2014-06-25, 02:45
Medlem
Louises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Och vad är det konstiga här? Det är i linje med svensk lagstiftning. Det har diskuterats tidigare och resonemanget är ungefär följande: För att skapa rättvisa inom detta måste man inskränka yttrandefriheten och Flashback anser att yttrandefrihet är viktigare än rättvisa.
Det konstiga är att inlägget ifråga inte ens ligger i närheten av att hetsa mot svenskar, varför jag har svårt att se varför det skulle vara svaret från moderatorshåll. Men jag tror det bär för långt att gå in på mer detaljer i denna affär.
2014-06-25, 03:02
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise
Det konstiga är att inlägget ifråga inte ens ligger i närheten av att hetsa mot svenskar, varför jag har svårt att se varför det skulle vara svaret från moderatorshåll. Men jag tror det bär för långt att gå in på mer detaljer i denna affär.

Jag är jude, jag hetsar inte om att att svenskar skall utplånas, absolut inte, jag är född i det här landet och majoriteten av mina vänner är "goyim" alltså icke-judar. Så Folklorist, vi judar står ju för all världens ondska. Du blir alltid lite ledsen i ögat när någon påstår att du är för koncentrationsläger och ett totalt massmord av det judiska folket. Men snälla kom med en egen idè för en gångs skull. skall vi avlivas och om inte vad skall då hända med oss? Och nämn inte Israel är du snäll med tanke på att det är hatlandet nummer 1.
2014-06-25, 13:48
Medlem
Fjodorovs avatar
Man kan ju knappast påstå att vissa utav moderatorerna och ex-moderatorer har gett ett sympatiskt och vettigt intryck. Snarare tvärtom vilket kan orsaka problem framöver och ett visst agg i samband med framtida diskussioner, varningar och avstängningar m.m.

Att innehava en viss auktoritetsroll innebär också att man beter sig på ett vettigt sätt, annars tappar man förtroendet bland dem som håller detta forum vid liv, besökarna/deltagarna. Beter ni er opartiskt och rent utsagt har en förjävlig attityd mot folk som känner sig bli felaktigt behandlade tappar ni förtroende och förmodligen några forum-medlemmar.

Att inneha en auktoritetsroll och svara på det sättet som vissa har gjort, ja, hade jag varit Folklorist så hade jag ju lackat ut och skrivit något väldigt dumt och Folklorist måste väl ha en ängels tålamod eller något.

Angående judefrågan så kan jag tycka att inställningen bland vissa moderatorer men även högre upp är, när man läser på inlägg rörande det att det är ett nödvändigt ont för att stå för yttrandefriheten. Det är något man får dras med och som man helst hade velat ha undangömt långt, långt borta där klicken som diskuterar detta för sig själva. Det är dock viktigt att vi har moderatorer som ser yttrandefriheten som det viktigaste, om vi ska gå efter själva sidans motto "Yttrandefrihet på riktigt", istället för att driva en personlig agenda och blanda in känslor gällande vissa frågor som är kontroversiella i dagens samhälle. Uppenbarligen efterlevs inte detta riktigt eftersom det verkar som om moderatorerna bedömer Folklorist efter en helt egen standard, en nästan omöjligt hög standard där han omöjligt kan veta vilka ämnen han får skriva i eller vad han måste inkludera i sina inlägg för att få dem att stå kvar. Det är ingen annan (vad jag vet) som behöver efterleva en sådan standard så man börjar ju undra vad tusan det är frågan om?
2014-06-25, 13:55
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Man kan ju knappast påstå att vissa utav moderatorerna och ex-moderatorer har gett ett sympatiskt och vettigt intryck. Snarare tvärtom vilket kan orsaka problem framöver och ett visst agg i samband med framtida diskussioner, varningar och avstängningar m.m.

Att innehava en viss auktoritetsroll innebär också att man beter sig på ett vettigt sätt, annars tappar man förtroendet bland dem som håller detta forum vid liv, besökarna/deltagarna. Beter ni er opartiskt och rent utsagt har en förjävlig attityd mot folk som känner sig bli felaktigt behandlade tappar ni förtroende och förmodligen några forum-medlemmar.

Att inneha en auktoritetsroll och svara på det sättet som vissa har gjort, ja, hade jag varit Folklorist så hade jag ju lackat ut och skrivit något väldigt dumt och Folklorist måste väl ha en ängels tålamod eller något.

