckman nästintill dubbelvikt ut precis innan tacklingen (tänker på att benen är böjde och överkroppen ihopsjunken):

https://twitter.com/moritzdaniel/status/556159073792847872

Så var går gränsen för hur låg position man kan ha innan ansvaret faller över på en själv? (Utan att för den delen säga att Pär är utan ansvar, vilket han inte är).
Citera
2015-01-20, 15:15
Medlem
ett kadavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
"Nämnden bestämmer därför avstängningens längd till en tid som bedöms motsvara 3 matcher, inklusive den automatiska avstängningen. En match omräknas till böter i enlighet med det system med kombinationsstraff som tillämpas i bl.a. SHL."

Tolkar det som att han bara är avstängd ikväll då. Tre matcher totalt minus MP matchen mot Frölunda är lika med två matcher varav en omräknas till böter. Eller?
Citera
2015-01-20, 15:23
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick

Vinst borta i kväll mot LHC så är man med och nosar på andra platsen. Riktigt kul då Färjestad började säsong riktigt uselt och är i dag endast 5 poäng efter succe Frölunda

Som ovan nämnt. Det sitter i väggarna

Det är match på torsdag din pajas. Sen är väl en andraplats hittills kanske inte succé men ett jävligt bra resultat efter 38 omgångar.

Ikväll går dessutom Frölunda förhoppningsvis till final i CHL, är väl också ett bevis på att man gjort det jäkligt bra so far.
Citera
2015-01-20, 15:23
Medlem
ett kadavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLim
För tittar man på det här klippet så ser Bäckman nästintill dubbelvikt ut precis innan tacklingen (tänker på att benen är böjde och överkroppen ihopsjunken):

https://twitter.com/moritzdaniel/status/556159073792847872

Håller inte alls med. Tycker att Bäckman ser ut att ha en tämligen normal kroppshållning för en hockeyspelare som hanterar pucken samtidigt som han svänger. Solklar checking to the head/Charging enligt mig. Dock givet omständigheterna tycker jag också att ett MP hade räckt. SAIK:aren misslyckas med att träffa rent och Frölundaspelaren hade tagit den bättre om han kollat upp. Olyckligt men den som tacklar har det fortfarande största ansvaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in