2015-01-17, 23:47
Medlem
xyklopfs avatar
Har snart gjort alla personal missions som TD, ca 33% av medium och heavy missions också. Har ej någon tier 4 arty än.

Tar en paus nu, då MM och RNG är på sitt sämsta humör just nu. Trots full inzoomning på kort avstånd kunde man tro att man besköt månen eller så. Går inte heller ens att detracka en fiende för tillfället, oavsett vagn och tier. Men så är det ibland, gick väl alldeles för bra igår natt.

Citat:
Men för i HELVETE då! Har spelat 17 matcher med den där förbannade M5 Stuarten ikväll, i 13 av dem har jag varit absolut lägst tier, i resterande matcher näst lägst. Inte sällan har jag dessutom varit ensam Tier IV i matchen, och mött upp till VII. Alltså, med 56pen och 40dmg i den så kallade "kanonen" - vad fan är det tänkt att jag ska göra åt motståndare som T29 och Tiger?!? Kan ju för fan inte ens skada dem på deras absoluta weakspots...

Har ju för fan svårt att ens göra skada på IV eller V-vagnar... Och blir ju för fan oneshottad av vad jag ens möter... Är det alltid såhär att spela light, eller? Vad fan är vitsen?

Det trista svaret är att man oftast ska vara passiv åskådare. Möjligen kan man trakassera fientliga arty´s, men oftast är det att lysa upp motståndarna som gäller.

Vet hur det känns. Genomled 38T N/A grinden där man mötte tier 8or. Trodde aldrig jag skulle orka med det. Men nu har man flera skills och tycker det är kul att köra scout med den ( när man hamnar i bra lag dvs...).
Senast redigerad av xyklopf 2015-01-17 kl. 23:50.
Citera
2015-01-18, 06:11
Moderator
Arne.Ankas avatar
Vad trött jag blir på dessa uppdrag som kräver pluton, JAG ÄR FAN INGEN LAGSPELARE....och verkar bara vara +45% som frågar om att plutona.
Citera
2015-01-18, 09:29
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jo det förstod jag ju redan innan jag började ens försöka med Lt'na, och som det ser ut hittills så är en BRA match en där jag gör mer än tvåsiffrigt med skada... i mer än hälften av matcherna har jag inte ens lyckats göra NÅGON skada överhuvudtaget, kul liksom när det enbart är VI och VII man möter... Som sagt, blir oneshottad gång på gång.

Men - får man ALLTID vara absolut lägst tier i laget som Lt, eller? För jag har fått det nu, i 22/27 matcher ikväll, i resterande näst lägst... Har ALDRIG varit högre än trea från botten med dessa jävla lights...

du har valt en av de värsta light vagnarna, den kommer väldigt ofta i den högsta mm den kan få, tex att jämföra med luchs som ofta kommer i tier 5 och 6(där den dominerar)
Citera
2015-01-18, 10:40
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Det är först vid T6 som man märker av trädets senare karaktär. Skaffa battleassistant modden så blir det enklare att sikta, det är ett rent helvete att missa med 40sec+ reload

Tack för tipset! Ska kolla in den. Den är tydligen sanktionerad av WoT också.
Citera
2015-01-18, 12:08
Medlem
Efter ca 100 battles med ELC AMX så jag anser vagnen är helt okej men det beror mycket på omständigheter och tur om du ska kunna rocka fett på vagnen. 7 gånger av 10 så du blir oneshottade den första minuten och resterna 3 så du äger hårt och leder ditt lag till vinst.

Stalingrad är en favorit bana, ambushar rätt många TD/heavys med ELC AMX.

Jag snackar såklart om aggressive style-ELC AMX.
Citera
2015-01-18, 12:50
Medlem
Kebabsugers avatar
bara jag som stör mig på cappa basen uppdragen, all kill kåta och spot glada så blir typ aldrig cappning nu mera
Citera
2015-01-18, 13:27
Moderator
Arne.Ankas avatar
Fb-kanal på na-servern för att hitta plutonister finns inte nej?
Citera
2015-01-18, 13:51
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Fick köpt autoloadern till bulldog igår och fy helvete sicken vagn, första matchen körde jag rätt in bland fienden och brawla en batchat, 800 skada innan batchatten med kompani fick dödat mig

Gillar inte autoloadern till Bulldogen, men det har mer med min spelstil att göra, man skjuter ju nästan lika fort med toppkanonen dessutom.

