2015-01-18, 12:15
Medlem
keranos avatar
Satan i gatan va fuskar det är på PS4an.. Lirade lite igår kväll, kom in en kille som ville lira GR, han drog upp en sten till GR98 för att sedan rensa den på ett par minuter.

Han hade något vapen som hette något med Russian i. 3 sockets på ringar osv osv. Bannar inte Blizzard fuskare på PS4an?
Citera
2015-01-18, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Lootade en Ancient Wand of Woh, finns det någon build för den längre?

http://forumbilder.se/EA3V2/capture.JPG

Coolt!

Just nu är det lite svagt på den fronten, men i T6 så kan man ju alltid springa runt, där är den faktiskt bra.

Det mest intressanta är att all incoming dmg sänktes i höga girfts (efter lvl26), så mobs grift 42 gör ungefär hälften så mycket dmg som förut. Detta gör att man kan vara i melee range som wizard lite mer utan att dö direkt.

Det är synd att det inte var i season två som du hittade den (nu körde väl inte du seasons, men ändå), för det ska ju komma en ny melee reduction ring för wizards:

Citat:
Wizard
Halo of Arlyse
New Legendary Ring
Your Ice Armor now provides 50-60% Melee Damage Reduction and automatically casts Frost Nova whenever you take 10% of your Life in damage

Däremot kommer du att kunna ta del av defensiva gems som kommer att vara jättebra för wand of woh-builds!

Obligatoriska skills är väl energy armor, black hole, frost nova (bone chill), teleport och explosive blast (hain reaction är väl bäst, och med fire så är det chain reaction som verkar mest lovande). Sedan finns det andra sekundära, så som magic weapon som jag gillar, spectral blades (flame blades), mirror image och molten impact.
Citera
2015-01-18, 13:56
Medlem
Är det bara jag som har problem med connection? Lirar jag med flera kan jag stå i staden men så fort jag börja lira får jag "Connection lost" Även det får jag upp då jag startar ett game själv. Har ominstallerat Diablo 3.
Citera
2015-01-18, 14:09
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Coolt!

Just nu är det lite svagt på den fronten, men i T6 så kan man ju alltid springa runt, där är den faktiskt bra.

Det mest intressanta är att all incoming dmg sänktes i höga girfts (efter lvl26), så mobs grift 42 gör ungefär hälften så mycket dmg som förut. Detta gör att man kan vara i melee range som wizard lite mer utan att dö direkt.

Det är synd att det inte var i season två som du hittade den (nu körde väl inte du seasons, men ändå), för det ska ju komma en ny melee reduction ring för wizards:

Däremot kommer du att kunna ta del av defensiva gems som kommer att vara jättebra för wand of woh-builds!

Obligatoriska skills är väl energy armor, black hole, frost nova (bone chill), teleport och explosive blast (hain reaction är väl bäst, och med fire så är det chain reaction som verkar mest lovande). Sedan finns det andra sekundära, så som magic weapon som jag gillar, spectral blades (flame blades), mirror image och molten impact.

Får se om den fixas i framtiden, kör en Furnace nu och standard Blizzard.

Så här blev den rollad: http://ladda-upp.se/files/2015/b133548.jpg
Citera
2015-01-18, 19:16
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Lootade en Ancient Wand of Woh, finns det någon build för den längre?

http://forumbilder.se/EA3V2/capture.JPG

Jodå, tillsammans med firebird settet är den riktigt vass. Samma build, men explosion istället för hydra. Tajma explosionerna med black hole så du inte dör av meleeskadan.

Kör själv detta, får ner i princip alla packs på T6 på några få sekunder.
Citera
2015-01-18, 20:55
Medlem
chullans avatar
Vet inte om det är jag som har tur eller om det verkligen är såhär lätt att få ancient items. Började spela igen i fredags.
Vet att jag fucka upp min calamity & marauder boots. Fick dem mitt i natten och lyckades i nattyran att rerolla fel stats.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/pWc-2558/hero/49081488
Senast redigerad av chullan 2015-01-18 kl. 21:00.
Citera
2015-01-18, 22:19
Medlem
Gavves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Vet inte om det är jag som har tur eller om det verkligen är såhär lätt att få ancient items. Började spela igen i fredags.
Vet att jag fucka upp min calamity & marauder boots. Fick dem mitt i natten och lyckades i nattyran att rerolla fel stats.
Det är nästan lite för enkelt tycker jag. Jag har fått några stycken och då spelar jag väldigt casual. Har lagt ner någon timme idag och fått (eller craftat) bland annat dessa två. Kanske inte superbra men för mig som endast spelar casual är det inte så mycket fel på dem.

