2015-01-11, 23:47
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShitAllOverTheWall
Köpte Thierry Mugler A*men för en vecka sedan. Fan vad jag känner mig besviken, inte över lukten utan att dom har omformulerat hela jävla parfymen!! Lukten försvinner efter 1 timme Efter 1 timme sitter den väldigt nära huden! Vad fan har hänt?! Hur vågar dom förstöra denna beast

Vad hände med att alla skulle känna lukten? Körde två spray och inget hände. Efter 1 timme så blir den svag och sätter sig nära huden. Visst det går att känna lukten 8 timmar svagt om man rör vid halsen eller blir lite varm

Köpte parfymen från nordicfeel

Säker på att din näsa som lurar dig?

Köpte min för knappt ett år sedan och den håller i över ett dygn på min kropp.

Skitbra test att göra är att spraya lite parfym på soffan eller någon tröja i ditt rum för se hur länge den sitter i och hur den sprider sig
Citera
2015-01-12, 06:09
Medlem
Bolides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
De har ingen sprayer, det var därför jag nämnde att du kunde hitta en sprayflaska med lite tur.
Det finns en här om du är villig att betala för det.
Aha, så synd! Fick även ett rappt svar från SL kundservice att deras exclusive bottles ej har sprayfunktion. Jag förstår mig icke på parfymer som saknar spray-opraktiskt.

Jag eftersöker en vaniljdoftande edp, gärna med inslag av tonkaböna. Uppskattar söta gourmanddofter av hög kvalitet. Mina tidigare favoriter har varit Serge Lutens Un Bois Vanille. Några tips på dofter som skulle kunna falla mig på läppen?
Citera
2015-01-13, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Någon som köpt något kul på sistone?

Själv blindköpte jag VC&A Midnight in Paris EdP-versionen mest för att jag hört mycket gott om den samt att den är snorbillig. Efter ett par test kanske jag inte riktigt kan förstå hypen även om det är en helt okej doft. Tyckte det fanns vissa likheter med Dior's Bois d'Argent och en viss del som jag minns Armani Code.
Sen var jag även tvungen att smyga med den gamla klassikern Drakkar Noir också löjligt billig och enligt mig riktigt fin men inget jag rekommenderar för dom under 30 år.

Trevligt, var köpte du den?
Citera
2015-01-13, 21:08
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Trevligt, var köpte du den?

Parfym-klick

Gjorde f.ö en av mina bättre parfymaffärer idag när dom sålde ut Histoires de Parfums till 50% på grands i Gbg. 1828 för 399:- kändes som en hyfsad deal. Fantastiskt bra allround-doft!
Senast redigerad av LaCucaracha 2015-01-13 kl. 21:13.
Citera
2015-01-14, 12:38
Medlem
Det var ett fin-fin kap det! 1828 är riktigt bra.
Citera
2015-01-14, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Parfym-klick

Gjorde f.ö en av mina bättre parfymaffärer idag när dom sålde ut Histoires de Parfums till 50% på grands i Gbg. 1828 för 399:- kändes som en hyfsad deal. Fantastiskt bra allround-doft!

I den fysiska butiken? Inte samma pris på hemsidan.
Citera
2015-01-14, 18:45
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannilowa
Det var ett fin-fin kap det! 1828 är riktigt bra.

Den är faktiskt bättre än jag trodde den skulle vara, är riktigt nöjd

Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
I den fysiska butiken? Inte samma pris på hemsidan.

Ja, inne i butiken. Dom ska sluta med märket tyvärr och sålde ut sista flaskorna.
Citera
2015-01-14, 22:38
Medlem
ShitAllOverTheWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Säker på att din näsa som lurar dig?

Köpte min för knappt ett år sedan och den håller i över ett dygn på min kropp.

Skitbra test att göra är att spraya lite parfym på soffan eller någon tröja i ditt rum för se hur länge den sitter i och hur den sprider sig

Nej! Den parfymen jag fick är formulerad. Om du kollar på klippet som jag länkar nu så har killen exakt samma som jag har och han jämför en tidigare som han har köpt och den jag har som man fick Hair & Body Shampoo med. Det kanske bara är det där jävla kittet som jag köpte som är formulerad. Den är jätte svag och lukten försvinner.

Video länk: https://www.youtube.com/watch?v=cwkM1tSHGK4

Jag köpte denna. Man får en jävla dusch gel med.

Länk: http://www.nordicfeel.se/doft/gift-set/thierry-mugler-a-men-24403
Citera
2015-01-15, 07:16
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Nej! Den parfymen jag fick är formulerad. Om du kollar på klippet som jag länkar nu så har killen exakt samma som jag har och han jämför en tidigare som han har köpt och den jag har som man fick Hair & Body Shampoo med. Det kanske bara är det där jävla kittet som jag köpte som är formulerad. Den är jätte svag och lukten försvinner.

Hör av dig till Nordic Feel och säg att det måste vara något fel, skicka tillbaka och köp en ny på ett annat ställe möjligtvis.
Citera
2015-01-16, 10:12
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:

Fast fick min i sånt set med. Det var dock en necessär med shampoo och parfymen det var från nordicfeel.

Testa spraya lite mer och fråga folk runt om dig annars håller jag med LaCucaracha om att du bör skicka tillbaka den.
Citera
2015-01-16, 21:31
Medlem
ShitAllOverTheWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Fast fick min i sånt set med. Det var dock en necessär med shampoo och parfymen det var från nordicfeel.

Testa spraya lite mer och fråga folk runt om dig annars håller jag med LaCucaracha om att du bör skicka tillbaka den.

Jag ska använda den här jävla parfymen som en toa spray efter att jag har skitit!

Kan ni rekommendera mig några goda vanilj parfymer?

Parfymer jag gillar

Givenchy Pi: Älskar den där vanilj lukten, men de verkar ha omformulerat den, då den knappt håller 30min

Rochas man: Vanilj och kaffe , men samma där håller inte så länge

Jean Paul Gaultier le male: Vintage versionen var jätte bra. Bra med vanilj vare. Nu efter att de har omformulerat den så luktar den knappt någon vanilj, samt så är den svag.

Jag kommer att köpa Thierry Mugler Pure Havane. Hört att den ska lukta jävligt bra.
Sägs att Joop! Homme ska lukta vanilj? Men det verkar inte vara så många som gillar den.

Det jag är ute efter är en parfym som luktar bra med vanilj och att man får många komplimanger. Som tjejerna verkligen dör för, en så kallad panty dropper

Alla parfymer jag nämnde är ju såna har jag missat något? Hjälp mig hitta en beast! Vad jag har förstått så älskar tjejer när killar luktar vanilj haha
Citera
2015-01-16, 21:46
Medlem
LaCucarachas avatar
panty dropper....suck 1million av Paco Rabanne funkar nog bra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in