Angående judefrågan så kan jag tycka att inställningen bland vissa moderatorer men även högre upp är, när man läser på inlägg rörande det att det är ett nödvändigt ont för att stå för yttrandefriheten. Det är något man får dras med och som man helst hade velat ha undangömt långt, långt borta där klicken som diskuterar detta för sig själva. Det är dock viktigt att vi har moderatorer som ser yttrandefriheten som det viktigaste, om vi ska gå efter själva sidans motto "Yttrandefrihet på riktigt", istället för att driva en personlig agenda och blanda in känslor gällande vissa frågor som är kontroversiella i dagens samhälle. Uppenbarligen efterlevs inte detta riktigt eftersom det verkar som om moderatorerna bedömer Folklorist efter en helt egen standard, en nästan omöjligt hög standard där han omöjligt kan veta vilka ämnen han får skriva i eller vad han måste inkludera i sina inlägg för att få dem att stå kvar. Det är ingen annan (vad jag vet) som behöver efterleva en sådan standard så man börjar ju undra vad tusan det är frågan om?

Folklorist bedöms som vilken annan användare som helst. Men nu är han inte som vilken användare som helst. Det finns mig veterligen ingen annan användare på forumet som startar tråd efter tråd om ett och samma ämne eller etnicitet/religion i det här fallet. Han får skriva om judar, det har han alltid fått, men trådarna måste hålla en viss standard och dessutom placeras i rätt forumsdel. Trådar som "judars besatthet av avföring" eller "judar blir sexuellt upphetsade av förintelseporr" kan vi kanske dock klara oss utan eller vad tycker du?
2014-06-25, 14:15
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Folklorist bedöms som vilken annan användare som helst. Men nu är han inte som vilken användare som helst. Det finns mig veterligen ingen annan användare på forumet som startar tråd efter tråd om ett och samma ämne eller etnicitet/religion i det här fallet. Han får skriva om judar, det har han alltid fått, men trådarna måste hålla en viss standard och dessutom placeras i rätt forumsdel. Trådar som "judars besatthet av avföring" eller "judar blir sexuellt upphetsade av förintelseporr" kan vi kanske dock klara oss utan eller vad tycker du?

Och det vet du i egenskap utav användare?

Får man inte skapa trådar om berör samma etnicitet? Ingår det i forumets riktlinjer att inte få göra?

Varför ska Folklorists trådar behöva hålla en mycket högre standard än alla andra trådar som startas runt om på forumet dagligen? Varför ska han i princip behöva skriva en vetenskaplig uppsats för att undvika bli varnad?

Kan du förresten länka till "Judar blir sexuellt upphetsade av förintelseporr" och "judars besatthet av avföring".
2014-06-25, 14:27
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Och det vet du i egenskap utav användare?

Får man inte skapa trådar om berör samma etnicitet? Ingår det i forumets riktlinjer att inte få göra?

Varför ska Folklorists trådar behöva hålla en mycket högre standard än alla andra trådar som startas runt om på forumet dagligen? Varför ska han i princip behöva skriva en vetenskaplig uppsats för att undvika bli varnad?

Kan du förresten länka till "Judar blir sexuellt upphetsade av förintelseporr" och "judars besatthet av avföring".

Varsågod: (FB) Är judar besatta av avföring?
(FB) Judar blir sexuellt upphetsade av ”Förintelsen”
2014-06-25, 14:28
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:

Folklorists trådar och inlägg behöver inte hålla en mycket högre standard än andra trådar och inlägg. De behöver dock hålla sig inom reglerna för forumet och de eventuella riktlinjer som kan finnas i respektive delforum. Att F sedan bevisligen, gång på gång, inte klarar av detta går inte att skylla på någon annan än F själv.
2014-06-25, 15:14
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Varsågod: (FB) Är judar besatta av avföring?
(FB) Judar blir sexuellt upphetsade av ”Förintelsen”

Ska jag vara ärlig ser jag ingenting fel med trådarna.

Den om avföringen är det en judinna som skriver om att bajs-skämt är en judisk tradition och Folklorist undrar hur det kan komma sig.

Den andra kanske är felplacerad men ändå inte, eftersom den berör Israelisk-producerad porr som försöker efterlikna eller ha kopplingar till förintelsen. Den hade säkerligen blivit slängd i politik-utrikes men det hade varit ett intressant ämne att diskutera ifall det är rätt att världen ska visa vördnad för förintelsen samtidigt som det produceras porr med förintelse-anknytningar.

