2015-01-16, 13:26
Medlem
diskretpunkts avatar
Samhällsituationen håller nu på att göra mig självmordsbenägen, jag är fullt allvarlig.
Har levt på existensminimum i över 5 år sedan studenten, nått kort vik där och nån timanställning där.
Har dragit på mig dokumenterade depressioner sen jag kom in i vuxenlivet, missbruk etc.
Det spelar ju för fan ingen roll vad man gör. Samhällssituationen gör en totalt likgiltig.
Att bara gå in på arbetsförmedlingen där det redan sitter 50 ihopsjunkna själar med varsinn kölapp, och man vet att förmodligen alla här inne har mer erfarenhet och ser ändå ut att ha gett upp.

Vad fan ska man göra? Jag har börjat få en sådan frustration att jag skiter i precis allting, stjäler på köpcentrum, i affärer, begår bidragsbrott, lever jävel, än så länge går det iallafall bra. Samhället har gjort mig kriminell.

Vill politikerna att vi ska själv dö, eller ska vi bajsa fram arbetsplatser? Bill Gates kunde ju, då kan ju alla vi andra, eller hur va de nu.

På fullaste allvar, varför händer ingenting? Varför agerar ingen? Eldar upp hela jävla samhället känns de som att man vill göra när man grips av känslan, samtidig inser man att det inte kommer nått logiskt ur det.
Vad kan privatpersonen egentligen göra? Och vad kan vi göra tillsammans för att förändra skiten?
Det borde ju vara olagligt att skaffa barn i ett sådant här samhälle, om man inte är förberedd på att ungarna kommer få luffa på pojkrummen upp i 30 års åldern haha
Citera
2015-01-16, 13:31
Medlem
utan.att.stannas avatar
Skaffar utbildning inom något yrke med goda utsikter. Har man en utbildning med sämre utsikter här sånkanske man får söka sig utanför landet. Man kan aldrig skylla sitt eget beteende på samhället. Aldrig. Var och en styr sina egna handlingar, i såväl goda som dåliga förutsättningar.
Citera
2015-01-16, 13:49
Avslutad
Gift dig med en asylsökande. Svär på att jag läste på DN/SvD imorse att nån politisk kärring lovade att alla asylsökande skulle ha jobb inom 2 år. Det inkluderar så klart alla som framöver kommer bli utvisade. Hittar tyvärr inte länken till den artikeln.

Anledning till giftemålet är att andelen kommer öka dramatiskt för er som par. Samtidigt kanske hon kan rekommendera dig i företaget som hon är anställd i, eller kretsarna runtom.
Citera
2015-01-16, 13:53
Medlem
diskretpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Skaffar utbildning inom något yrke med goda utsikter. Har man en utbildning med sämre utsikter här sånkanske man får söka sig utanför landet. Man kan aldrig skylla sitt eget beteende på samhället. Aldrig. Var och en styr sina egna handlingar, i såväl goda som dåliga förutsättningar.

Vilket jävla arbete har goda framtidsutsikter då? ingenjörshaxkirurg^2, får gärna vara lite jävla realistiskt med. Lastbil hör man ofta. En enkel googling visade att bulgarer, rumäner och polacker, dvs blattar - tog dom jobben också.
Citera
2015-01-16, 13:57
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=PzRg--jhO8g
Citera
2015-01-16, 14:01
Medlem
diskretpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampan.
https://www.youtube.com/watch?v=PzRg--jhO8g

Då återkommer vi till samma punkt igen. Det spelar ingen roll om du kan klippa häckar 10 gånger snabbare än Robert, för får du inte CHANSEN att klippa häckarna, spelar det ingen som helst jävla roll hur duktig du är ändå.
Citera
2015-01-16, 14:13
Medlem
remixutoheavens avatar
Du kan inte komma och tro att samhället ska ge dig någonting, du får själv aktivt ta tag i saken.
Citera
2015-01-16, 14:19
Medlem
Oddsarens avatar
Är du 18-25 utan utbildning och utan kontakter är det tyvär omöjligt att få jobb.
Citera
2015-01-16, 14:33
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt
Då återkommer vi till samma punkt igen. Det spelar ingen roll om du kan klippa häckar 10 gånger snabbare än Robert, för får du inte CHANSEN att klippa häckarna, spelar det ingen som helst jävla roll hur duktig du är ändå.
Vill du diskutera något eller bara gnälla?
Citera
2015-01-16, 14:33
Medlem
U138s avatar
Vården skriker ju efter jobb om du är intresserad. Behövs ingen utbildning för att vara vårdbiträde. Annars gå GMU?
Citera
2015-01-16, 14:35
Medlem
U138s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddsaren
Är du 18-25 utan utbildning och utan kontakter är det tyvär omöjligt att få jobb.
Knappast. Problemet är att folk söker jobb i de redan mättade yrkerna.

Okej, ska inte säga att det är lätt men inte omöjligt.
Senast redigerad av U138 2015-01-16 kl. 14:40.
Citera
2015-01-16, 14:40
Medlem
Oddsarens avatar
Skitsnack, finns inga jobb i vården om man inte har erfarenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in