Nästa gång kan du ju citera mig så jag faktiskt vet att du har svarat mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
T-80U
@ Fjodorov
Se här. Det här är själva urexemplet av vad jag talar om. EliasAlucard vill alltså fritt få diskutera judar i i princip varenda tråd som förekommer. Varför? Jo, därför att judarna enligt EliasAlucard är inblandade i allt från sport till mellanstatlig politik (oavsett länder), och oftast är skyldiga till allt ont som försigår i världen.
Det är det väl ändå ingen som hävdar? Utan det är en logisk konsekvens utav att man tog ned jude-forumet och sedan säger att judefrågan ska diskuteras fritt i andra trådar. Men, var ska jag då till exempel diskutera det judiska inflytandet inom UEFA och hur det påverkar deras arbete, som ett exempel.
Oavsett om man tycker de är onda eller goda så måste man väl för fan kunna få diskutera en folkgrupp i vilket ämne som helst där de är inblandade? Var ska man annars diskutera det, och är det bara judar som detta gäller? Varför är det ett problem? Oavsett vad man tycker om judar så måste det väl få diskuteras? Det blev helt enkelt den logiska konsekvensen av att admin plockade bort jude-forumet i "brist på intresse".
Citat:
Ja, han går till och med så långt som att påstå att man, om man inte "förstår judefrågan" (d.v.s. hatar eller ogillar judar med varje fiber av sin kropp, som EliasAlucard själv gör), inte förstår sig på vare sig inrikes eller utrikespolitik, vetenskap eller film och musik.
Jaha och? Oavsett EliasAlucards åsikt, så ska han väl få diskutera sitt ämne i trådar där detta hör hemma och där han anser att judar har inflytande och påverkar riktningen? Är han helt ute och cyklar är det ju bara att säga emot honom istället för att censurera en del av diskussionen?
Citat:
Kort sagt så förstår man ingenting av någonting om man inte är "judekritiker".
Det är hans personliga åsikt. Vad har det med saken att göra, knappast så att jag tycker man ska ta bort dina inlägg, trots att jag tycker du är en djupt oärlig och intellektuellt tveksam debattör?
Citat:
Du måste ju inse att människor som "debatterar" sådär riskerar att dra på sig varningar för OT. Det vore fan ta mig konstigt om de INTE fick mängder av varningar för OT.
Varför då? EliasAlucard är ju en av få användare på denna sida som levererar matnyttiga och bra inlägg. Det ligger annat bakom ditt problem med hans argumentation och det är att det är riktigt mot judar. Hade han däremot riktat svärdseggen mot muslimer, negrer, bögar eller ryssar så hade det inte varit något problem. Det finns ju både sämre kvalité på inläggen och grövre argumentation gentemot andra folkgrupper i t.ex. I&I men även i de övriga politik-forumen som aldrig plockas bort. Däremot kan man skriva ett välunderbyggt inlägg om judar, med källor och allt och få det bortplockat, eftersom moderatorn inte anser att judar har med t.ex. Ukraina att göra, trots att man i inlägget påpekar just detta.
Alltså, man blir ju förbannad på er jävla arrogans!
Citat:
EDIT: Nedanstående inlägg är också ett typexempel. Jag har sedan länge slutat att försöka, men det är intressant att se, då man inte behöver vara någon siare för att säga ungefär hur nästa "judekritiska" inlägg kommer att låta.
Jaha? Och? Vad var problemet, jag är säker på att han kan svara för sig själv men seriöst, jag är intresserad utav att få reda på ditt svar. Vem fan bryr sig om du kan tycka de är förutsägbara? Vad fan har det att göra med debatten om din personliga åsikt kring en viss grupp som är kritiska mot judar? Varför ska inte dessa åtnjuta samma rättigheter på detta forum för yttrandefrihet?