Citat:
Ursprungligen postat av
BREEZIE
Jag vet inte vad "(=" betyder, men du är antagligen en liten fitta under 20 bast som inte vet någon om något, så det rör mig inte nämnvärt. Att mamsen eller papsen fixar jobb till dig eller att du pluggar goja på högskolan är ingenting som gör mig avis, hahaha, nästan tvärtom. Vill man bli en skuldhora livet ut för att kunna tjäna ett par lax extra i månaden så är man bra dum, men har man Harvey Rövskalle från en pretto-serie som avatar så är man väl en fitta även på ett genetiskt plan. Din morsa är nog en fitta, och din farsa en kuvad sådan. Grattis, din flane

Är några år äldre än 20. Inget utav jobben jag har haft under mina år har jag fått genom "mamsen" eller "papsen", eller oj, sommarjobbet när jag var 17 fick jag genom kontakter till morsan... förlåt.
Efter det så har jag fixat jobb själv och bevisligen gjort ett bra jobb eftersom jag har blivit uppringd och erbjuden jobb på massor utav ställen. Har inte gjort någon entré på någon högskola än då jag inte riktigt vet vad jag vill plugga men skall titta in på "goja"-programmet som du verkar tro skulle passa mig. I övrigt har jag en ganska god och stabil ekonomi så jag lär knappast behöva ta studielån (isåfall gör jag det för att investera i fonder medan jag pluggar). Om du nu väljer att döma folk efter deras avatarer så är det upp till dig om du vill bygga.
Hurvida min morsa är en fitta eller ej är svårt för mig att avgöra. Enda jag vet är att hon är ytterst framgångsrik i sin bransch och har väl krigat hårt för att nå den positionen hon har.
Tänker inte ens göra ett försök på att spå om dina föräldrar hurvida de är fittor eller ej men antar att de är bidragstagande soc-fall och att det är därifrån du har fått hela "förlorar"-mentaliteten och den lär ju stinka eftersom du har besökt 100 arbetsplatser och ändå inte fått jobb. En annan har aldrig behövt gå på en arbetsintervju utan har fått jobben direkt (Har väl haft 7-8 olika arbetsplatser genom åren), men så går det när man kämpar och andra personer ser att man är vettig och faktiskt klarar av en arbetsuppgift.
Antar att du fortfarande är arbetslös och ett bidragstagande luffare så skall jag göra dig en tjänst. Jag kan anställa dig att städa min lägenhet en gång i veckan. Skall vi säga 150kr/h? PMa mig för mer information.
För att inte vara totalt off topic så är jag inte förvånad över att så många unga går arbetslösa. Har genom åren stött på mängder utav "praktikanter" från AF(?) som har jobbat under några veckor och helvete vad det är för människor. Ungefär 5-10% är vettiga och normala människor och resterande förstår man ju verkligen varför de är arbetslösa. Noll engagemang, noll intresse och totalt värdelösa. Sedan blir de förvånade när deras praktik inte resulterar i ett jobberbjudande. Men sedan har de som gjort bra ifrån sig också fått jobb.