2015-01-15, 13:09
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är möjligt men jag och andra kommer att se dig som en av flera representanter för moderatorskollektivet.
Du kan förstå att jag enbart förmedlar min egen uppfattning men du (och flera med dig!?) tänker tolka mina inlägg som en del i en större agenda?

Citat:
Det här är bara subjektivt snömos. "Judespåret kört i botten" - subjektiv utsaga utan vikt som jag inte håller med om. "spåret är missbrukat" - subjektiv utsaga som man bara kan hålla med om om man anser att det pratas för mycket om judar vilket jag verkligen inte gör, jag anser att det pratas för lite. "försöka posta mer seriöst och verifierbart" - det sitter du och skriver i en tråd startad av Folklorist, källhänvisningens urfader!

Du ljuger, helt enkelt. Eller har noll koll på vad du pratar om men känner att du ändå bara måste in och skriva lite snömos. Det är inte fel på "resonemangskedjor", "seriositet" eller "verifierbarhet". Felet är att judekritiker behandlas annorlunda än andra skribenter med andra huvudintressen. Judekritiker diskrimineras på flashback, och ditt subjektiva resonemang ger kanske en del av förklaringen till varför det är så.
Jag försöker få dig att bli öppen för vad som kan ha hänt, hur det hänger ihop och vad man kan göra åt det. Hur Politik-forumen verkligen modereras får du ta med moderatorerna där, vilket andra redan påtalat.

2015-01-15, 14:12
Medlem
MrFolds avatar
Visar inte denna diskussion än en gång att borttagandet av "judeforumet" var ett felaktigt beslut? Det måste bli mer lättmodererat om "judefrågan" helt enkelt hänvisas till detta specialforum där man fritt kan dryfta sina konspirationsteorier och paranoida orsakskedjor.

Nu kommer säkert Baggebo börja skrika om att även det skulle innebära diskriminering av "judekritikerna". Bullshit säger jag. Ta tråden "Situationen i Ukraina" som har tagits som exempel här. Jag utgår från att det är OT i tråden att diskutera hur det går i den ukrainska fotbollsligan - vi har ju ett fotbollsforum där man kan starta trådar om den saken. Samma sak för diskussioner om ukrainskt mode eller vilka växtarter som är vanligast i Ukraina.

Det Baggebo m fl vägrar förstå är att det finns gradskillnader i helvetet, trots att flera gjort sig besvär att försöka förklara. Självklart kan man inte helt utesluta att det kan dyka upp frågor kring judar i Ukraina som kan utgöra topic i tråden. Precis som en fotbollshändelse - t ex en match som urartar till ett våldsamt upplopp - skulle kunna tänkas falla in i tråden. Det måste bara vara något med mer konkret koppling än det gamla vanliga konspirationsteoretiska tjafset om judar som påstås göra si eller så med en länk till någon nazistisk eller kvasinazistisk sida.

Dock är det så att så länge detta forum inte återöppnas så blir besluten om att OT-klassa mer vanskliga och godtyckliga och ibland måste man dessvärre också ge kritikerna rätt: Om inte här, så var får man i så fall skriva om saken?

"Judefrågan" är speciell eftersom den utmärks av en liten men mycket aktiv skara skribenter som är fullständigt besatta av den och också producerar trådstarter och inlägg i kvantitet som speglar denna besatthet. Det finns nästan inga ämnen eller trådar där de inte kan tänka sig att komma med sitt tjat om judiska konspirationer och omoral. En förkrossande majoritet av övriga forumdeltagare har ett mycket litet eller obefintligt intresse av att läsa deras tirader och tycker att de stör och förorenar. Det går dock inte att kommunicera om det i någon nämnvärd grad eftersom de är helt fast i sina paranoida tankemönster och flera av dem lider ju helt uppenbart av ganska grav psykisk ohälsa. Om man ändå vill försöka befrämja även deras yttrandefrihet utan att tvinga övriga medlemmar att behöva ta del av deras idéer på alla möjliga och omöjliga ställen i forumet så borde en egen liten sandlåda där de kan leka (och i huvudsak tvingas hålla sig) vara den minst dåliga av olika lösningar. Återinför judeforumet!
2015-01-15, 14:15
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Det här var ett av flera inlägg som togs bort från tråden om situationen i Ukraina:

Det handlar om Ukraina. Moderatorn vågar inte signera raderingen eftersom han vet att den är fel. Svaret på mitt inlägg får stå kvar:

(FB) Situationen i Ukraina just nu, del 3

Det här pågår dygnet runt, överallt. Och ingen jävel vågar skriva "off topic raderat", dels för att de vet att det inte är off topic och dels för att man då vet vem man ska vända sig till. Nu sker det anonymt, fegt, i smyg så att man inte ska märka.