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Men för i HELVETE då! Har spelat 17 matcher med den där förbannade M5 Stuarten ikväll, i 13 av dem har jag varit absolut lägst tier, i resterande matcher näst lägst. Inte sällan har jag dessutom varit ensam Tier IV i matchen, och mött upp till VII. Alltså, med 56pen och 40dmg i den så kallade "kanonen" - vad fan är det tänkt att jag ska göra åt motståndare som T29 och Tiger?!? Kan ju för fan inte ens skada dem på deras absoluta weakspots...

Har ju för fan svårt att ens göra skada på IV eller V-vagnar... Och blir ju för fan oneshottad av vad jag ens möter... Är det alltid såhär att spela light, eller? Vad fan är vitsen?

Det är i sådana lägen man pytsar i pengar och köper guld och konverterar XP, eller i alla fall det är vad WG vill.

Stuart är en jävla skitvagn för övrigt, både den kinesiska och amerikanska varianten.

Lights är nästan inte spelbara innan tier 6 och lider av WG's värdelösa kartkonstruktioner, med 2-3 korridorer där central/syd och östeuropéer kan brawla i sina heavys. Bättre att bara gömma sig i en buske och hoppas på det bästa, eller vänta tills alla dessa "hive mind" lemmings kört ihop sina ryska och tyska heavys in en stor fet värdelöst gryta och därefter försöka komma runt och döda fiendens artys.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Vad trött jag blir på dessa uppdrag som kräver pluton, JAG ÄR FAN INGEN LAGSPELARE....och verkar bara vara +45% som frågar om att plutona.

Håller med, orka plutona. Det som är kul med WoT är att jag bara kan hoppa in och spela, utan massa krav på att hitta medspelare, organisera sig och så vidare. Med plutoner blir det plötsligt krav.

Får dock titt som tätt inbjudningar till plutoner, avslår alla men kanske borde godta ett par bara för att klara uppdragen.

Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Efter ca 100 battles med ELC AMX så jag anser vagnen är helt okej men det beror mycket på omständigheter och tur om du ska kunna rocka fett på vagnen. 7 gånger av 10 så du blir oneshottade den första minuten och resterna 3 så du äger hårt och leder ditt lag till vinst.

Stalingrad är en favorit bana, ambushar rätt många TD/heavys med ELC AMX.

Jag snackar såklart om aggressive style-ELC AMX.

Stalingrad favoritbara med med ELC?
Senast redigerad av Bearforceone 2015-01-18 kl. 14:38.
Citera
2015-01-18, 14:21
Medlem
Sitter och spelar uppdrag, har fått ett uppdrag där man skall använda "tvåtubsteleskop" eller "Belagd optik"....

Just nu önskar jag att jag installerat spelet på Engelska så man förstod vad det stod där. Vet inte ens vad det är.
Citera
2015-01-18, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brejjan
Sitter och spelar uppdrag, har fått ett uppdrag där man skall använda "tvåtubsteleskop" eller "Belagd optik"....

Just nu önskar jag att jag installerat spelet på Engelska så man förstod vad det stod där. Vet inte ens vad det är.

Du kan byta språk i launchern. Det där är Binocs/Optics antar jag.
Citera
2015-01-18, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Du kan byta språk i launchern. Det där är Binocs/Optics antar jag.

Men hur använder jag dem? är det alltså typ bara zoom?
Citera
2015-01-18, 15:31
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brejjan
Men hur använder jag dem? är det alltså typ bara zoom?

Du installerar dem på samma sätt som vents och gun rammers. De ger bättre view range och du behöver inte göra något mer än att ha dem monterade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in