2015-01-17, 10:30
Medlem
May Days avatar
Är det någon som vet varför Luuk har svart nagellack på ringfinger och lillfingernaglarna?
Citera
2015-01-17, 10:33
Medlem
Ballongdjurs avatar
Nöjd med att Strömstedt gick vinnande ur matchen, Wilhelmsen/Ericson är det enda paret som verkligen stör mig.
Riktigt trött på att ständigt höra deras torra farfarsvitsar.
Trodde garanterat någon här inne skulle kommentera att en av dem nämnde SD i samband med karaktären Nasse?

Om jag räknat rätt så är det mycket möjligt att båda går vidare från den avgörande gruppspelsmatchen.
Får förlorarna runt 30p så slår de fiolårsvinnarna som bästa tvåa.
Hoppas verkligen W/E rycker bort sig igen.
Senast redigerad av Ballongdjur 2015-01-17 kl. 10:35.
Citera
2015-01-17, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongdjur
Nöjd med att Strömstedt gick vinnande ur matchen, Wilhelmsen/Ericson är det enda paret som verkligen stör mig.
Trodde garanterat någon här inne skulle kommentera att en av dem nämnde SD i samband med karaktären Nasse?

Om jag räknat rätt så är det mycket möjligt att båda går vidare från den avgörande gruppspelsmatchen.

Ja, och när den ena envisades med sina dåliga göteborgsvitsar var det ingen som skrattade
Citera
2015-01-17, 14:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Om jag räknat rätt så är det mycket möjligt att båda går vidare från den avgörande gruppspelsmatchen. Får förlorarna runt 30p så slår de fiolårsvinnarna som bästa tvåa.

SVT är ju outsägligt lata som inte orkar lägga upp ett slutspelsträd fortlöpande. Om jag inte minns fel är det bara tagna poäng i tävlingarna som räknas när lagen hamnar på samma segerpoäng:

Vinner Ericson/Wilhelmsson kommer alla lagen i gruppen på samma segerpoäng och det blir tagna poäng i matcherna som avgör.

- Ericson/Wilhelmsson måste vid vinst ta minst 23 poäng för att komma före Strömstedt

- Höglund/Rönndahl måste vid förlust ta minst 22 poäng för att komma lika som Ericson/Wilhelmsson

Vinner Höglund/Rönndal eller blir det oavgjort är Ericson/Wilhelmsson utslagna samtidigt som både Höglund/Rönndal och Strömstedt är vidare.
Citera
2015-01-17, 14:04
Bannlyst
Jag brukar ta det antingen på 10 eller 8 eller 2. Ledtrådarna däremellan tycker jag är svåra.
Citera
2015-01-17, 14:06
Medlem
Kan inte Kristian lugna ner sig en aning? Han verkar så stressad hela tiden och halv skriker alltid i inledningen av programmet. Igår var han ovanligt tråkig som bara ville avbryta deltagarna.
Citera
2015-01-17, 14:07
Bannlyst
Citat:

Hörde inte ens att de nämnde sd. Hatade dem mer förra året. I år stör jag mig faktiskt mer på Rönnlund eller vad gan heter. Duktig men dryg mot sin partner.
Citera
2015-01-17, 14:42
Medlem
småsurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Kan inte Kristian lugna ner sig en aning? Han verkar så stressad hela tiden och halv skriker alltid i inledningen av programmet. Igår var han ovanligt tråkig som bara ville avbryta deltagarna.

Det är väldigt många moment som ska rymmas på 58 minuter eller vad dom har till förfogande, klart att dom måste hålla lite tempo. Personligen tycker jag att man kunde stryka musik-artisterna/musik-frågorna så kunde man lägga lite mer tid på att låta programledare och gäster skoja och ha det trevligt.
Citera
2015-01-17, 14:52
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av May Day
Är det någon som vet varför Luuk har svart nagellack på ringfinger och lillfingernaglarna?

Citat:
Ursprungligen postat av 68911986
Någon som har en aning om varför Luuk har svart nagellack på några naglar?

Jag försökte skoja till det med ett svar som syftade till Luuks estniska bakgrund samt till ett relevant latinskt citat...

Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Med tanke på att det är ett kunskapsprogram kan det vara så enkelt att det för tankarna till...

Et ipsa scientia potestas est

Citatet betyder "Kunskap är makt".

Det var dock ingen som tyckte det var fyndigt.
Citera
2015-01-17, 15:15
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
SVT är ju outsägligt lata som inte orkar lägga upp ett slutspelsträd fortlöpande. Om jag inte minns fel är det bara tagna poäng i tävlingarna som räknas när lagen hamnar på samma segerpoäng:

Vinner Ericson/Wilhelmsson kommer alla lagen i gruppen på samma segerpoäng och det blir tagna poäng i matcherna som avgör.

- Ericson/Wilhelmsson måste vid vinst ta minst 23 poäng för att komma före Strömstedt

- Höglund/Rönndahl måste vid förlust ta minst 22 poäng för att komma lika som Ericson/Wilhelmsson

Vinner Höglund/Rönndal eller blir det oavgjort är Ericson/Wilhelmsson utslagna samtidigt som både Höglund/Rönndal och Strömstedt är vidare.
Jo, men det är bara den bästa grupptvåan som går vidare.
Skulle Ericson/Wilhelmsen vinna sista matchen och båda lagen når 30 eller över, så kommer grupp 3 även ha den bästa grupptvåan.
Zweigbergk/Göran Everdahl fick 29+34 i sina matcher, och är just nu bästa tvåa.
Strömstedts är alltså redan körda.

Scenariot gäller såklart inte om Rönndahl/Högberg vinner, då är Z/E vidare.
Tänkte lite fel.
Senast redigerad av Ballongdjur 2015-01-17 kl. 15:19.
Citera
2015-01-17, 15:21
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Jo, men det är bara den bästa grupptvåan som går vidare.

Nej, de två bästa grupptvåorna går vidare till kvartsfinal. De tävlar sedan om fjärde semifinalplatsen. De tre övriga semifinalplatsera tas av de tre gruppettorna.
Citera
2015-01-17, 16:12
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, de två bästa grupptvåorna går vidare till kvartsfinal. De tävlar sedan om fjärde semifinalplatsen. De tre övriga semifinalplatsera tas av de tre gruppettorna.
Så är det såklart, sorry.
Jag har rört till det som vanligt i den här tråden

Vinner Ericson/Wilhelmsen måste alltså Rönnberg/Höglund få 21p för att slå Strömstedts.
Everdahl/Zweigbergk är redan klara eftersom de är bättre än Thun/Danielsson.
Vinner Rönnberg/Höglund så går Strömstedts vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in