Inlägget som baggebo1 tar upp handlade om situationen i Ukraina och skrevs i en tråd om situationen i Ukraina. Det var helt solklart inte off-topic. Tvärtom tar det ju upp mycket intressanta exempel på de hatfyllda stämningar som verkar råda i Ukraina just nu. Huruvida det sedan stämmer att det hela påminner om judiska högtider har jag ingen aning om, men det är givetvis en synpunkt det står baggebo1 fritt att framföra. Jag svarade för övrigt på inlägget här, med en i mitt tycke relevant reflektion om den ena av de källor som användes:

(FB) Situationen i Ukraina just nu, del 3

Vem tog bort baggebo1:s inlägg och varför?
Senast redigerad av Stabskapten 2015-01-15 kl. 14:22.
2015-01-15, 14:21
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Du har fel. Moderatorerna raderar inte dina inlägg för vad andra skriver, de raderar för vad du skriver

Nope. Varenda "judeinlägg" jag har fått raderat har varit svar på andras inlägg som handlat om judar och det är aldrig enbart mitt inlägg som har raderats.

Men hur som helst, så här skulle jag skrivit ditt inlägg, lite snabbt ändrat med det jag raderat i spoiler och det jag lagt till i fet stil:

Citat:
För att få nån sorts uppfattning om vilken mentalitet som härskar i
Ukraina kan man kolla in hur de firar nyår. Symboliskt äter man ryska bebisar i tårtform, och kallar sina hamburgare "fackföreningshuset" (efter massmordet i Odessa). Samtidigt säljer studenter drinkar med namn som "ryska barns blod".
Oerhört stört, men viktigt att ta in för att förstå den dehumanisering som går hand i hand med folkmordet:

Jag tycker inte ens att jag har censurerat något, därför att det jag lagt i spoiler känns fullständigt irrelevant för inlägget i sig. Kärnbudskapet framgår tydligare och du hade fått fler läsare som tagit inlägget på allvar.
2015-01-15, 14:27
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Nope. Varenda "judeinlägg" jag har fått raderat har varit svar på andras inlägg som handlat om judar och det är aldrig enbart mitt inlägg som har raderats.

Men hur som helst, så här skulle jag skrivit ditt inlägg, lite snabbt ändrat med det jag raderat i spoiler och det jag lagt till i fet stil:

Jag tycker inte ens att jag har censurerat något, därför att det jag lagt i spoiler känns fullständigt irrelevant för inlägget i sig. Kärnbudskapet framgår tydligare och du hade fått fler läsare som tagit inlägget på allvar.

Varför ska han inte få nämna att han anser delar av Ukraina vara judestyrda och att detta sätter sina spår i vad som pågår om han känner för det?
2015-01-15, 14:42
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Varför ska han inte få nämna att han anser delar av Ukraina vara judestyrda och att detta sätter sina spår i vad som pågår om han känner för det?

För mig för han skriva vad fan han vill, men han ska då inte förundras över om färre tar hans inlägg på allvar eller tycker att han drar in irrelevanta saker i inlägget.
2015-01-15, 16:35
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten

Vem tog bort baggebo1:s inlägg och varför?

Läs tråden!

Jag har redan förklarat hur du går till väga för att få den informationen, men om du inte är mottaglig för instruktioner blir debatten helt meningslös.
2015-01-15, 17:16
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Läs tråden!

Jag har redan förklarat hur du går till väga för att få den informationen, men om du inte är mottaglig för instruktioner blir debatten helt meningslös.

Ni gör det ju inte enkelt för er...
2015-01-15, 17:46
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Visar inte denna diskussion än en gång att borttagandet av "judeforumet" var ett felaktigt beslut? Det måste bli mer lättmodererat om "judefrågan" helt enkelt hänvisas till detta specialforum där man fritt kan dryfta sina konspirationsteorier och paranoida orsakskedjor.

