2015-01-19, 17:21
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Kul med förändring, hoppas det blir positivt. Nu räknar jag med högre krav på spelarna och inte massa dump.

Du kan räkna med både högre krav och förmodligen en hel del dumpa puck till en början. Det är ganska kort tid kvar av säsongen så räkna inte med några revolutionerande grepp. Det blir mycket backchek i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
"Vad är ditt mål med det här uppdraget?
-Jag ska hjälpa Brynäs att klättra i tabellen. Brynäs är en anrik förening som har ambition att ligga högt uppe i tabellen och med lite detaljändringar i spelet hoppas jag kunna ändra på tabelläget. Det är ett prekärt läge som Brynäs befinner sig i men jag har en plan som jag tror på. Vi ska sätta ett spel där alla vet vad som ska göra."

Precis vad vi behöver. Hoppas det inte bara är tomma ord.

http://www.brynas.se/artikel/62665/

Citat:
Ursprungligen postat av NemasProblemas91
Lär nog bli ganska mycket Ala Rönkens tid i Luleå i erat spel framöver.

Agressiv forecheck etc.

Nackdelen var väl att man kategoriskt vägrade att spela styrspel och i de matcher där man hamnade på efterkälken och kanske borde ha spelat styrspel så blev det att man ofta hamnade på mellis.

Räkna framförallt med en väldigt aggressiv backcheck i neutral zon från forwards. Om ni har folk som orkar åka skridskor. När vi var som bäst hade vi rollspelare som Vihko, Pyörälä och Koivisto.

Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Bulan känns som helt rätt man för Brynäs, inte direkt vad man ville se nu när vi ändå fått lite marginal ner..

Kvalspel ska nog inte vara någon större fara. Leksand och MODO känns för dåliga. Däremot kan vi stöta på Brynäs i Play-In.

Citat:
Ursprungligen postat av simonah
Läste någonstans att Fleury skulle ha 900kkr för resten av säsongen, kan det stämma?

Då är det tidernas sämsta värvning skulle jag säga. Då skulle kansliet brinna redan imorgon med tanke på den ilska som finns riktad mot ledningen.

Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Strax under millen kostar han för oss resten av säsongen. Det är sjuka löner om man vill värva såhär på kvällskvisten av säsongen. Lasch går på minst dubbla har jag hört. Men då kanske hans finska klubb vill ha pröjs också. Vi behövde iaf inte betala någon transfersumma.

Vi snackar en kille som kanske tjänade 70 000 i LHF och fick sparken och har sen dess spelat i Allsvenskan och Finland. Det vore brottsligt att lägga såna summor på en sån spelare.

Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
det blir ju ca 3 månader maximalt så det kan ju stämma med ca 300k i månaden.

Vad Zackrison tjänar i Skellefteå - snälla nån. Jag tror inte ens att Fleury tjänar hälften av det.
Senast redigerad av Kalle-Kotte 2015-01-19 kl. 17:30.
Citera
2015-01-19, 17:22
Medlem
Mikojans avatar
Tufft av Brynäs. Pite-Bulan har bara huvudcoachat juniorlag under tränarkarriären och det var för flera år sen. Har han vuxit ifrån sina frispel kan han bli en injektion.
Citera
2015-01-19, 17:41
Medlem
simonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Då är det tidernas sämsta värvning skulle jag säga. Då skulle kansliet brinna redan imorgon med tanke på den ilska som finns riktad mot ledningen.

Vi snackar en kille som kanske tjänade 70 000 i LHF och fick sparken och har sen dess spelat i Allsvenskan och Finland. Det vore brottsligt att lägga såna summor på en sån spelare.

Vad Zackrison tjänar i Skellefteå - snälla nån. Jag tror inte ens att Fleury tjänar hälften av det.