Eller är det bara vissa ämnen som ska få diskuteras här på forumet? Vi ska bara få ha trådar om varför svenskar är mesiga och inga om hur det kommer sig att avföringsskämt anses utav en judinna vara en del utav den judiska folkgruppens kultur.

Kan du Himmler förklara för mig vilka ämnen som är tillåtna och vilka som inte är det på detta forum?

Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Folklorists trådar och inlägg behöver inte hålla en mycket högre standard än andra trådar och inlägg. De behöver dock hålla sig inom reglerna för forumet och de eventuella riktlinjer som kan finnas i respektive delforum. Att F sedan bevisligen, gång på gång, inte klarar av detta går inte att skylla på någon annan än F själv.

Men då kan du istället för att komma med för ämnet ointressanta kommentarer kring hur många inlägg utav Folklorist som berör judarna istället berätta för oss alla exakt vad det är folklorist gör fel. För uppenbarligen har det aldrig gått fram eftersom det Folklorist fortsätter att göra fel enligt er och om man läser mellan raderna så har det skapat en viss frustration hos Folklorist.

Mitt tidigare inlägg berörde dig eftersom du kom med en väldigt oseriös och onödig kommentar som faktiskt inte borde ha med bedömningen att göra. Men uppenbarligen är det något du stör dig på eftersom annars skulle du inte ha ens kollat upp det.
2014-06-25, 15:26
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ska jag vara ärlig ser jag ingenting fel med trådarna.

Den om avföringen är det en judinna som skriver om att bajs-skämt är en judisk tradition och Folklorist undrar hur det kan komma sig.
Den första fick ju också leva, det framgår i tråden att skunkensune har raderat inlägg som diskuterar Folklorist snarare än dennes ämne.
"Tråden handlar om huruvida judar är besatta av avföring eller ej. Något TS lägger fram en tes för i trådstarten. Trådstartaren, Folklorist, är inte trådens topic och svar på sådant är givetvis också ot."
Lite senare i tråden ger samme moderator ett meddelande om att det är okej med länkar, men inte enbart massor av länkar.
"Observera att Flashback inte är en blogg. Det är givetvis tillåtet att använda sig av länkar till andra sajter i en diskussion. Men inte enbart. Inlägg som görs i tråden ska givetvis även innehålla någon form av debatt och diskussion om de inte ska riskera att raderas."
Slutligen, efter att Folklorist fortsatt på exakt samma sätt, låstes tråden.
"TS har fått flera försök på sig att föra någon form av diskussion istället för att bara slänga ur sig länkar. Om man vill blogga om något är inte Flashback rätt forum. Därmed låses tråden."
Och visst var det väl enbart en massa länkar? Av trådens 30 inlägg stod Folklorist för 19, skunkensune för 5 (varav 3 moderatormeddelanden) och ingen annan skrev mer än ett inlägg.

Här är ett annat exempel på en tråd där ingen diskuterar men TS trummar på, så att det blir mer av bloggkaraktär: (FB) Eskapisterna - ny, svensk podcast som behandlar fiktion
2014-06-25, 16:19
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:

Men då kan du istället för att komma med för ämnet ointressanta kommentarer kring hur många inlägg utav Folklorist som berör judarna istället berätta för oss alla exakt vad det är folklorist gör fel. För uppenbarligen har det aldrig gått fram eftersom det Folklorist fortsätter att göra fel enligt er och om man läser mellan raderna så har det skapat en viss frustration hos Folklorist.

Mitt tidigare inlägg berörde dig eftersom du kom med en väldigt oseriös och onödig kommentar som faktiskt inte borde ha med bedömningen att göra. Men uppenbarligen är det något du stör dig på eftersom annars skulle du inte ha ens kollat upp det.

Folklorist påstår att det är en lögn när en annan användare säger att Folklorist är besatt av judar. Att då påpeka att det faktiskt inte är någon lögn är rätt avgörande för den fortsatta diskussionen om hur Folklorist påstår att h*n blir bemött av användare och moderatorer. Om användare påstår saker så kollar jag givetvis upp det. Det är exempelvis inte alltför sällan det hävdas att man är en flitig rp:are när verkligheten ser helt annorlunda ut.

Om man gång på gång får sina inlägg raderade och upprepade gånger även varnas för OT, så till den milda grad att man på kort tid blir avstängd tre gånger så är det knappast moderatorernas fel att Folklorist inte kan ta till sig regelverket. Det ligger trots allt på användarna att för det första läsa reglerna och för det andra ta till sig eventuella riktlinjer som kan finnas uppställda för respektive forum.