Nu kommer säkert Baggebo börja skrika om att även det skulle innebära diskriminering av "judekritikerna". Bullshit säger jag. Ta tråden "Situationen i Ukraina" som har tagits som exempel här. Jag utgår från att det är OT i tråden att diskutera hur det går i den ukrainska fotbollsligan - vi har ju ett fotbollsforum där man kan starta trådar om den saken. Samma sak för diskussioner om ukrainskt mode eller vilka växtarter som är vanligast i Ukraina.

Det Baggebo m fl vägrar förstå är att det finns gradskillnader i helvetet, trots att flera gjort sig besvär att försöka förklara. Självklart kan man inte helt utesluta att det kan dyka upp frågor kring judar i Ukraina som kan utgöra topic i tråden. Precis som en fotbollshändelse - t ex en match som urartar till ett våldsamt upplopp - skulle kunna tänkas falla in i tråden. Det måste bara vara något med mer konkret koppling än det gamla vanliga konspirationsteoretiska tjafset om judar som påstås göra si eller så med en länk till någon nazistisk eller kvasinazistisk sida.

Dock är det så att så länge detta forum inte återöppnas så blir besluten om att OT-klassa mer vanskliga och godtyckliga och ibland måste man dessvärre också ge kritikerna rätt: Om inte här, så var får man i så fall skriva om saken?

"Judefrågan" är speciell eftersom den utmärks av en liten men mycket aktiv skara skribenter som är fullständigt besatta av den och också producerar trådstarter och inlägg i kvantitet som speglar denna besatthet. Det finns nästan inga ämnen eller trådar där de inte kan tänka sig att komma med sitt tjat om judiska konspirationer och omoral. En förkrossande majoritet av övriga forumdeltagare har ett mycket litet eller obefintligt intresse av att läsa deras tirader och tycker att de stör och förorenar. Det går dock inte att kommunicera om det i någon nämnvärd grad eftersom de är helt fast i sina paranoida tankemönster och flera av dem lider ju helt uppenbart av ganska grav psykisk ohälsa. Om man ändå vill försöka befrämja även deras yttrandefrihet utan att tvinga övriga medlemmar att behöva ta del av deras idéer på alla möjliga och omöjliga ställen i forumet så borde en egen liten sandlåda där de kan leka (och i huvudsak tvingas hålla sig) vara den minst dåliga av olika lösningar. Återinför judeforumet!
Du kan inte jämföra judarnas involvering inom världspolitiken (och i Ukraina) med Ukrainska fotbollsspelare i en tråd om en politisk konflikt i Ukraina. Förstår man inte judefrågan så förstår man inte politik. Man förstår inte heller religion, och i mindre utsträckning, vetenskap (särskilt den moderna, mjuka vetenskapen), om man inte har koll på judarnas roll och inflytande inom dessa ämnen.

Det är klart som fan att nedstängningen av judesektionen var ett felaktigt beslut, men vi skall inte förvänta oss att admin kommer erkänna att han hade fel (vilket han nuförtiden i stort sett alltid har), och vi skall inte förvänta oss att judesektionen kommer öppnas igen. Inte heller bör vi faktiskt argumentera emot zionistmoderatorerna när de raderar judekritiska inlägg, ger helt obefogade tillsägelser/varningar, och ser till att man blir avstängd.

Det vi bör göra är att använda Flashback som ett okontroversiellt forum, typ diskutera sport, film, musik, mjukvara och andra relativt apolitiska ämnen (judarna har dock kroknäsan i blöt även inom dessa områden, faktiskt), om man nu har tänkt diskutera på Flashback överhuvudtaget, vilket jag personligen inte har tänkt göra länge till. Vill man diskutera judefrågan bör man göra det där det är accepterat, typ VNN och liknande forum. Flashback är numera för snobbigt för judefrågan utanför den Stora tråden om judefrågan, vilket är den enda tråden på hela forumet där detta viktiga ämne kan diskuteras relativt fritt utan att man blir trakasserad av zionistmoderatorer.
Senast redigerad av EliasAlucard 2015-01-15 kl. 18:01.
2015-01-15, 19:06
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Du kan inte jämföra judarnas involvering inom världspolitiken (och i Ukraina) med Ukrainska fotbollsspelare i en tråd om en politisk konflikt i Ukraina. Förstår man inte judefrågan så förstår man inte politik. Man förstår inte heller religion, och i mindre utsträckning, vetenskap (särskilt den moderna, mjuka vetenskapen), om man inte har koll på judarnas roll och inflytande inom dessa ämnen.