Enligt Twitter påstår många att han har en lön strax under miljonen, inte ett fan till Djurgården är nöjd nu, haha.
Citera
2015-01-19, 17:43
Medlem
JoshTees avatar
Klart Fleury inte ska ha 300k i månaden och han kommer förmodligen aldrig få det under ett helt år. Men vad ska man göra när klubben söker spets och det är helt och hållet spelarnas marknad så här på slutet av säsongen. Antingen sitter man lugnt i båten och hoppas det löser sig eller så får man betala för det som finns. Lasch är väl inte direkt värd 2 mille för 3 månader heller.
Det är ju inte direkt DIF som trissat upp alla priser utan snarare alla kommundopade klubbar med obegränsade tillgångar.
Citera
2015-01-19, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
det blir ju ca 3 månader maximalt så det kan ju stämma med ca 300k i månaden.

Det där hoppas jag för allt i världen är fel för Djurgården och hockey Sverige.
Killen är ju inte ens en medioker SHL spelare.
Citera
2015-01-19, 17:44
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonah
Enligt Twitter påstår många att han har en lön strax under miljonen, inte ett fan till Djurgården är nöjd nu, haha.

Finns inte på denna planet att han tjänar så mycket. Däremot finns det en förklaring till att såna rykten tar fart. Så här är det. Fansen hatar ledningen med Kaale (eller vad fan han nu heter) i spetsen. I ett sånt läge, när man hyser agg, då vill man tro att ledningen gör såna dåliga val. Därför är det lätt hänt att rena fantasier blir något som man accepterar som ett troligt rykte.

Fleury tjänar max 150 000 i månaden och redan det är för mycket.
Citera
2015-01-19, 17:51
Medlem
simonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Klart Fleury inte ska ha 300k i månaden och han kommer förmodligen aldrig få det under ett helt år. Men vad ska man göra när klubben söker spets och det är helt och hållet spelarnas marknad så här på slutet av säsongen. Antingen sitter man lugnt i båten och hoppas det löser sig eller så får man betala för det som finns. Lasch är väl inte direkt värd 2 mille för 3 månader heller.
Det är ju inte direkt DIF som trissat upp alla priser utan snarare alla kommundopade klubbar med obegränsade tillgångar.

Citat:
Finns inte på denna planet att han tjänar så mycket. Däremot finns det en förklaring till att såna rykten tar fart. Så här är det. Fansen hatar ledningen med Kaale (eller vad fan han nu heter) i spetsen. I ett sånt läge, när man hyser agg, då vill man tro att ledningen gör såna dåliga val. Därför är det lätt hänt att rena fantasier blir något som man accepterar som ett troligt rykte.

Kanske har många andra fel, kanske har jag fel, kanske har någon av er två fel. Även om han tjänar 300kkr eller 30kkr i månaden anser jag, och antagligen alla andra också, att han inte är värd det.
Citera
2015-01-19, 17:57
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Okej. Varken Guter eller Fleury har imponerat i SHL. Guter lirade ihop med Ryno i Oskarshamn, så kanske finns det lite kemi där. Tror Guter kan göra bra ifrån sig med en bra center och ärligt talat har inte riktigt DIF någon center i klass med Ryno eller Sallinen. Efter lite betänketid är jag smått optimistisk till denna värvning.
Ja...jag håller med JoshTee om att det kan funka för er. Får han spela i en mer offensiv roll med en bra center så finns det potential för poäng från hans klubba.

Du ser ju våra RW.. svårt för honom att ta en topp6 plats där..sen kör ju Ahlen i brunkfemman. Ser det mest som oflyt för hans del att DIF fått vittring på just rightare o RW.
Citera
2015-01-19, 18:01
Medlem
JoshTees avatar
Fleury kostade strax under millen. Det är vad spelare kostar om man vill värva nu. Lasch ligger på åtminstone det dubbla. Vill inte ens tänka på vad Pesonen får tex.
Citera
2015-01-19, 18:02
Medlem
Pancevs avatar
Citat:

Jag hoppas ju att du har rätt.
Citera
2015-01-19, 18:09
Medlem
.-.-.s avatar
Är Lindholm spelklar igen nu? Man har ju inte hört nåt annat så visst måste det va så?
Citera
2015-01-19, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Är Lindholm spelklar igen nu? Man har ju inte hört nåt annat så visst måste det va så?
Lotterinämnden har möte i morgon förmiddag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in