Citat:
Visst kan jag inte tala för alla kategorier när jag säger att branschen är mättad, men likväl tror jag även du inser vad jag menar. Det finns alltid hål att fylla för den kreative, men då som sagt bör du också vara just kreativ därtill förutom datorvanan. Och nej, jag anser mig inte behöva någon smartphone, då jag inte vill stödja den typen av företagsverksamhet som dessa företag bedriver. Ta bara en sån sak som glasskärmarna till telefonen, de är ju enkom till för att gå sönder så att man ska köpa ny? Jag mår illa utav såna företag som gör dåliga produkter åt kunderna för att sedan snuva dem på ännu mer pengar. Jag tycker det är äckligt. Vidrigt. Och såna som sitter och kalkylerar ut sånt här, dem skulle jag vilja slänga ut för muren hängande i deras egna inälvor. Seriöst. URSH!
Jag anser att om du ska bedriva företag och bli rik, då ska du göra saker som är bra i ett gott syfte, då tycker jag att man förtjänar sina pengar och extra lyx. Men på det sättet som företag av idag tjänar sina pengar det är vedervärdigt! Och jag kommer sätta stopp för dessa företag nån gång innan jag dör. Det är mitt löfte till världen. Jag ska utrota den typen av business.
Fyfan! så om någon läser det här och känner sig träffad. Jag kräks över dig du är inte värd ett skit, såna som du ska skitas på, pissas på, stenas till döds, jävla tjyvpack!
Sorry Retardlove, det är inte dig jag menar med det här sista, om du nu inte själv känner att du tar illa upp i så fall så läs och ta till dig. I övrigt så ha den fortsatt trevlig kväll.
Jag anser att om du ska bedriva företag och bli rik, då ska du göra saker som är bra i ett gott syfte, då tycker jag att man förtjänar sina pengar och extra lyx. Men på det sättet som företag av idag tjänar sina pengar det är vedervärdigt! Och jag kommer sätta stopp för dessa företag nån gång innan jag dör. Det är mitt löfte till världen. Jag ska utrota den typen av business.
Fyfan! så om någon läser det här och känner sig träffad. Jag kräks över dig du är inte värd ett skit, såna som du ska skitas på, pissas på, stenas till döds, jävla tjyvpack!
Sorry Retardlove, det är inte dig jag menar med det här sista, om du nu inte själv känner att du tar illa upp i så fall så läs och ta till dig. I övrigt så ha den fortsatt trevlig kväll.
Nej, jag kan bara instämma i sak och har full respekt för dina livsval och anser själv att andra värden än vinstintressen måste bli viktigare.
Vad man kan fundera på är ju vem som definierar "gott", vilket jag tror är kopplat till vår uppfattning om "rättvisa", vilket som bekant alltid kommer vara ytterst subjektiv.
Värden är inte svartvit och folk har olika uppfattningar om vad färgerna betyder, så länge vi inte kan respektera varandras livsval och olika förutsättningar för dessa, så kommer det finnas förtryck och orättvisor.
Men man ska väl som sagt försöka hitta vad man är bra på och spinna vidare på det.
Men är det inte det som är problemet med (ska läsas med darrande 85årings röst) "dagen ungdom", att de blivit lite för itutade att vi kan bli vad vi vill och har alla möjligheter för att vi bor där vi bor, vilket det iof ligger en sanning i. (är 80talist och kan känna att det var det omgivningen förmedlade när man var liten), detta kan nog skapa en del besluts och prestations ångest där när man ska "bli vuxen".
Upplevde själv första åren efter gymnasiet som en pungspark med en stålhätta, men det som inte dödar härdar.
Jag tycker att man ska förmedla en lite torrare bild av hur ens framtidsutsikter ser ut i yngre år och vara tydliga och ärliga med vad som ger jobb och inte och vad som är lätt eller svårt att försörja sig som, men detta är ju min egen uppfattning utifrån mina erfarenheter.
Som jag ser det så kommer det alltid finns individer som ligger sin omgivning till last, pga allt från funktionsnedsättning, tilfällig eller kronisk psykiskt sjukdom, personligheter som inte passar in i våra mallar om vad man ska göra för att ha gjort rätt för sig.
Det som i dagsläget innebär att gå och hjälpa något storföretag att suga ut världen lite mer, men kan lika gärna vara att se till att 20 barn får så bra förutsättningar som man bara kan ge, den som får mest privilegier är ju dessutom utsugaren.
Men det intressanta är att vi som klarar att prestera, må det vara "ond" prestation eller "god" prestation, blir ju på ett eller annat sätt tvungen att "ta hand om" de här människorna som inte klarar att prestera i det rådande samhället.
Tex hade vi ju en idé om att vi kunde hindra oönskade "element" genom att hindra dem från att fortplanta sig, pågick fram till 1976 här i Svedala.
Senaste mode är att tvinga dem att utför olika typer av låtsas jobb för att kräva någon form av "motprestation" vilket får oss övriga att må lite bättre för att vi måste knega.
Vad vi borde sluta med är att skuldbelägga personerna som inte "passar in" eller "klarar av" utan det är något vi övriga måste förhålla oss till.
Jag förstår inte riktigt vad du menat med branschens mättnad? All den "teknik" som finns ute i världen idag behöver ju drift och support och mängden bara ökar, alla är ju inte överdrivet rädda för att luren ska åka i backen.
BTW så har jag blivit tvungen att utnyttja självrisken på 500:- en gång under alla år, har inte direkt varit rädde om dem heller. Är väl iFånen som är bygd för att spricka, skulle aldrig få för mig att skaffa den, flesta Android har plastmaterial i skärmen som tål en hel del. Det är ju kul att hänga här på FB på pendeln.
BTW så har jag blivit tvungen att utnyttja självrisken på 500:- en gång under alla år, har inte direkt varit rädde om dem heller. Är väl iFånen som är bygd för att spricka, skulle aldrig få för mig att skaffa den, flesta Android har plastmaterial i skärmen som tål en hel del. Det är ju kul att hänga här på FB på pendeln.