Det vi bör göra är att använda Flashback som ett okontroversiellt forum, typ diskutera sport, film, musik, mjukvara och andra relativt apolitiska ämnen (judarna har dock kroknäsan i blöt även inom dessa områden, faktiskt), om man nu har tänkt diskutera på Flashback överhuvudtaget, vilket jag personligen inte har tänkt göra länge till. Vill man diskutera judefrågan bör man göra det där det är accepterat, typ VNN och liknande forum. Flashback är numera för snobbigt för judefrågan utanför den Stora tråden om judefrågan, vilket är den enda tråden på hela forumet där detta viktiga ämne kan diskuteras relativt fritt utan att man blir trakasserad av zionistmoderatorer.

@ Fjodorov

Se här. Det här är själva urexemplet av vad jag talar om. EliasAlucard vill alltså fritt få diskutera judar i i princip varenda tråd som förekommer. Varför? Jo, därför att judarna enligt EliasAlucard är inblandade i allt från sport till mellanstatlig politik (oavsett länder), och oftast är skyldiga till allt ont som försigår i världen.

Ja, han går till och med så långt som att påstå att man, om man inte "förstår judefrågan" (d.v.s. hatar eller ogillar judar med varje fiber av sin kropp, som EliasAlucard själv gör), inte förstår sig på vare sig inrikes eller utrikespolitik, vetenskap eller film och musik.

Kort sagt så förstår man ingenting av någonting om man inte är "judekritiker".

Du måste ju inse att människor som "debatterar" sådär riskerar att dra på sig varningar för OT. Det vore fan ta mig konstigt om de INTE fick mängder av varningar för OT.

EDIT: Nedanstående inlägg är också ett typexempel. Jag har sedan länge slutat att försöka, men det är intressant att se, då man inte behöver vara någon siare för att säga ungefär hur nästa "judekritiska" inlägg kommer att låta.
Senast redigerad av T-80U 2015-01-15 kl. 19:55.
2015-01-15, 19:39
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
@ Fjodorov

Se här. Det här är själva urexemplet av vad jag talar om. EliasAlucard vill alltså fritt få diskutera judar i i princip varenda tråd som förekommer. Varför? Jo, därför att judarna enligt EliasAlucard är inblandade i allt från sport till mellanstatlig politik (oavsett länder), och oftast är skyldiga till allt ont som försigår i världen.
Det var ju admin's avsikt med att stänga ner judesektionen, att vi skulle få diskutera judar överallt på forumet, men tydligen verkar han ha gett er moderatorer, diskreta instruktioner att "OT"-radera och stänga av oss om vi gjorde så.

Citat:
Ja, han går till och med så långt som att påstå att man, om man inte "förstår judefrågan" (d.v.s. hatar eller ogillar judar med varje fiber av sin kropp, som EliasAlucard själv gör), inte förstår sig på vare sig inrikes eller utrikespolitik, vetenskap eller film och musik.
Sitt inte här och förtala mig med påhitt om att jag skulle hata/ogilla alla judar, din skitsnackare. "Hat" är för det första ett kodord för sanning, och det är i princip vad judefrågan handlar om: sanning. Sanningen är kontroversiell och hatad, just eftersom den är obehaglig.

Man måste absolut inte hata judar, det finns flertal olika judar på individuell nivå som jag beundrar och ser upp till. Det går inte att förneka att judar är ett begåvat, intelligent och kapabelt folk. Men samtidigt gäller det att vara nyanserad och ärlig, och kunna se det från mer än den glorifierande, förhärligande och "filosemitiska" synvinkeln.