Fick min WD att gå över 1 mil dps. Riktigt kul att spela WD igen!
http://i.imgur.com/wOEIfHY.jpg

Denna och en cindercoat fick mig att börja spela Wiz igen. "Tyvärr" fire specc som alla andra men ändå. Har i.a.f. en Velvet Camaral som gör att electrocute hoppar till dubbelt så många. Roligt sätt att använda Forked Lightning på. Om det är effektivt eller inte bryr jag mig inte så mycket om. Huvudsaken är att jag har roligt.
http://i.imgur.com/gKyxmDG.jpg
Citera
2015-01-19, 10:18
Medlem
ta_den_i_2ans avatar
Köpte spelet i går till Xbox one. Jag har försökt att hitta folk att spela med både genom Quick match och genom att göra mina spel open to public, Har inte hittat en enda människa att spela med. Är det så att det knappt finns folk som spelar i låg lvl på Xbox one?
Citera
2015-01-19, 10:19
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ta_den_i_2an
Köpte spelet i går till Xbox one. Jag har försökt att hitta folk att spela med både genom Quick match och genom att göra mina spel open to public, Har inte hittat en enda människa att spela med. Är det så att det knappt finns folk som spelar i låg lvl på Xbox one?

Ja det är samma på pc, alla är ju redan high lvls, och dom som kör ny gubbe säkert rushar med sina polare osv så det är väldigt ensamt om man inte har vänner och förlitar sig på public, är rätt tomt faktiskt.. roligast är ju att spela med vänner såklart men visst borde det finnas andra som köper spelet precis som du och borde hitta nån att spela med tycker man. Många kör ju dock solo också förstår inte varför när man är lowlvl.
Citera
2015-01-19, 10:38
Medlem
ta_den_i_2ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ja det är samma på pc, alla är ju redan high lvls, och dom som kör ny gubbe säkert rushar med sina polare osv så det är väldigt ensamt om man inte har vänner och förlitar sig på public, är rätt tomt faktiskt.. roligast är ju att spela med vänner såklart men visst borde det finnas andra som köper spelet precis som du och borde hitta nån att spela med tycker man. Många kör ju dock solo också förstår inte varför när man är lowlvl.

Då måste jag fråga en till sak om co-op. Om jag vill spela med tex min flickvän kan jag bara köpa en till handkontroll och spela på samma Xbox eller hur funkar det? Blir det splitscreen eller är man i en och samma? Tacksam för svar snabbt då jag är på väg till affären och köpa en handkontroll till om det nu funkar så som jag skrev ovan. MVH
Citera
2015-01-19, 11:29
Medlem
Pinwheels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ta_den_i_2an
Då måste jag fråga en till sak om co-op. Om jag vill spela med tex min flickvän kan jag bara köpa en till handkontroll och spela på samma Xbox eller hur funkar det? Blir det splitscreen eller är man i en och samma? Tacksam för svar snabbt då jag är på väg till affären och köpa en handkontroll till om det nu funkar så som jag skrev ovan. MVH

Det räcker med en kontroll till. Det blir inte splitscreen utan ni rör er på samma skärm och kan inte gå längre ifrån varandra än så. Iaf om det funkar som på PS4.

Det svåraste är nog att få flickvännen att vilja spela
Citera
2015-01-19, 11:41
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan

Troligen bara nu, då allt buffat med dubbel dropp som blizzard skrev själva i blå post.. När season2 går igång är nog lite andra förutsättningar, och jag tror inte AC-items kommer droppas hej vilt när man kommit upp till lvl 70.. De skulle förstöra hela ladders olika achivment etc etc.. Min teori är att i Ancient items droppas nu större mängd för locka spelarna till season2 som startar snart.
Själv lekar jag bara runt i non-laddern och testar builds och Ac-items.. Sen när season2 går igång de då spelet börjar på riktigt
Senast redigerad av Opilus5500 2015-01-19 kl. 11:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in