Jag tycker det alltid är lika märkligt när vissa användare tror att de på något vis är utvalda som en hackkyckling av moderatorkollektivet istället för att faktiskt ta och rannsaka sig själva i varför man gång på gång varnas och stängs av. Hur kommer det sig att det finns åtskilliga andra användare som kan diskutera samma ämnen utan att ens dra på sig en enda varning?
2014-06-25, 18:10
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Den första fick ju också leva, det framgår i tråden att skunkensune har raderat inlägg som diskuterar Folklorist snarare än dennes ämne.
"Tråden handlar om huruvida judar är besatta av avföring eller ej. Något TS lägger fram en tes för i trådstarten. Trådstartaren, Folklorist, är inte trådens topic och svar på sådant är givetvis också ot."
Lite senare i tråden ger samme moderator ett meddelande om att det är okej med länkar, men inte enbart massor av länkar.
"Observera att Flashback inte är en blogg. Det är givetvis tillåtet att använda sig av länkar till andra sajter i en diskussion. Men inte enbart. Inlägg som görs i tråden ska givetvis även innehålla någon form av debatt och diskussion om de inte ska riskera att raderas."
Slutligen, efter att Folklorist fortsatt på exakt samma sätt, låstes tråden.
"TS har fått flera försök på sig att föra någon form av diskussion istället för att bara slänga ur sig länkar. Om man vill blogga om något är inte Flashback rätt forum. Därmed låses tråden."
Och visst var det väl enbart en massa länkar? Av trådens 30 inlägg stod Folklorist för 19, skunkensune för 5 (varav 3 moderatormeddelanden) och ingen annan skrev mer än ett inlägg.

Här är ett annat exempel på en tråd där ingen diskuterar men TS trummar på, så att det blir mer av bloggkaraktär: (FB) Eskapisterna - ny, svensk podcast som behandlar fiktion

Ja men nu var det inte tråden i sig som behandlades utan snarare användaren Himmler som använde den tråden som ett exempel att visa på att Folklorist skapar en massa felaktiga trådar.

Och det är ändå något hårt modererat jämfört med hur vissa användare i Politik-Utrikes i princip länkar nyheter, nyheter och återigen nyheter utan att egentligen tillföra något själv. Att göra länk-inlägg för att sprida information och ge stöd för ens argument är väl knappast något nytt?

Bloggkaraktär blev det ju för att ingen svarade honom i slutändan utan det blev dubbel/trippel-poster. Att sedan den välkända klicken som tramsade i början kan du knappast lägga på Folklorists skuld.

Att det framgår i själva tråden att Skunkensune inte tycker om Folklorist är också en sak man kan ta med sig i från den tråden. Frågan är om han även lämpade sig att moderera den tråden, men det är väl ingen som frågar sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Folklorist påstår att det är en lögn när en annan användare säger att Folklorist är besatt av judar. Att då påpeka att det faktiskt inte är någon lögn är rätt avgörande för den fortsatta diskussionen om hur Folklorist påstår att h*n blir bemött av användare och moderatorer. Om användare påstår saker så kollar jag givetvis upp det. Det är exempelvis inte alltför sällan det hävdas att man är en flitig rp:are när verkligheten ser helt annorlunda ut.

Om man gång på gång får sina inlägg raderade och upprepade gånger även varnas för OT, så till den milda grad att man på kort tid blir avstängd tre gånger så är det knappast moderatorernas fel att Folklorist inte kan ta till sig regelverket. Det ligger trots allt på användarna att för det första läsa reglerna och för det andra ta till sig eventuella riktlinjer som kan finnas uppställda för respektive forum.

Jag tycker det alltid är lika märkligt när vissa användare tror att de på något vis är utvalda som en hackkyckling av moderatorkollektivet istället för att faktiskt ta och rannsaka sig själva i varför man gång på gång varnas och stängs av. Hur kommer det sig att det finns åtskilliga andra användare som kan diskutera samma ämnen utan att ens dra på sig en enda varning?

Men nu undvek du frågan, vad exakt är det som Folklorist gör som gör att han får en massa varningar? Eftersom du dyker upp i de flesta utav hans ämnen, både som användare och som moderator så borde du ha koll på det. Att det finns ett gäng som hellre verkar vilja diskutera användaren än ämnet ifråga står ju klart, det är samma klick som brukar tramsa i alla övriga judetrådar och återfanns i det gamla jude-forumet också där de nästan aldrig åkte på avstängning, trots uppenbart trams och trollande.