Jag skall ge dig några exempel på hur judar antingen influerar eller dominerar något så apolitiskt ämne som mjukvara:

https://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Stallman
https://en.wikipedia.org/wiki/GNU_General_Public_License

Här har du ett annat exempel på judiskt inflytande inom musik:

https://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Steinman

^^ Både Stallman och Steinman har bidragit positivt till mjukvara och musik. Stallman framförallt har varit mer politiskt orienterad då hans dominanta och otroligt inflytelserika GPL-licens, i princip mer eller mindre, är kommunism i mjukvaruformat, medan Steinman har varit ganska apolitisk och bara gjort jävligt bra musik som har sålt som fan. Det finns fler judiska låtskrivare som har gjort bra musik, t.ex. Diane Warren. Sedan finns det judar inblandade i musikbranschen som har sett till att kass rap populariseras (skurktyper som MTV-juden Summer Redstone bland annat). Filmbranschen? Ja, den behöver jag inte ens gå in på. Sport? Chelsea FC ägs ju av en jude, och den där NBA-ägaren Donald Sterling är ju också jude, och så vidare. Vill du verkligen att vi ska skriva av oss om allt detta i era koshersektioner?

Citat:
Ungefär så ja: vi judekritiker är generellt sett mer upplysta än mainstreamgenomsnittet och rasligt underlägsna iPhonemänniskor.

Citat:
Du måste ju inse att människor som "debatterar" sådär riskerar att dra på sig varningar för OT. Det vore fan ta mig konstigt om de INTE fick mängder av varningar för OT.
^^ Total verklighetsförnekelse och rättfärdigande av diskriminering mot judekritiker, noterat.

Edit:

Jag noterar att mitt föregående OnT inlägg, OT-rapporterades. Skall bli intressant att se om det får stå kvar.
Senast redigerad av EliasAlucard 2015-01-15 kl. 19:45.
2015-01-15, 22:31
Medlem
Fjodorovs avatar
Nästa gång kan du ju citera mig så jag faktiskt vet att du har svarat mig.

Citat:
@ Fjodorov

Det är det väl ändå ingen som hävdar? Utan det är en logisk konsekvens utav att man tog ned jude-forumet och sedan säger att judefrågan ska diskuteras fritt i andra trådar. Men, var ska jag då till exempel diskutera det judiska inflytandet inom UEFA och hur det påverkar deras arbete, som ett exempel.

Oavsett om man tycker de är onda eller goda så måste man väl för fan kunna få diskutera en folkgrupp i vilket ämne som helst där de är inblandade? Var ska man annars diskutera det, och är det bara judar som detta gäller? Varför är det ett problem? Oavsett vad man tycker om judar så måste det väl få diskuteras? Det blev helt enkelt den logiska konsekvensen av att admin plockade bort jude-forumet i "brist på intresse".
Citat:

Jaha och? Oavsett EliasAlucards åsikt, så ska han väl få diskutera sitt ämne i trådar där detta hör hemma och där han anser att judar har inflytande och påverkar riktningen? Är han helt ute och cyklar är det ju bara att säga emot honom istället för att censurera en del av diskussionen?
Citat:

Det är hans personliga åsikt. Vad har det med saken att göra, knappast så att jag tycker man ska ta bort dina inlägg, trots att jag tycker du är en djupt oärlig och intellektuellt tveksam debattör?
Citat:

Varför då? EliasAlucard är ju en av få användare på denna sida som levererar matnyttiga och bra inlägg. Det ligger annat bakom ditt problem med hans argumentation och det är att det är riktigt mot judar. Hade han däremot riktat svärdseggen mot muslimer, negrer, bögar eller ryssar så hade det inte varit något problem. Det finns ju både sämre kvalité på inläggen och grövre argumentation gentemot andra folkgrupper i t.ex. I&I men även i de övriga politik-forumen som aldrig plockas bort. Däremot kan man skriva ett välunderbyggt inlägg om judar, med källor och allt och få det bortplockat, eftersom moderatorn inte anser att judar har med t.ex. Ukraina att göra, trots att man i inlägget påpekar just detta.

Alltså, man blir ju förbannad på er jävla arrogans!

Citat:
EDIT: Nedanstående inlägg är också ett typexempel. Jag har sedan länge slutat att försöka, men det är intressant att se, då man inte behöver vara någon siare för att säga ungefär hur nästa "judekritiska" inlägg kommer att låta.

Jaha? Och? Vad var problemet, jag är säker på att han kan svara för sig själv men seriöst, jag är intresserad utav att få reda på ditt svar. Vem fan bryr sig om du kan tycka de är förutsägbara? Vad fan har det att göra med debatten om din personliga åsikt kring en viss grupp som är kritiska mot judar? Varför ska inte dessa åtnjuta samma rättigheter på detta forum för yttrandefrihet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in