2015-01-16, 15:51
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Allt suger, eller att du tycker drop rates är för höga? Jag har spelat flera timmar varje dag sedan patchen och fått två upgrades, och det är inte ens delar som jag kommer att ha end game. De som ligger högst upp använder 4-5 ancients, och de är inte optimalt rollade. Folk kommer att få spendera mååånga timmar innan de har det gear som de vill ha.

Jo, men allt är ju samma som innan, bara att det är lättare att få tag på skiten. Spelade inte season 1 men lär ju göra det i tvåan. Kan knappt få några upgrades längre och jag spelar inte skitmycket, kanske någon marginell men inte mer än så.
Citera
2015-01-16, 17:42
Medlem
Red ut en sak för mig är nu gott folk!

Med tanke på alla olika teorier på att Haunt stackar så vet jag varken ut eller in längre, när jag spammar haunt så märker jag då ingen DoT skillnad och ej heller någon skillnan när jag ska "nuka" blir samma dmg oavsett om jag kastar 1 eller 20, så hur ligger det till egentligen och varför ska man spamma haunt när den ändå inte stackar? Har man passiv som gör att den håller extremt länge (10) min så känns det ju väldigt onödigt att spamma..

Som sagt, testat ett par gånger med samma utgångspunkt men folk i allmänhet vet nog inte själva, alla säger olika..
Citera
2015-01-16, 18:39
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixxen
Red ut en sak för mig är nu gott folk!

Med tanke på alla olika teorier på att Haunt stackar så vet jag varken ut eller in längre, när jag spammar haunt så märker jag då ingen DoT skillnad och ej heller någon skillnan när jag ska "nuka" blir samma dmg oavsett om jag kastar 1 eller 20, så hur ligger det till egentligen och varför ska man spamma haunt när den ändå inte stackar? Har man passiv som gör att den håller extremt länge (10) min så känns det ju väldigt onödigt att spamma..

Som sagt, testat ett par gånger med samma utgångspunkt men folk i allmänhet vet nog inte själva, alla säger olika..

Enda anledning jag förstått då det kommer till att spamma Haunt är ju för att få ut så mycket targets som möjligt, 2 hits per "skott" är bästa du kan få, men spammar du och får ut fler så är det bättre iomed att Locus hoppar automatiskt..

Sen BAAAM!
Citera
2015-01-16, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Enda anledning jag förstått då det kommer till att spamma Haunt är ju för att få ut så mycket targets som möjligt, 2 hits per "skott" är bästa du kan få, men spammar du och får ut fler så är det bättre iomed att Locus hoppar automatiskt..

Sen BAAAM!

Mjo men mot RG så hjälper det ju inte att spamma 200 ggr som folk verkar tro!

BTW, någon som märkt något annorlunda med densityn? Har den minskat från att vara rätt brutal? Tycker mig se en förändring men kan ha fel..
Citera
2015-01-16, 20:43
Medlem
pappa-fixars avatar
Citat:
Att köra 2 st Hatred spenders är meningslöst, vilket han har i videon..

Får jag frågar varför är det dåligt? Jag kör en firebuild nu med Elemental Arrow på vänsterklick och Cluster Arrow på högerklick. Vad kan man köra annars? Tack för svar
Citera
2015-01-16, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappa-fixar
Får jag frågar varför är det dåligt? Jag kör en firebuild nu med Elemental Arrow på vänsterklick och Cluster Arrow på högerklick. Vad kan man köra annars? Tack för svar

Jag tycker att det tar alldeles för mycket hatred! Blir starvad direkt typ.
Citera
2015-01-16, 21:21
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappa-fixar

Du kan ju bara klicka 1 av dom åt gången, eller hur?
För dina Sentrys skjuter bara den Spender som du själv använder.
Bättre du kör 1 av skillsen en Hatred Genererare imo.

Chakram är poppis av många som Spender, sen vette tusan vad dom kör som Generator, men nåt trams
vågavägrafire-DH
Citera
2015-01-16, 21:28
Medlem
Någon mer som har problem att logga in på europe servern? Blev precis disconnectad, kan ej logga in igen.
Citera
2015-01-16, 21:31
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosiah
Någon mer som har problem att logga in på europe servern? Blev precis disconnectad, kan ej logga in igen.

Verkar som om det krasha lite
Finns trådar på battlenet forumet om att flera har bekymmer..
Citera
2015-01-16, 22:44
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Du kan ju bara klicka 1 av dom åt gången, eller hur?
För dina Sentrys skjuter bara den Spender som du själv använder.
Bättre du kör 1 av skillsen en Hatred Genererare imo.

Chakram är poppis av många som Spender, sen vette tusan vad dom kör som Generator, men nåt trams
vågavägrafire-DH
Körde en rift igår med två Chakram-DH:s, fy fan vad det laggade .
Citera
2015-01-17, 09:10
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Körde en rift igår med två Chakram-DH:s, fy fan vad det laggade .

Japp, mycket chakrams följt av höjd densitet av mobs så blir det lätt så.
Är antagligen bara vänja sig då Chakrams är "enda builden" som DH's kör, jag gillade DH innan patchen spelar den igen, men vägrar Firebuild med Cindercoat som "alla" kör.

Går emot det och kör min egen komponerade build med Impale, får ta skit av dom jag spelar med pga dom anser att Cold är världelöst.
Dom var rätt tyst efter att man manglat ner RG innan dom ens fått fram sina Chakrams

Viktigast i min build är egentligen att man inte tar skada av Mobs, 30% Reduce resource från Prides Fall är viktig för att få det att funka.
Men finns ett litet skyddsnät med Reapers och andra skills som ger tillbaka lite Hatred.

Men en annan sak som stör mig nu, Cooldown Reduction är snudd på meningslös för en DH nu, man kan inte längre påverka Cooldown på Sentrys, så enda som gör det intressant att fokusera på Cooldownreduction är ju sina övriga skills, i mitt fall dom som ger tillbaka Hatred.
Citera
2015-01-17, 09:23
Bannlyst
Citat:
Men en annan sak som stör mig nu, Cooldown Reduction är snudd på meningslös för en DH nu, man kan inte längre påverka Cooldown på Sentrys, så enda som gör det intressant att fokusera på Cooldownreduction är ju sina övriga skills, i mitt fall dom som ger tillbaka Hatred.

Gör inte CDR så att man får charges på sentries fortare? Det är så det fungerar på Dashing Strike och Barbs charge, eller? Rätt säker på att Blizzard har sagt att alla med charges ska påverkas av CDR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in