Men för att undvika en sådan diskussion i nuläget så vill jag att du klart och tydligt redogör för alla offentligt exakt vad det är Folklorist gör för fel. Hänvisa inte till något luddigt att han inte följer riktlinjerna och regelverket utan klart och tydligt berätta för att åtminstone rädda någon form utav anseende. För i nuläget är det i det närmaste noll, när det enda ni har dragit upp som argument egentligen är att han är besatt av judar, skapar obskyra ämnen om judar och han inte är direkt saklig. Det är argumenten ni tar upp men bryter dem mot forumets regler?

Är det att bryta mot reglerna att diskutera judar?
Måste man uppfylla en viss kvot med andra ämnen också?
Måste man bara behandla ämnen som många kan ta till sig och diskutera?
Måste man vara en "god" debattör för att få diskutera på detta forum och återfinns där inte mycket sämre debattörer i bland annat I&I som undviker liknande behandling?

Och återigen för jag vill verkligen inte att de missar eller undviker detta. Visa exakt på vad det är han får varningar för.
Exakt vad regelbrotten gäller för det är knappast ett starkt argument när ämnet bland annat behandlar att Folklorist anses sig vara illa behandlad utav vissa moderatorer.

Mvh,

2014-06-25, 18:58
Bannlyst
Hestapo skrev:
Citat:
Hej och välkommen tillbaka Folklorist
Tack så mycket, Hestapo. Jag måste säga att jag är imponerad av ditt arbete i det här delforumet. Du kämpar för alla Flashback-användares rättigheter, och det kan jag inte låta bli att respektera.
Citat:
Mina frågor till dig Folklorist, vill du vara den som agerar som en god debattör på forumet och är här för att diskutera i ämnen som du är intresserad av eller handlar din närvaro bara om denna tråds frågeställning och att du vill få upprättelse för tidigare oförrätten innan du kan delta helhjärtat i andra diskussioner på forumet?
Jag är här för att skriva om saker som intresserar mig, som till exempel politik.

Cay skrev:
Citat:
Du ger exempel på moderatorer och medlemmar som har använt sig av vad du anser är påhopp och så sent som i den här tråden har du använt dig av
Mina pro-judiska motdebattörer klarar inte av att bemöta mina argument så de påstår att jag vill utrota judarna, att jag stödjer misshandel och våldtäkt, att jag är sinnessjuk och homosexuell och att jag kommer att bli en ny Breivik och börja mörda en massa personer (trots att jag inte alls är en våldsam person). Jag har aldrig postat liknande lögner om dem.

Men det är inte det som är problemet; problemet är att mina sansade och faktabaserade svar ofta raderas medan de pro-judiska användarnas dynga får stå kvar, vilket bevisar att judekritiker diskrimineras.

Himmler skrev:
Citat:
Det roliga är att du inte ens själv vill erkänna att du är en rabiat antisemit som lider av någon sorts psykiatrisk sjukdom där vi "judar" ligger bakom exakt allt ont som någonsin har hänt i våran stackars värld. Du kunde ha sökt vård under din 6 månaders långa semester, men så blev tydligen inte fallet.
Jag rapporterar fakta. Jag skriver till exempel att sexuella övergrepp mot barn är ett väldigt stort problem i det judiska samfundet då judiska ledare skyddar och/eller rättfärdigar pedofilerna, och jag backar upp mina kommentarer med utdrag ur artiklar från judiska tidningar/nyhetssajter. Betyder det att jag är sinnessjuk? Läsarna får dra sina egna slutsatser.

Så här skrev jag i ett av mina tidigare inlägg:
Citat:
Tja, vad kan jag säga? Jag tycker att det är osmakligt att judiska användare postar dynginlägg om hur svenskar borde utrotas, men visst, det är (givetvis) mitt fel.
Det är lustigt (eller rättare sagt sorgligt) för jag är inte ens svensk; jag är en slavisk person som bor i ett slaviskt land, med trots det så har jag mer respekt för svenskarna än vad de själva har.

Fjodorov skrev:
Citat:
Men för att undvika en sådan diskussion i nuläget så vill jag att du klart och tydligt redogör för alla offentligt exakt vad det är Folklorist gör för fel.
Jag har aldrig fått några svar. I min tråd Moderatorn vf missbrukar sin makt, del II ville jag veta varför vf raderar mina inlägg till och med när jag följer hans instruktioner. Fem moderatorer och en admin postade i den tråden, men ingen av dem klarade av att svara på min fråga.
Senast redigerad av Folklorist 2014-06-25 kl. 19:01.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in