Citat:
Ursprungligen postat av
Arne.Anka
Fick köpt autoloadern till bulldog igår och fy helvete sicken vagn, första matchen körde jag rätt in bland fienden och brawla en batchat, 800 skada innan batchatten med kompani fick dödat mig

Gillar inte autoloadern till Bulldogen, men det har mer med min spelstil att göra, man skjuter ju nästan lika fort med toppkanonen dessutom.
Citat:
Ursprungligen postat av
frange
Men för i HELVETE då! Har spelat 17 matcher med den där förbannade M5 Stuarten ikväll, i 13 av dem har jag varit absolut lägst tier, i resterande matcher näst lägst. Inte sällan har jag dessutom varit ensam Tier IV i matchen, och mött upp till VII. Alltså, med 56pen och 40dmg i den så kallade "kanonen" - vad fan är det tänkt att jag ska göra åt motståndare som T29 och Tiger?!? Kan ju för fan inte ens skada dem på deras absoluta weakspots...
Har ju för fan svårt att ens göra skada på IV eller V-vagnar... Och blir ju för fan oneshottad av vad jag ens möter... Är det alltid såhär att spela light, eller? Vad fan är vitsen?
Det är i sådana lägen man pytsar i pengar och köper guld och konverterar XP, eller i alla fall det är vad WG vill.
Stuart är en jävla skitvagn för övrigt, både den kinesiska och amerikanska varianten.
Lights är nästan inte spelbara innan tier 6 och lider av WG's värdelösa kartkonstruktioner, med 2-3 korridorer där central/syd och östeuropéer kan brawla i sina heavys. Bättre att bara gömma sig i en buske och hoppas på det bästa, eller vänta tills alla dessa "hive mind" lemmings kört ihop sina ryska och tyska heavys in en stor fet värdelöst gryta och därefter försöka komma runt och döda fiendens artys.
Citat:
Ursprungligen postat av
Arne.Anka
Vad trött jag blir på dessa uppdrag som kräver pluton, JAG ÄR FAN INGEN LAGSPELARE....och verkar bara vara +45% som frågar om att plutona.
Håller med, orka plutona. Det som är kul med WoT är att jag bara kan hoppa in och spela, utan massa krav på att hitta medspelare, organisera sig och så vidare. Med plutoner blir det plötsligt krav.
Får dock titt som tätt inbjudningar till plutoner, avslår alla men kanske borde godta ett par bara för att klara uppdragen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hs187
Efter ca 100 battles med ELC AMX så jag anser vagnen är helt okej men det beror mycket på omständigheter och tur om du ska kunna rocka fett på vagnen. 7 gånger av 10 så du blir oneshottade den första minuten och resterna 3 så du äger hårt och leder ditt lag till vinst.
Stalingrad är en favorit bana, ambushar rätt många TD/heavys med ELC AMX.
Jag snackar såklart om aggressive style-ELC AMX.
Stalingrad favoritbara med med ELC?